onverklaarbaar onvruchtbaar

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Hoopop, Nov 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoopop

Hoopop Lid

Jun 17, 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben hier al een tijd niet geweest maar soms wil je toch even je ei kwijt.
    Ik ben momenteel 35 jaar. 3 jaar geleden begonnen met ons kinderwens en na een jaar lang zonder resultaat hebben we de dokter opgezocht. We belandden al gauw in het iui traject wat helaas niets heeft opgeleverd. De keuze kwam om over te gaan op ivf. Maar dat wil ik momenteel nog even niet doen. Volgens de artsen zijn we beiden gezond en kunnen ze geen verklaring geven voor onze onvruchtbaarheid. Ik heb een cyclus van 25 dagen. Eisprong zou ik moeten hebben volgens alle testen. Maar ik heb nog nooit een miskraam gehad dus ik weet überhaupt niet of ik zwanger kan worden.
    Ik vroeg me af of iemand dat ook heeft. En wat de ervaringen zijn. Ik lees genoeg mensen met kinderwens die dan een miskraam hebben gehad o.i.d. maar ik heb dus helemaal niets waardoor ik alleen nog meer aan me zelf ga twijfelen.

2. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

Aug 2, 2013
    796
    0
    16
    Female
    België
    Ik heb hier geen ervaring mee maar wou je toch even een hart onder de riem steken.
    Ik hoop dat je wens vroeg of laat in vervulling gaat. Heel veel sterkte en succes.

3. babytjuh

babytjuh Actief lid

Jun 2, 2010
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit in hetzelfde schuitje, alleen ik ben 25 jaar
    Bij ons zou ook allles in orde moeten zijn... ook heb ik gewoon een regelmatige cyclus
    En een eisprong!
    Ik heb nu 3 iui achter de rug in mijn eigen cyclus en 1 met chlomid en pregnyl.
    nu slik ik weer chlomid en heb vrijdag fm.
    ook ik ben nooit zwnger geweest en twijfel er aan of het ooit gaat lukken... het is zo frustrerend. Zelf weet ik ook nog niet of ik aan ivf ga beginnen, als ik zo die verhalen lees is het allemaal wel heel erg heftig!
    Heel veel succes

4. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,207
    360
    83
    Ik persoonlijk vind ivf/icsi erg de moeite waard en ik heb daar een hoop ellende voor over moeten hebben.
    Ook stellen die 'onverklaard onvruchtbaar' zijn (ik zet het even tussen haakjes omdat ik niet in die diagnose geloof; ze hebben gewoonweg (nog) niet gevonden waar de oorzaak van het niet zwanger raken ligt
    ) hebben met ivf/icsi redelijke kansen. Wie weet omzeil je daarmee wel de reden waarom het bij jullie niet lukt.

Zo zou je bv kunnen denken aan zaadjes die niet op eigen kracht door de eicel heen komen, wat met icsi wel lukt. En zo zijn er nog meer redenen waarom ivf/icsi wel zou kunnen slagen in jullie geval.

5. zuuske

zuuske Fanatiek lid

Oct 9, 2010
    1,317
    0
    36
    Tilburg
    Hier hetzelfde verhaal. Prima cyclus en eisprong, redelijk zaad, nooit een zwangerschap.
    Bij ons kwam de verklaring pas bij ivf; de bevruchting vindt niet plaats, de zaadcellen kunnen niet in de eicel komen. Dit weten ze natuurlijk niet eerder dan dat dit onder het oog van een laborant gebeurd. Enige overblijvende oplossing voor ons; icsi.

6. ik86

ik86 Actief lid

Feb 19, 2011
    161
    0
    0
    Wij hebben dit ook gehad. allemaal onderzoeken gehad en daar kwam niks uit. Uiteindelijk na 2 jaar 6 iui pogingen gehad en vorig jaar aug gestart met ivf. In dec raakte ik daar wel zwanger van maar dit eindigde in een miskraam (lege vruchtzak)

Ik kan wel zeggen dat het ondanks dat ik de miskraam heb gehad het niet anders voelt dan voor die tijd, ik kan er op sommige momenten echt niet bij dat een zwangerschap uitblijft. Ik denk ook dat je dat gevoel blijft houden totdat je uiteindelijk een gezond wondertje in je armen hebt.

7. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

Aug 31, 2014
    1,174
    0
    0
    Ingenieur
    Hier ook, alles in orde. Onverklaard verminderd vruchtbaar. Regelmatige cyclus van 28 dagen en nooit een zwangerschap, nooit een miskraam. 8 jaar lang gewacht op nr 1. Aan het begin van het mmm traject bleek ik als wonder spontaan zwanger. Na 8 jaar zonder pil en vrijen op het juiste moment, ineens zwanger. Toen na 18 rondes met de laatste 3 stimulatie en 2 x iui, zwanger van nr 2. Nu gisteren in ronde 19 voor nr 3 terugplaatsing gehad van 2 embryo's IVF dus.

Het enige wat ik je mee wil geven is wacht niet te lang met IVF. Hoe jonger je bent, hoe meer kans van slagen. De kans op succes neemt vanaf je 35ste met 5% per jaar af. Je eitje zijn nu nog in verhouding meer en kwalitatief beter dan over een paar jaar. Je vergeeft t jezelf nooit als blijkt dat t omwille van je leeftijd niet meer zou lukken.

8. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

May 26, 2007
    1,922
    1,906
    113
    Hier wel een beetje ander verhaal, maar wij zijn secundair onverklaarbaar onvruchtbaar... We hebben zonder problemen twee gezonde jongens gekregen en nu al ruim 4 jaar wachtend op een derde kindje, zonder ook maar een zwangerschap of miskraam. Niks.
    Na 6 IUI pogingen zitten we nu in onze eerste IVF poging. En eerlijk gezegd valt het me allemaal reuze mee. Ik zou er gewoon voor gaan meid!

Ik wens jullie alle geluk toe en een heel mooi wondertje in de nabije toekomst.

9. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Wij hebben ook hetzelfde probleem als Zuuske denk ik. Bij ons was altijd alles top. Alleen bleek bij de IVF dat we van de 13 goede eitjes en top zaadjes geen enkele bevruchting was. De zaadjes hechtten niet aan de eitjes, waardoor er dus nooit een bevruchting kon optreden. Nu met ICSI 6 goede eitjes, top zaad en 5 goede bevruchtingen. De eerste TP was raak en we hebben nog 4 cryo's. Wij werden ook steeds het bos in gestuurd met ga het maar proberen alles ziet er goed uit... maar als ik me erbij neer had gelegd en niet herhaaldelijk had aangegeven dat ik graag vaart wilde maken had ik nu nog met lege handen gestaan. De IVF viel me ondanks overstimulatie toch mee en ik zou het zo weer doen!
    Succes.

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier ook onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. 4x o.i. gehad, 6x iui en 1x ivf. Bij derde tp voor het eerst een pos. test! Helaas een week later vmk.
    Toen tweede ivf poging, is uiteindelijk een escape-iui geworden (2 maanden na vmk) en daaruit zijn we zwanger geraakt en is onze mooie dochter geboren!
    Nu gaan we voor een tweede, vorige week weer eerste iui gehad.

Ook ik zou zeggen dat je niet te lang moet wachten met ivf. Wij wisten toen eindelijk dat het zwanger worden wél mogelijk was.
    Sterkte en succes in ieder geval.

11. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

Jan 23, 2011
    2,449
    1,036
    113
    Female
    Herkenbaar verhaal! Ik was 27 jaar toen ik stopte met de pil. Direct regelmatige cyclus, positieve ovulatie testen, zaad goed. Wel 1x spontaan zwanger na Kijk operatie, maar helaas missed abortion. Toen 6 iui zonder resultaat.
    Toen gestart met ivf en direct zwanger maar helaas weer missed abortion.
    En nu zwanger van 1e terugplaatsing van 2e ivf.
    Ik ben blij dat we die stap wel genomen hebben. Vond de behandeling ook erg meevallen. Punctie was bij mij ook beide keren bijna pijnloos. Succes!

12. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

Apr 29, 2011
    3,304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hoi meis,

Uiteraard is het jouw leven, maar ik zou gezien je leeftijd toch niet te lang meer wachten met IVF! Vanaf 35 gaat de kwaliteit van je eitjes in rap tempo achteruit. Ik heb altijd geleerd dat je beter spijt kunt hebben van iets dat je wel gedaan hebt dan van iets dat je niet gedaan hebt.
    Ik heb jarenlang opgezien tegen IVF, maar de behandeling zelf viel me achteraf best mee.

Veel wijsheid toegewenst! maar laat angst (als dat het is) asjeblieft je kinderwens niet beïnvloeden.

Liefs BB

Share This Page