Hey dames, Hoe ziet een lege baarmoeder eruit op een UITwendige echo. Mij werd verteld dat je dan een zwart rondje ziet. Klopt dit?
Zwart op een echo duidt op vloeistof: vruchtwater, bloed, urine, wondvocht. Lichtgrijs duidt op weefsel en wit op botten. Een niet zwangere baarmoeder ziet er op een echo uit als een horizontale lichtgrijze platte ovale streep/cirkel, met in het midden soms een dun streepje zwart (soort dubbele pannenkoek) Ben je zwanger, maar is er geen of geen duidelijk vruchtje zichtbaar, dan is je baarmoeder vaak wat ronder (minder ovaal, niet rond als een cirkel) en inderdaad wat meer zwart van binnen. Zit er wel een vruchtje, dan zie je binnen die zwarte ruimte een lichtgrijs boontje zitten. Het maakt niet uit of het om een inwendige of uitwendige echo gaat, omdat ze beide met dezelfde radiogolven werken en weefsel of vloeistof op dezelfde manier weergegeven wordt. Vanwaar je vraag?
Ik begrijp er werkelijk niets meer van. Ik kreeg een uitwendige echo, geen volle blaas trouwens. Ze zei dat er niks in mijn baarmoeder zat, negatieve test erna weer. Ik vroeg hoe een lege baarmoeder eruit zag en ze liet mij een foto van de echo zien. Ze wees een soort zwarte vlek aan en zei dat dat de baarmoeder was.
Had je thuis wel positieve zwangerschapstest (zonder turen)? En na je positieve zwangerschapstest niet meer gebloed? Je kan je zwanger voelen, maar dit kan ook zijn omdat je ongesteld gaat worden. Of omdat je nog afkickverschijnselen heb van de pil, en dan kan je cyclus nog zo onregelmatig zijn. Daar had ik vreselijk last van. Ik heb nog nooit uitwendige echo gehad. Maar als je negatieve test heb en ze zien een lege baarmoeder. Dan ben je denk niet zwanger
Positief met turen. Maar heb al zoveel drama gehad daarmee. Dacht opnieuw dat het nu wel eens kon zijn. Vond de foto alleen vreemd een kleine zwarte holte met eronder nog een zwarte holte (Misschien de blaas ? )
Volgens mij kunnen sommige testen een valse positieve test geven. Ook soms met eisprong of vlak voordat je ongesteld word. Als je een heel moeilijk zichtbare test heb, zou ik denk adviseren om het 2 of 3 dagen later nog is te proberen. Dan zal de twee streepjes zonder turen zichtbaar zijn. Je moet eigenlijk niet willen turen (snap het wel hoor). En test na 5 min huppakee weer terug in verpakking en meteen weggooien. Geen verleidingen, anders is het zo teleurstellend. Met je man/vriend/partner kijken helpt ook, die zijn zo lekker nuchter. Wel jammer, zo'n teleurstellende echo.
Wat was de reden van je echo? Gek dat je echo uitwendig was. Bij mij met 6 weken en 6 dagen inwendig. Geen idee wat normaal is?
Ik had met 8+6 een uitwendige echo, en bij mij is mijn bm niet helemaal rond. Zit een klein soort driehoekje in aan de linkerkant, waar het dooierzakje vastzit. Maar moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe je bm er op een echo uit hoort te zien wanneer er niks in zit.
ok maar begin juli had je ook een echo en toen had je hetzelfde beeld als nu toch?? Ook dacht je toen al 9 weken te zijn, ondanks dat je aan de pil bent. Ik neem aan dat je nu nog steeds de pil slikt?? Ik zou geen echo's meer laten maken. Op deze manier jaag je onnodig de zorgkosten omhoog. Wil je zwanger raken, stop dan met de pil. Pas wanneer je een duidelijk positieve test hebt mask je een afspraak met de vk en die zal dan een week of 4-6 daarna een echo gaan maken.
De reden van de echo is omdat ze al 15 weken lang denkt zwanger te zijn. Hier met 6 en 7 weken uitwendige echo gehad. Baarmoeder is inderdaad grijs op een echo of het nu in of uitwendig is.