Onverklaarbare blauwe plekken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Smiley24, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Inmiddels ben ik 36+3 zwanger en sinds 2 dagen heb ik allemaal onverklaarbare blauwe plekken op mijn benen. Bij mijn lies heb ik sinds een paar weken dikke spataderen en daarin voel ik ook bobbeltjes. Net kleine knikkertjes als het ware..

Ik heb me niet gestoten ofzo dat ik daardoor blauwe plekken krijg.

Geen idee wat het kan zijn. Iemand ervaring met zoiets??

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het klinkt een beetje alsof de stollingswaarde van je bloed erg is gedaald waardoor je makkelijk bloeduitstortingen krijgt. Zou zeker even contact opnemen met je vk, want het lijkt me zeer verstandig dat je zo snel mogelijk je bloedwaardes laat bepalen om te kijken wat er aan de hand is en wat de evt. invloed op de baby is.

3. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    had ik ook op het einde van mijn zwangerschap. Zou het aan mijn gyn vragen of het normaal was maar ben nog bevallen voor ik een afspraak had. Mss dus een positief teken he.

4. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Spataders in je lies (incl. bultjes) zijn op zich niet zo heel erg vreemd op die termijn en als je al eerder zwanger bent geweest. Dit had ik ook tijdens mijn tweede zwangerschap en bleek na mijn zwangerschap ook zeer veel spataders in mijn bekken te hebben (maar dat is weer een ander verhaal).

Ook heb ik regelmatig last gehad van blauwe plekken, maar ik heb mijn gehele zwangerschap bloedverdunners gebruikt dus onverklaarbaar waren ze niet.

Mijn gevoel zegt dus ook dat het in jouw geval ook iets te maken heeft met je bloedstolling. Ik zou maandag gelijk even contact opnemen met je vk/gyn.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Trouwens, ik bedenk me nu dat de stollingswaardes in mijn bloed ook aan de lage kant waren op het einde van mijn zwangerschap en dat ik toen nog een keer bloed moest laten prikken, want als dat zo bleef zou ik sowieso op medische indicatie in het ziekenhuis moeten bevallen ivm meer bloedverlies. Maar ik zat toen nog boven de ondergrens. Maar je moet het dus zeker wel melden.

6. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Dan zal ik morgen eens contact opnemen met mijn gyn.

Bedankt dames!!

Deel Deze Pagina