Kennen jullie dat? Van die dingen waar je de vinger niet op kan leggen. Zo ben ik net al 2x naar boven gegaan, omdat ik iemand hoor lopen, maar de kinderen slapen gewoon. We hebben geen buren, dus die kan ik niet horen. Ook na het overlijden van een dierbaar persoon laatst had mijn zoon diegene die nacht gezien. Hebben jullie ook van die gekke voorbeelden?
Jahoor hier ook genoeg meegemaakt. Zoon zei laatst bij het 10 min gesprek op school dat er laatst een man achter hem stond en dat er ook eens een hand op zn schouder werd gelegd de juf keek zo haha voor ons niet vreemd. Ook na mn mk meerdere keren wakker geworden en dan zag ik mn zoon die daarna kwam liggen maar zocht nog een kind dacht serieus dat die uit bed was gevallen. Na mn 2e zoon niet meer van dat soort voorvallen gehad dus misschien is ie weer terug In mn werk, eens een cliënt in mn dromen zien doodgaan smorgens kwam ik op mn werk en hoorde wij van de nachtzorg dat ze hem hadden gevonden. Tijd was ongeveer een uur nadat ik ervan wakker was geworden dat zij diegene vonden. Ook eens bij een cliënt geweest ging niet goed, ha laten komen cliënt kreeg medicatie. Ik kwam na 4 dagen vrij te zijn geweest en echt het ging niet goed k voelde het aan alles maar kon niet zeggen wat precies (collega zei nog van wattan zij was die 4 dagen geweest) k heb voor een ha gestaan en heb gezegd van ik kan je niet zeggen wat er is maar het is niet okee. Hij kon 1 ding vinden om hem in te sturen weet even niet meer wat. Familie belde mij na 1.5 dag en zei dankjewel door jou leeft mijn vader nog. Cliënt had een hersenbloeding gehad, hij had al een oude zitten ook met spoed nog van zh verplaatst snachts en geopereerd. Hij had voor mij en niemand duidelijke symptomen van een hersenbloeding. Ook regelmatig ging ik naar een cliënt omdat mn gevoel zei dat ik moest gaan. Terwijl diegene niet op mn lijstje/route stond maar was nooit voor niks. Met 40 plus graden in de bios geweest kwam om 14u thuis en zei tegen mn vriend ik neem die jongste mee(was nog geen jaar) en ik moet naar mn ouders. Hij zei doe ff mak het is zoooo warm en ik nee ik moet er heen. Reed daar de straat in ambu voor de deur. Dacht nog van laat k mn kind ff zitten en ren ik uit de auto maar gelukkig dat ik dacht doe normaal 40+ graden dus hem uit de auto nou ik kan je zeggen stond met trillende handen. Mn pa moest mee En zo nog heel veel meer
Weet niet of ik het onverklaarbaar wil noemen. Voor mij is het gewoon een gegeven. Ik heb mijn moeder voor haar overlijden gevraagt of ze nog even bij me zou komen spoken. Op de dag van haar begrafenis zaten we 's avonds op de bank tv te kijken. Tv bleef aan, maar alle lichten gingen uit. Na een paar seconden gingen ze weer aan. Het ging ook niet plots maar alsof ze dimden tot uit en na een paar seconden opgloeiden tot weer aan. Ongeveer een week later bijna hetzelfde. Ik had het die dag heel moeilijk en miste haar ontzettend. Was alleen in huis aan het koken. Mijn inductieplaat bleef gewoon zijn werk doen, terwijl de lampen weer exact hetzelfde deden. Bij mijn neefje ging in die periode zijn babycamera alarm af. Mijn zus kon op de camera zien dat hij een half uur lang met zijn arm omhoog gestoken lag. Alsof iemand z'n hand vast had terwijl hij sliep. Hij heeft nog weken naar een stoel in z'n kamer gewezen met het woord: oma In de zomer die volgde hebben diverse vlinders besloten dat ze het leuk vonden om op ons te komen zitten. Soms bleven ze rustig een half uur van gezinslid naar gezinslid vliegen. Daarna nooit meer gebeurd. Er zijn vast mensen die met hele logische verklaringen hiervoor kunnen komen. Maar voor mij is het geloof hierin net zo rots vast als dat voor andere geloofsovertuigingen vaststaan. Dit was mijn moeder die een seintje gaf (ze was zelf overigens een overtuigd: er is niets meer).
Ik heb geen voorbeelden van rare dingen die ik gezien of gehoord heb. Maar ik heb wel sterke gevoelens gehad dat er dingen miswaren die dan ook vrij snel mis bleken te zijn. Ongelukken en ziektes binnen de familie. Maar dat valt denk ik meer onder intuïtie. De dingen gingen op het moment van om levenden.