Hoi meiden, Vorige week had ik een positieve test in handen, dus ben nu bijna 5 weken zwanger. Dit wordt ons tweede kindje. En zoals de titel al zegt: ik denk dat mijn buik nu al boller wordt! Kan dat nu al??? Oké, ik zal eerlijk zijn: ik heb nog nooit een platte buik gehad. Heb maatje 44, maar ben best in verhouding. Sinds mijn keizersnede heb ik een buikje overgehouden. Maar dat buikje is nu opeens moeilijk in te houden... Wij gaan over 4 weken op vakantie (dan ben ik 8,5 weken). Tot die tijd willen we het nog echt even stil houden (heb al twee keer een vroege miskraam gehad). We gaan een maand op vakantie. Als we terug komen ben ik bijna 13 weken zwanger. Ik denk dat we dan niets meer hoeven te vertellen. Herkent iemand dit? Hoe houd ik het nog 4 weken geheim? Het wert werkt ook niet echt mee qua kleding.
Het kan wel maar dan volgens mij doordat je darmen wat hoger/naar voren gaan schuiven. Ik denk wel dat je het vooral zelf heel erg ziet omdat je weet dat er wat gebeurt. Ik zou wat luchtige wijde hemdjes aan doen, of een zomers sjaaltje losjes over iets heen.
Jep, heel herkenbaar. Ik wist al voor de4 weken dat ik zwanger was omdat ik mijn buik niet meer kon intrekken. (dezelfde periode maar dan 2 jaar geleden). Ik heb dus een paar wijde shirts gekocht en daar in gewoont voor die weken. Al had een collega het al gezien toen ik een jurkje aan had waar het toch iets te duidelijk was schijnbaar.... Succes dus met je buikje
Met vier weken deed mijn spijkerbroek al pijn als ik zat (knoop duwde op mijn buik). Met 5 weken liep ik daarom in zwangerschapsbroeken . Toch zag je het nog niet echt. Het leek meer alsof ik gewoon wat dikker geworden was (maat 40 normaal). Inderdaad wat hier al gezegd werd: je merkt het zelf meer dan je omgeving. Gewoon wijde kleren dragen en lekker van je vakantie genieten.
Een tweede is echt andere koek hoor! Ik lijk wel het dubbele aantal weken zwanger en probeer het nog steeds te verhullen haha..
Ik had bij mijn dochter met 6 weken ook al een buikje (darmen) kon ook al niet meer op mijn buik slapen. Koop voor de vakantie 1 maat groter (korte) broeken/rokken. Die kan je na je vakantie misschien ook nog aan en valt het iets minder op. Ook een iets wijder shirt kan al veel helpen. Zeker met die warmte vind ik dat zelf ook erg lekker iets meer lucht eronder. (Ik zit zelf ook in maat 42/44).
Had ook al vroeg een darmenbuikje. Ook dat mijn onderbuik gewoon meer ‘gevuld’ was. Niet echt een buikje. Dit verdween met 11 wk om vervolgens echt een babybuikje te worden. Rond 18 wk kon ik het. Iet meer verbergen. Mijn buik was s ochtends na ontwaken serieus nog gewoon plat maar s avonds twee keer zo groot. Gaat straks anders zijn want mijn buikspieren zijn een stuk slapper nu.
hier ook zwanger van de 2de vandaag 7 weken en zie mensen kijken en denken. De eerste vraag gehad of ik zwanger was met 6 weken en vandaag. Als mensen het vragen zeg ik ja maar is nog pril dus kan alle kanten op.
Hier nummer 3 en mijn knopen springen er nu bij 13 wkn bijna af haha. inderdaad savonds veel erger dan overdag. Wijdere truitjes zou ik ook zeggen ja... Geniet ervan
Hier ook zwanger van de 2e ben nu 9 weken en 3 dagen maar het is al vanaf ongeveer week 7 te zien dat ik wat voller ben heb altijd buik gehad en veel afgevallen maar dit zijn echt me darmen. Dinsdag weer een echo ben dan 10+2 als alles dan goed is vertellen we het de kinderen ( man heeft nog 2 kinderen uit eerdere relatie) dat zal of dinsdag of vrijdag zijn ben erg benieuwd naar hun reactie. Probeer nu ook wat lossere kleding te dragen want vind dat het nu wel begin op te vallen. Kloppend hartje hebben we al gezien met 6+3 weken
Ik heb met dit weer heel snel een opgeblazen buik. Door de warmte denk ik. En ben niet zwanger. Dus mocht iemand een opmerking maken, wat ik niet verwacht, dan kun je dit ook als excuus gebruiken. Oh en gefeliciteerd natuurlijk!