klacht tegen dierenarts! door zijn fout hond misschien inslapen..

Discussie in 'De lounge' gestart door honeyy, 2 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee meiden!

gister zijn wij met onze shit-zu na de dierenarts geweest. Deze heeft ons na huis gestuurd met mededeling dat het bronchitus is.

Vandaag ging het steeds slechter en zijn net terug van de arts Ze ligt aan het infuus & krijgt suiker bij. Haar niertjes werken niet meer, de vitale functies vallen uit & ze is in shock. ze heeft tot 6 uur om op te knappen anders moeten we haar in laten slapen.

We hadden nu een andere arts dan gister, deze zei dat als die arts van gister meer de tijd had genomen, Zoë al een eind opgeknapt zou kunnen zijn.

Ik vnd dit belachelijk! kunnen een concult betalen, doe dan ook je werk! kan ik hier een klacht voor indienen? En dan na de arts zelf of ergens anders na toe?

Sorry voor mn typ fouten maar ben zoo verdrietig en boos tegelijk...

Xx

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Jeetje meis Sterkte! ik hoop dat alles goed komt!

je kan altijd even bellen!!!

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    #3 NooNoo, 2 dec 2011
    Laatst bewerkt: 2 dec 2011
    Veel sterkte TS...

4. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    sterkte meid :( echt super erg voor je

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Sterkte meis! Hopelijk knapt ze op..

En mocht je geen vertrouwen hebben in de artsen (kan ik me na deze ervaring wel voorstellen), dan naar een andere praktijk gaan. Helemaal omdat het niet zomaar even over iets gaat: wel/niet in laten slapen na 18.00 als ze wel/niet opknapt (en hoeveel is dan genoeg) dat vind ik nogal wat. Zou dat zelf na de ervaring van gister eigenlijk nog een keer willen laten controleren door een andere praktijk.

6. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Even vergroot hoor, want die rottige kleine letters lezen zo vervelend.

@ts, sterkte en ik hoop dat het goed komt met jullie hondje.

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

even terzijde. er staat hier ergens ja maar dierenartsen kunnen ook fouten maken. maar als een mensenarts dat doet is er ook meteen een grote rel!!!

ik weet het niet meid. ben er niet bij geweest maar wil je veel sterkte wensen

8. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Met als grote, en niet het enige verschil dat mensen kunnen praten.

Maar laat maar. Ik denk er duidelijk anders over dan de rest.
    Hopelijk komt alles goed TS!

9. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    och meid wat erg!

belachelijk dat ze er zo mee om zijn gegaan.. kun je er niet heen terug gaan om dit te melden?

misschien ergens bij de dierenbescherming ofzo een klacht indienen? ik weet ook niet hoe dit werkt..

duim dat alles weer goed komt met zoe!

10. susy26

susy26 Niet meer actief

ach gut, heel veel sterkte, hoop dat ze snel opknapt! en ik zou zoiezo een klacht indienen.

11. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ach wat erg zeg, kan me heel goed voorstellen dat jullie boos! ik hoop dat ze opknapt, zou dan wel nog even een bezoekje aan hem brengen om hem even te vertellen hoe het zit! ik hoop dat je dit kunt samen met je hondje!

sterkte, duimen draaien!

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Heel veel sterkte!! Ik hoop dat ze opknapt, alleen als haar nieren niet meer werken, vrees ik het ergste.

Ja, je kan een klacht indienen tegen je DA, alleen uit recente ervaring weet ik zelf dat het lastig is om nierfalen vast te stellen.
    Helaas hebben we zelf een goede week geleden onze hond totaal onverwachts moeten laten inslapen ivm nierfalen.

13. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ik kan me voorstellen dat het erg is om zoiets te horen, dat het misschien anders had gekund... Het is moeilijk in te schatten hoe en wat erprecies is gebeurd.
    Ik zou in ieder geval een gespreke vragen met de dierenarts die het volgens jou fout heeft gedaan. Wellicht heeft hij een hele goede reden gehad om het zo te doen.

Iedereen kan idd een foute inschatting maken, ik denk niet dat een dierenarts expres iets over het hoofd ziet.

Ik hoop dat jullie hond toch opknapt!

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ts hoe is het nu?

15. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    ik weet precies hoe je je voelt! gelukkig is het hier toen goed gekomen!
    mijn hond bleek een hersenvliesontsteking te hebben, en die spoedlijn die ik belde vertelde dood leuk dat als ze gewoon at het wel mee zou vallen.. de volgende dag direct mijn eigen DA gebeld en die zag een hond die meer dood dan levend was, en ja ze at nog wel, beter gezegd ze vrat! gelukkig is ze er bovenop gekomen!
    ik heb via mijn dierenarts een klacht ingediend!

ik hoop dat jou hondje er boven op komt!

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat erg zeg!

Hoe gaat het nu met jullie hondje? Hoop echt dat het goed komt.

Sterkte gewenst

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.093
    3.875
    113
    Ja, onze hond had het ook, maar die ging mank lopen, dus we dachten dat er iets mis was met haar poot of heup, maar dat bleken haar nieren. Een week na de diagnose hebben we haar in moeten slapen, was allemaal heel onverwacht, net voor haar derde verjaardag.
    Als de nieren niet meer werken, moet je wel met het ergste rekening houden. Heel veel sterkte in ieder geval!!!

18. Vagans

Vagans Niet meer actief

Jeetje wat vervelend :(

Hier heeft een DA onze cavia eens dood laten gaan, ze had haken op dr kiezen en ze had geen tijd om te veilen dus moest mn moeder na het weekend maar terug komen terwijl het diertje niet (en al een dag) kon eten! Dat is een doodsvonnis voor die diertjes dat weet iedereen die iets met dieren te maken heeft!!!

Maja mn moeder twijfelde omdat de DA het zij en ik was er niet
    :(

Heb zeker een dikke klacht in gediend maar er nooit meer wat van gehoord!

sterkte TS

19. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Bij ons was het ook binnen een week gebeurd.

Wij doen aan IPO sport, en was al een tijdje wisselvallig in het manwerk (bijten). Daarbij stinken uit zijn bek.
    Al een paar keer bek laten nakijken, niks aan de hand.
    2 weken geleden naar de DA gegaan met het idee of het niet uit zijn maag kon komen (misschien iets wat erin zat), alleen hij liet zich niet onderzoeken. Misschien geïrriteerd maagvlies, daar kon de stank vandaan komen. Suspensie mee, en pijnstiller.
    Paar dagen erna wat gaan spugen, weekend werd het erger. Na het weekend telefonisch contact gehad met de DA, stoppen met pijnstillers, en even een dag of 2 aankijken.
    Ging super slecht, langs gekomen, bloed geprik, en de middag voor onderzoek ingepland en eventueel operatie.
    Helaas bleken de nierwaarde al niet meer te meten te zijn, echo liet zien dat zijn nieren amper meer werkten.
    We hebben meteen besloten om hem uit zijn leiden te laten verlossen.

Achteraf gezien, als het eerder ontdekt was geweest, hadden we nog medicatie kunnen geven en speciaal voer, maar ja.......... Wanneer is het dan genoeg?
    Ook was alles zo vaag. Wie denkt eraan als een hond niet wilt bijten en uit zijn bek stinkt, zijn nieren het aan het begeven zijn???
    Wij niet en de DA ook niet.

Voor de toekomst weten we dat we eerder bloedonderzoek laten doen.

Hij was trouwens 4,5 jaar geworden.

20. Skye

Skye Niet meer actief

Tja, het is heel vervelend (zaht uitgedrukt) voor TS, maar ik vind wel dat er reeel gekeken moet worden naar wat er gebeurd. Als jij bij een dierenarts komt en de helft van de klachten niet of niet goed omschrijft, dan moet de dierenarts het daar maar mee doen. De hond zelf kan niet zeggen waar hij last van heeft en dat de nieren aan het instorten zijn, dat is moeilijk om zo opeens ergens aan te kunnen zien (behalve het bloed).

Daar komt nog bij, dat als de nieren echt heel slecht zijn, dat ene dagje nou ook niet levensreddend is, die nieren kan je toch niet meer werkend krijgen. Tuurlijk kan je op nierdieet en infusen ed geven, maar dat zegt nog niks over het resultaat!

Ik hoop dat je hondje er bovenop komt!!

Deel Deze Pagina