Opeens opspelende allergie door covid?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door sm1, 21 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ik heb mijn hele leven lang al allergie alle huisdieren, huistofmijt.hooikoorts.
    Maar weinig last van normaal gesproken.

Ik heb ook heel mijn leven astma, wat altijd goed onder controle was door dagelijks een corticoides pompje te gebruiken.

Bijna 2 maanden geleden kreeg ik covid. Het herstel duurde lang doordat op dag 10 ofzo toch nog erge last van mijn longen kreeg . Paar keer bij de huisarts geweest vanwege benauwdheid die ik niet onder controlle kreeg. Paar keer stootkuur prednison gehad en nu sinds week of 2 helemaal af gebouwd. Sindsdien heb ik dagelijks;
    -eczeem op mijn oogleden
    -eczeem op mijn wangen, kin en nek.
    -vieze en jeukende tong
    -jeukend gehemelte en rode vlek
    -s'nachts krijg ik pijnlijke keel en amandelen dat in de loop van de ochtend weg trekt.
    -iedere nacht flink piepende ademhaling.

Herkend iemand dit?
    Heb slaapkamer goed stofvrij en alles nogmaals gewassen? Kan door covid mijn allergie aangewakkerd zijn?

2. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik weet niet in hoeverre het in relatie staat tot covid, maar wel dat veranderende hormonen mee kunnen spelen.
    Al moet ik zeggen dat ook ik het extreem heb dit jaar en echt al weken, maar geen covid gehad. Ook mijn man en oudste hebben het en meer klachten dan normaal. Man ook geen covid gehad, zoon wel 8 weken geleden.

3. Marsepein

Marsepein Fanatiek lid

31 mei 2019
    1.412
    1.253
    113
    Vrouw
    Kunnen het niet bijwerkingen zijn van de prednison? Prednison staat bekend als “paardenmiddel”.

4. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw

Mbt je tong en gehemelte zou je een schimmelinfectie kunnen hebben. Dit kan ook in de nachten als je mond wat droger is pijnlijk zijn dit kan tgv je verminderde weerstand en gebruik van prednison.

het piepen van je longen lijkt me een indicatie dag je astma toch niet geheel onder controle is.

eczeem kan opspelen door een vermonderde weerstand.

met dit alles zou ik dus wel even naar de huisarts gaan.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Ik heb geen corona gehad, maar momenteel echt héél erg last van mijn allergieën, naar mijn idee ook meer dan afgelopen jaren helaas.

Ysabella vindt dit leuk.
  6. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Oh dat kan natuurlijk schimmel infectie in de mond, bedankt !

Zeebra vindt dit leuk.
  7. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ja, rotzooi maar was effe nodig.
    Kan dat nog na meer als 2 weken en langzaam afgebouwd?

8. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ja ik hoor idd meer mensen om me heen die meer last hebben van hooikoorts dit jaar. Ik heb volgens mij de afgelopen denk 20 jaar geen hooikoorts klachren gehad. En had nooit al deze klachten tegelijk.

9. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Prednison is ook hormoon rotzooi natuurlijk. Ben ook 40 geworden misschien speelt oon dat mee :roflmao:

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik heb sinds de corona periode aanbrak ook veel meer last van mijn eczeem. ( ogen, oren, nek, rug, benen)

Ik weet niet zeker of ik corona heb gehad. In het begin testen we nog niet of amper en toen is het wel begonnen na een paar dagen keelpijn en hoofdpijn. Ik kreeg zelfs een uitbraak over mijn hele boven lichaam met plekken. Nog nooit eerder gehad. Dat is toen vanzelf na een week weggetrokken. Het jeukte ook niet heel erg. Leek wel griepuitslag.

Ook rond de 40 en misschien zijn het de hormonen...geen idee.

Ik loop helaas weer bij de dermatoloog. Daar kon ik toch een dikke 10 jaar wegblijven.

11. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier merkte ik het na de zwangerschappen enorm, na de 1e ineens vele malen minder allergieën, ondertussen helaas wel allemaal terug, er een paar bij en een paar met anafylactische reactie waar dat dus voor de zwangerschappen niet was. Ben benieuwd wanneer het weer gaat veranderen, hopelijk in positieve zin.
    Prednison zorgde hier voorheen altijd voor een periode met heel veel minder klachten, de pil daarintegen (en het hormoonspiraal) juist tegenovergesteld.

12. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Ooh jij ook anafalactische reactie gehad?
    Daar ben ik dus bang voor niet goed weten waar ik allergisch op reageer. Ik heb nu 12 jaar geleden een anafalactische shock gekregen en nooit geweten waardoor het getriggerd werd In kwestie van minuten bloeddruk omlaag hartslag omlaag en keel dicht.dat was heel eng .

13. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik weet alleen de richting en die is sinds de laatste zwangerschap meerdere kanten op gegaan. Huisarts wilde niet doorsturen, maar allergoloog van dochter heeft een brief gestuurd nu dat zij het wel nodig acht aangezien ik al meerdere keren op het punt van de epipen gebruiken ben beland. Hiervoor bleef het bij zwellingen in mijn mond of lichaam, blaren in mijn mond en gigantische jeuk, wat vooral in mijn mond niet te harden was. Nu zwelt mijn keel op en krijg ik geen lucht maar wel enorm veel slijm. Hier is het nu met kippenei, verschillende soorten witvis (andere dan weer niet om het makkelijk te maken), melk en melkgerelateerde producten. Althans dat is waar we nu zelf duidelijkheid over hebben door een eetdagboek bij te houden en de klachten te noteren, incl de keren dat de ambulance heeft moeten komen omdat mijn eerste noodmedicatie niet voldoende was, wel op die manier de epipen voorkomen omdat ik dan een infuus kreeg. Ben dan alleen bijna 2 dagen compleet niks waard en vooral aan het slapen.

14. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Hier!
    Last van zwelling in om mond, benauwd gevoel en tintelende tong! Ik denk stress!

15. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    Klinkt als een allergische reactie jouw klachten….

suus1983 vindt dit leuk.
  16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Lijkt me eerder een allergie dan stress..

17. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    En hoe gaat het nu met je? Nog klachten en naar de huisarts geweest?

18. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    Nog steeds deze klachten? Ben je er al achter waar je allergisch voor bent? Weet dat een allergie zich kan opbouwen en deze klachten erger kunnen worden. Vind zelf al dat t niet oké klinkt en er iets mee gedaan moet worden. Allergie test?

19. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Nee. Ik moet nog naar de huisarts.

20. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    Enig idee waar je allergisch voor zou kunnen zijn dat je dat al kunt vermijden?

Deel Deze Pagina