We verhuizen over ongeveer een maand naar Duitsland. Helaas wisten we dit een half jaartje geleden nog niet, toen ik mijn Vodafone abonnement met 2 jaar heb verlengd balen dus. De enige optie die ik heb, zou zijn de telefoon (een Samsung S5) met abonnement door een ander te laten overnemen voor de resterende contractperiode. Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik dit het beste kan aanpakken? In mijn omgeving heb ik tot nu toe niemand gevonden die het wil overnemen. Dus heb ik een advertentie op Marktplaats en Speurders gezet. Nog iemand een idee hoe en wat ik zou kunnen doen?
Kan dat??? Want volgens mij is het jou naam op het contract en als het fout gaat komen ze bij jou aankloppen ...
Nee, het contract moet wel officieel door de ander worden overgenomen, dus ook op diens naam gezet. Ik had wel iemand gevonden die het wou overnemen, maar helaas heeft degene een BKR registratie en ging Vodafone niet akkoord. Afkopen gaat wel, met het geweldige voorstel van Vodafone om de resterende looptijd in 1x te betalen...daar heb ik dus ook niks aan. Toestel inleveren werkt helaas ook niet. Ik zit aan het contract vast mits ik iemand anders vindt die het wil overnemen.
https://www.vodafone.nl/zakelijk/support/abonnement/contract-overdragen.shtml Hier staat wel zakelijk contract, maar ik heb al contact gehad met Vodafone en het mag dus ook van particulier aan particulier worden doorgegeven.
Zou gewoon de looptijd betalen en voor lief nemen. Klinkt alsof t anders alleen maar duurder wordt Normaal had je de rekeningen toch ook moeten betalen
Tja, het probleem is alleen dat ik er in het buitenland geen gebruik van kan maken, de bellen/sms/internetbundel is helaas alleen in Nederland geldig. Dan zou ik moeten betalen zonder er iets voor terug te krijgen niet erg aantrekkelijk dus. Wat ik eigenlijk bedoelde met mijn vraag is, of er iemand een soort van 'gouden tip' voor me heeft ivm de verkoop van een abonnement. MP en Speurders staat de telefoon al op, mss weet er nog iemand een goedbezochte verkoopsite?
Kun je met het teruggeven van het toestel en bewijs van uitschrijving (emigratie) niet van het contract af?
Dat had ik ook gedacht, maar helaas is dit geen optie bij Vodafone.Sommige providers bieden aan dat je kan overstappen naar hun duitse firma, maar bij Vodafone kan dit helaas niet. Helaas bieden ze geen andere optie aan, emigratie is geen reden om het contract voortijdig te mogen beeindigen. Bij sommige andere aanbieders kan dit wel, Telfort bv. Maar dat wist ik destijds niet en was toen ook nog niet aan de orde.
Hoeveel betaal je per maand? Als het niet lukt contract over te laten nemen, moet het toch wel lukken om die S5 te verkopen. En van dat bedrag kun je dan de komende maanden in ieder geval betalen. Denk dat het best moeilijk is om iemand te vinden. Je hebt de telefoon al een half jaartje en ze betalen evenveel als dat ze zelf in de winkel een abo afsluiten. Je kunt het niet voordelig aanbieden denk ik want je wilt dat ze je maandbedrag overnemen. Hoop dat je iemand kunt vinden. Wellicht iemand hier interesse?
Als het niet lukt om het contract te verkopen, zou ik inderdaad gewoon de telefoon los verkopen. Dus even afwachten welke optie het wordt dan. Betaal 49 p/m, incl onbeperkt bellen, smsen en internet 2GB. Binnen NL is dit een aantrekkelijke deal voor mij, in het buitenland helaas niet meer.
Waarom gaan jullie naar het buitenland? Is het ivm werk van jou of je partner? Misschien dat er onkosten vergoed kunnen worden? Eventueel kan je het aanbieden voor een lager bedrag en dus iemand betalen om het over te nemen? Voor de komende anderhalf jaar kost het abbonnement 882 euro, als je het niet kwijt kan ben je dat sowieso kwijt, als je iemand het laat overnemen en aan diegene 200 euro betaalt, kost het je maar 200 euro.
Goed idee, Snoopy. Op dit moment staat in mijn advertentie dat ik diegene die het contract overneemt 200 aan vergoeding betaal. En als het allemaal niks brengt, ga ik ervoor de tel los te verkopen om tenminste een deel van het cotract zo te betalen. En dan te bedenken dat ik destijds naar Vodafone belde om mijn contract op te zeggen en naar de goedkopere aanbieder Telfort over te stappen eindig ik met een nieuw 2-jarig contract bij Vodafone. Te erg voor woorden