Onverklaarde eetproblemen baby 4mnd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by PinkLove, Dec 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dot79

Dot79 Lid

Aug 7, 2012
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Jeetje, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Hopelijk weet je snel iets meer.. Sterkte!

2. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

Aug 7, 2013
    2,294
    0
    0
    Wat een verhaal zeg. Heel veel sterkte!!

3. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Wat vervelend zeg!

Ik sluit me aan bij Snoopy, biedt haar meerdere keren per dag een kleine fles aan. Kijk niet naar de klok maar, naar het gedrag van je kindje. Bied bijvoorbeeld na ieder slaapje standaard een flesje aan. Dan is ze uitgeslapen en in haar beste humeur. Ook drinken aanbieden voor het fruit of de groente, melk is nog hoofdvoeding op haar leeftijd.

Het gedrag, onrustig drinken, hoort ookbij de leeftijd. De wereld om hen heen wordt steeds interessanter.
    Ga nooit dwingen en kies consequent momenten waarop je een klein flesje aan biedt. Succes!

4. azucena

azucena Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,366
    1
    36
    Begint je dochters naam toevallig met de P?

Je verhaal klinkt heel erg herkenbaar, mijn zoontje ligt momenteel opgenomen en gister sprak ik een opa en oma in het ziekenhuis met een verhaal wat heel erg veel op dit verhaal lijkt.

5. PinkLove

PinkLove Bekend lid

May 13, 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Azucena, dan weet ik ook wie jij bent ;)

En kleine flesjes...tsja...ze weigert... Ben benieuwd wat we zo te horen gaan krijgen van de arts. Ze is inmiddels wel gewogen en afgevallen t.o.v. toen ze hier vorige week was. Duidelijkere signalen over dat er iets mis is dan dit zijn er niet zou je denken?

6. azucena

azucena Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,366
    1
    36
    Toevallig :)!

Ik hoop dat de arts vandaag wat verder wil denken bij jullie! Hij nam het bij Q nu in ieder geval wel serieus, mede door het afvallen.

Wij zitten nog steeds te wachten op het actieve beleid waar we vrijdag al voor opgenomen zijn. Dat die arts vandaag maar eens langskomt ipv 'sorry, het is druk'.

Sterkte!

7. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hey, wat een vervelend probleem zeg! heb geen ervaring, maar misschien een tip als je bang bent voor uitdroging; fruithapje voeren, of beetje water met drupje roosvicee geven? Fruithapje mag ze hebben met 4 maanden en water mag altijd. fruithapje kan je ook makkelijk zelf maken, van peer en appel, goed pureren en per portie invriezen. Doe zelf 6 baby-lepeltjes in een afsluitbaar bakje, heb je zat aan voor 3x voeren, want het zijn nog geen maaltijden op die leeftijd. Na ontdooien kan je het gerust 2 dagen in koelkast bewaren.
    Oja, ik geef fruithapje tussen voeding door, bv smorgens 2 á anderhalf uur na ochtendfles.

Heel veel sterkte voor jullie allebei!

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens, hier goede drinker, maar ook met armpjes slaan, mijn handen wegduwen en zelf proberen fles vast te houden. Ook vaak speen uit mond, weer in mond, en dan heel onderzoekend kijken tussendoor.

9. PinkLove

PinkLove Bekend lid

May 13, 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Azucena, zijn jullie al iets wijzer? Dat hele 'het is te druk' kan écht niet vind ik, en dat heb ik gisteren ook wel duidelijk gemaakt geloof ik ;) Hoe is het zeg...

Hier is het plan om over te gaan op Nutramigen, ze vermoeden dat het toch de voeding is. Wat ze laat staan gaan we als papje geven... Ook wordt haar urine nu opgevangen om uit te sluiten dat het een infectie is. Doel wordt om 4x 180 te drinken, ze krijgt maïsolie voor de obstipatie en we blijven het fruithapje en groentehapje aanbieden. Fruit eet ze meestal 1/2e potje, groente varieert van 1 hap tot het ele potje.

We hebben net de eerste fles Nutramigen gegeven en daarvan ging 100cc op. Van de rest een rijstebloem-vanille-papje gemaakt en dat heeft ze ook nog eens half op. Je bent zo een uur bezig, maar goed... Naderhand was ze niet heel happy: huilerig, overstrekken, veel mopperen... Ik ben benieuwd hoe het gaat gaan komende dagen, ik hoop zo dat dit het nu is en dat we vanaf nu een stijgende lijn gaan zien in alles! Ik snap dat het even duurt, dat ze moet wennen, enzovoort maar hopelijk gaat ze 'gewoon' weer haar flessen drinken. Misschien ijdele hoop, maar goed. Ik hoop trouwens snel een diëtiste te gaan spreken die meekijkt hoe we ervoor kunnen zorgen dat ze alles binnenkrijgt wat ze binnen moet krijgen. Die gaan we morgen dus proberen te regelen ;)

10. PinkLove

PinkLove Bekend lid

May 13, 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Dat doet ze absoluut ook! En blazen met het speentje in haar mond, kletsen, lachen... Heel herkenbaar ;) En dat is ook absoluut 'normaal'. Maar fles geheel weigeren of zo weinig drinken dat je afvalt is níet normaal...dus hier is het en-en. We zien inmiddels goed het verschil tussen 'spelen' en 'niet willen'. Bij beide wachten we even en bieden opnieuw aan, waarna ze bij spelen vaak verder drinkt maar bij niet-willen alleen maar bozer wordt. Ik hoop nog steeds dat dit alles een fase is die voorbijgaat en waarna het allemaal vanzelf en eenvoudig goed komt. Maar...dat gaat 'em niet worden vrees ik. Ik hoop het al 4 weken nl en er zit bepaald geen schot in de zaak ;)

11. azucena

azucena Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,366
    1
    36
    Fijn dat ze toch iets verder hebben willen kijken.. Hopelijk doet de nutramigen voldoende en gaat ze snel haar flessen weer gewoon drinken ;). Want om steeds fles aan te bieden en daarna nog pap te geven lijkt me inderdaad een uur werk (en ook niet super praktisch als je op pad bent).
    Er is morgen een diëtist aanwezig.. Ook een logopedist, mocht je willen dat die ook nog even meekijkt. Ik hoop voor je dat de kinderarts het ook nuttig vind om hun mee te laten kijken, kwaad kan het nooit.

Oh, ik vind het een goed teken dat ze de eerste fles nutramigen beter drinkt! Hier hebben we dat ook een tijdje geprobeerd, maar Q weigerde dat in eerste instantie omdat het smerig spul is.

Hier zijn ze nou ook gestopt met afwachten ja! Snel he ;).. De sonde zit (als je net dat jongetje heel hard hoorde krijsen op de onderzoekskamer dan was dat Quinten :)). Ze hebben nu een beleid opgesteld waar wij het ook mee eens zijn. Enige jammere is dat we waarschijnlijk met de sonde naar huis gaan. Maar het is niet anders.

Weet je al wanneer ze jullie naar huis willen laten gaan? Mocht dit voor je gevoel te vroeg zijn, gewoon aangeven. Daarin zijn ze wel coulant, als jij het thuis nog niet ziet zitten, kun je nog een nachtje (of twee) blijven.

12. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ik kom hier ook even langs zetten. Alle problemen met mijn jongste dochter begonnen met slecht drinken en steeds meer de fles weigeren. Ze is geboren met 38 wk en woog 2 kg. Ze is de helft van een tweeling en dankzij hem kreeg ze elke 3 uur eten. Zijzelf taalde er niet naar. Ik gaf bv en de lactatiekundige adviseerde haar zelf te laten komen. Na 5 uur (ze was max 3 wk oud) heb ik haar toen maar wel wakker gemaakt.
    Met 3 mnd ging ik over op kv. Zoon werd toen opgenomen op verdenking van hersenvliesontsteking. Door de stress stopte de bv al snel en dochter vond kv vies. Ze begon wat af te buigen in de curve en ze werd mager. Ze is toen opgenomen om te zien of zij er wèl melk in kregen. Zo irritant dat een verpleegkundige denkt dat het aan jou ligt...
    Na een week proberen kreeg ze een sonde. Ze begon na 2 wk weer aan te komen en mocht ze mee naar huis.
    Ze hebben wel wat onderzocht (urine, bloed) maar daar kwam verder niets uit.
    Het zh gaf ons rust. Geen traject maar alleen een hele vervelende prelogopediste. Na die 3 mnd wilden we dat er verder werd gekeken want ze was alleen maar minder zelf gaan drinken en eten weigerde ze pertinent.
    Ook bij ons was het "onrust, pientere dame, snel afgeleid zijn". Ik denk dat ze gewoon niet wilde.
    Pas nadat wij naar het WKZ zijn overgegaan zijn er weer onderzoeken in gang gezet. Bioptie van de slokdarm, PH metrie, maag/darm passage foto. Begeleiding van een fantastische vrouw (eetconsulente), fijne diëtiste.
    Ze is vorig jaar heel erg veel ziek geweest en een aantal keren opgenomen geweest. Ze had een darmparasiet en RS (maar zonder benauwd te zijn, wel oorontsteking)
    Na precies een jaar is zij volledig aan het eten. Ze is ergens een keer weer begonnen. We hebben nooit gepusht en niet gewanhoopt. Gelukkig hebben we nog 2 kinderen dus ze moest wel mee in het ritme.
    Waarom zij zo lang weigerde? Geen idee. Echt niet. Ze heeft waarschijnlijk wel iets wat haar veel te mager maakt. Met alle vereiste sondevoeding plus nog zelf erbij eten kwam ze minimaal aan. Nu doet ze het zonder sonde gewoon goed maar het is een wankel evenwicht.
    Ik ken jouw traject zo goed! Als je vragen hebt, voel je vrij ze te stellen. Mag ook per pb.
    Ik ben ook erg nieuwsgierig in welk zh jouw dochter nu ligt.
    Als laatste wil ik je nog meegeven dat er een vereniging bestaat voor sonde gevoede kindjes en voedselweigeraars.
    Sterkte!

13. sm1990

sm1990 Bekend lid

Nov 28, 2012
    618
    9
    18
    Hie hetzelfde probleem alleeen is het bij ons nooit normaal drinken... ook geen 20cc.. ik ben een uur bezig met wat erin te krijgen .. krijzen alles erop en eraan.... hij krijgt ongeveer 500cc per dag .. is aantal keer opgenomen geweest maar kunnen er niks aan doen .. zit al maanden op de nutramigen krijgt wel nog een kma test volgende week maar dat is het dus waarschijnlijk ook niet..
    het is elke dag een hele opgave er wat in te krijgen..spuiten met de speen alles... zeeeeeeeeeer vervelend.. en ik zie dat er wat is maar wat!?

14. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38

Dan is het bij jullie toch hoog tijd voor Neocate of Nutramigen AA!
    Als je al maanden ol de Nutramigen zit en het gaat zo moeizaam dan het zijn dat hij ook de Nutramigen niet goed kan verdragen.

15. sm1990

sm1990 Bekend lid

Nov 28, 2012
    618
    9
    18
    hij heeft het met nutramigen AA, friso comfort kruidvat alles.......
    wat het nouis geen idee.. hij is nu 5.5 en wel 8.3 kilo! maar k moet er wel veel voor doen......

Share This Page