PMS of goed nieuws?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Boortje1983, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boortje1983

Boortje1983 Actief lid

5 jul 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

In september ben ik gestopt met de pil en al vanaf dat moment een regelmatige cyclus.
    Iedere maand heb ik wel klachten tussen m'n eisprong en NOD.

Maar deze maand is het anders.

3 dagen na m'n eisprong kreeg ik last van krampen. Alsof ik diarree kreeg. Uiteraard naar het toilet gerend, maar eenmaal daar, helemaal niets. Afgeveegd en daar vond ik een streepje bloed op het papier (ook nieuw). Sindsdien heb ik last van "krampjes". Net onder m'n navel zeg maar.

Ik vraag mij nu af of het PMS gerelateerde klachten zijn of dat het hoopvolle klachten zijn.

Tussen zondag en maandag heb ik mijn NOD, dus mijn doelstelling is om vrijdag al een vroege test te doen, met hopelijk een mooie uitslag. Het voelt alleen zo ver weg :p

2. Leaf

Leaf Niet meer actief

Klinkt hoopvol! Ze zeggen dat een innesteling meestal een week na de eisprong is. Ik weet eigenlijk niet of dat dit een gemiddelde is of een feit.
    Maar je kan niets anders doen dan je NOD afwachten!

Succes! En laat je het weten?

Liefs,
    Leaf

3. Boortje1983

Boortje1983 Actief lid

5 jul 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Leaf,

Dank je voor je reactie! Op zich vind ik het ook wel goed klinken. Maar dan kijk ik rond op het grote world wide web en daar lees ik over innesteling een week na de eisprong en 3 dagen erna is geen 7. 4 dagen te kort.
    Ik hoop het zo. Maar ben zo bang van niet.

Tuurlijk laat ik het weten vrijdag. Is de eerste ochtend urine het allerbeste voor een test? Of kan ik beter urine van rond de middag gebruiken? Weet jij dat toevallig?
    Of anders misschien iemand anders die dit leest?

Alvast bedankt,
    Groetjes Boortje

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Weet je echt 100% zeker dat je je eisprong hebt gehad op het moment dat jij het denkt?
    Heb je dit geconstateerd middels een ovulatietest? Of via een app?

Want dat minibloedinkje kan een innesteling zijn geweest, maar kan net zo goed een ovulatiebloedinkje zijn geweest wat ook gepaard kan gaan met wat krampjes.

5. Boortje1983

Boortje1983 Actief lid

5 jul 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie Be Happy.

Eerlijk heb ik geen ovu testen gebruikt. In het verleden wel. Ik voel mijn eisprong altijd heel heftig en heb echt pijn dan. Ik weet voor 99% zeker dat het m'n ei was door de testen uit het verleden. Daarnaast had ik die ochtend vruchtbaar slijm.

Kan jij mij meer vertellen over een ovulatiebloeding? Want ik kan alleen vinden wat het is, terwijl ik graag wil weten tot hoeveel dagen na de ovulatie dit kan voorkomen.

Aangezien ik geen ervaring heb met zowel een ovulatie bloeding als met innestelingsbloeding zou het hoe dan ook de eerste keer van wat dan ook zijn.....

Alvast heel erg bedankt,
    Groetjes Boortje

6. Boortje1983

Boortje1983 Actief lid

5 jul 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanochtend een testje er tegenaan gegooid. Omo wit.
    Dus een ovulatiebloeding. Nieuwe PMS klacht dus.
    Vanmiddag nog maar eens daar op googelen voor meer informatie

7. BabyMaantje

BabyMaantje Actief lid

23 jun 2014
    319
    0
    0
    Muziek op Schoot docent in Rotterdam
    Jammer boortje, je verhaal gaf me eigenlijk hoop, hb op 4dpo hele dag ongikrampen gehad, en 2 steken rechts in lies+ hoofdpijn.
    Nu alles redelijk normaal. Geen ovutesten, maar berekeningen zeiden vrijdag eisprong, en die avond voelde ik ineens een paar steken bij linkereileider. Denk dus wel dat dat eisprong was, maar geen zekerheid. 4dagen later dus die klachten.
    Zit nu 7 dagen voor nod, dus moet nog zoooolang wachten

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    3dagen na eisprong is erg vroeg voor een innesteling (normaal 4-7 dagen) maar je kunt natuurlijk een uitzondering zijn.

Maar de symptomen die je noemt vind ik eerlijk gezeg heel herkenbaar en ik word helaas toch steeds ongesteld :(

Daarom zou ik zelf geen vroege test doen want
    1, veel vroege testen geven valse strepen (zw en kids, early predictor, early kruidvat)
    2, bij een positieve test kan het alsnog misgaan, zelfs op je nod waardoor je eigenlijk gewoon ongesteld wordt maar waardoor andere soms kunnen denken een miskraam te hebben. Dus je maakt jezelf onnodig verdrietig

Wil je toch vroeg testen zou ik voor kruidvat 2v5 gaan of voor clearbleu digital, die kan 4 dagen voor nod.

Succes meid!

9. Boortje1983

Boortje1983 Actief lid

5 jul 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben wel iets aan de vroege kant geweest vandaag. Dat wel. NOD is zondag/maandag pas.
    De test die ik heb gebruikt was die van kruidvat 2v5.

Ik vond het zelf ook vroeg hoor voor een innesteling. Maar ook laat voor een ovulatiebloeding. Vlak voor het bloedverlies hebben lief en ik het ook niet even "gezellig" gehad. Lief was namelijk werken :p

Ach volgende maand nieuwe kansen.

BabyMaantje, dat de test bij mij omo wit was, betekend het niet dat de jouwe dat ook zal zijn. Positief blijven hoor!

Ukkie, ik ben nu al een dikke 9 mnd van de pil af en dit zijn voor mij echt totaal nieuwe klachten. Ze gaan iig bij m'n maandelijkse problemen lijstje ;)

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Die pijn kan ook het groeien van de follikels zijn en niet de sprong zelf. Die volgt dan veelal wat later en daar merk je dan niks van.
    Ter verduidelijking: ik heb ontelbare inwendige echo's / follikelmetingen gehad. Dacht ook altijd mijn eisprong te voelen. Maar het bleek het groeien van de follikels te zijn tot het maximum. Een of twee dagen daarna bleek mijn ei pas gesprongen te zijn.

Dus de kans is aanwezig dat je pijn voelde. Het groeien van de follikels.
    Drie dagen na je pijn een bloeding. Je eisprong.
    Hoop wel dat je rond je bloeding nog plezier gemaakt hebt.....

11. Boortje1983

Boortje1983 Actief lid

5 jul 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hebben we niet Be Happy :x

Bij mij begint mn eisprong (klopt ook met de testen uit het verleden, geen ervaring met gyn) met verandering slijm. Rauw eiwit, snottebel achtig. Daarna gigantische buikpijn. Wat zeurderig begint en aanhoud tot ik niet meer rechtop kan staan en als een oud vrouwtje kromgebogen door huis scharrel met 2 handen op m'n buik. Na een uurtje of 8 neemt die helse pijn af naar een draaglijker niveau. Alsof ik heel fanatiek buikspieroefeningen heb gedaan. Een soort hele heftige spierpijn die 2 dagen aanhoud.
    Daarna testte ik in het verleden ook niet meer positief met de ovu testen (Clearblue).
    Omdat het zo pijnlijk is, kan ik niet eens m'n broekriem verdragen. Dus ook niet vriendjelief :(

Deel Deze Pagina