Yoga kenners hier?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bailey07, 12 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Al een tijdje wil ik beginnen, thuis, met Yoga. Maar er zijn zoveel verschillende soorten etc. Nu vroeg ik mij of er hier dames zijn die ook thuis aan Yoga doen en mij wellicht een beetje op weg kunnen helpen?

Ik zag online bijvoorbeeld al het eBook van Jessica Olie - Let's start Yoga, maar om zomaar 29,99 uit te geven aan iets onbekends vond ik ook zo wat.

Mocht iemand tips hebben voor een ander trainingsprogramma wat een goede start is, graag! Mag ook een boek zijn oid. Ik wil het gaan doen voor de ontspanning en flexibiliteit.

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wellicht is het handig om je eerst te verdiepen in de verschillende yoga soorten die er zijn. Ikzelf heb vele jaren Hatha Yoga gedaan, daarna een tijdje Dru Yoga en nu Yin Yoga. Kies wat bij je past. Persoonlijk vond ik Hatha Yoga heel fijn, Dru Yoga minder en momenteel past Yin Yoga goed bij me.

Heb je al eerder yoga gedaan of begin je uit het 'niets'? In het laatste geval zou ik er niet zomaar voor kiezen om het jezelf aan te leren via een boek maar toch eerst op les te gaan - of eerst een paar proeflessen volgen om te kijken wat bij je past. Qua boeken heb ik geen tips voor je, omdat ik zelf altijd lessen heb gevolgd. Misschien is het een idee om eerst eens op youtube te kijken, zodat je er ook bewegende beelden bij ziet ipv foto's in een boek. Dat is toch sprekender/duidelijker en zo kun je makkelijker kiezen wat bij je past. Succes.

3. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik zou toch aanraden om eerst lessen te volgen, zeker als je het nog nooit eerder gedaan hebt.
    dit kan tijdelijk zijn, maar het is vooral belangrijk dat je de houdingen qua techniek goed uitvoert. dit kun je helaas niet leren uit een boek of met youtube...hiervoor zul je echt gecorrigeerd moeten worden door een instructrice/trainer.

4. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Hm ja daar was ik al bang voor. Door omstandigheden heb ik er geen fijn gevoel bij er nu voor uit huis te gaan. Zelf heb ik wel een achtergrond waaruit ik de houdingen ken, maar het is meer de soorten inderdaad. Yin yoga lijkt n.a.v lezen het meest aan te sluiten bij mij, maar ik wilde er vrij open in gaan. Vandaar de vraag hier ;)

5. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

6. Pbmama

Pbmama Actief lid

10 mei 2016
    149
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben niet bekend met lessen die je thuis kunt volgen. Maar ook ik wil je aanraden een aantal lessen te volgen, yoga is voor mij meer dan zomaar wat houdingen nadoen van een filmpje. Maar ieder is vrij om het op zijn eigen manier te doen natuurlijk!

7. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Hm. Andere aanpak. Weet iemand of er coaches zijn die bijv aan huis komen?

8. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ja, die zijn er zeker! Maar dan is het natuurlijk wel handig als je zelf op zoek gaat in jouw eigen woonplaats. Veel yogadocenten werken als zelfstandige, hebben een eigen praktijk. Google eens op yogadocenten in jouw eigen woonplaats. Je kunt altijd bellen of mailen voor meer informatie. Het voordeel van een coach aan huis is ook dat hij/zij de les precies kan afstemmen op jouw wensen en behoeften.

9. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik kan je yin yoga zeker aanbevelen ;) heeeeeeerlijk
    daarbij is techniek gelukkig wel weer iets minder belangrijk, daar gaat het er vooral om dat je de stretch voelt daar waar de bedoeling is.
    op veel plaatsen wordt dit gegeven in een erg verwarmde ruimte (denk aan zo'n 40 graden), echter kan dit bij mijn sportschool niet dus bij ons is het minder warm ;) wel gaat de verwarming altijd aan.

ik zal even kijken of ik het boek kan vinden die mijn trainer aanraad.

10. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
  11. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Dankjewel! Hier kan ik zeker iets mee BabyFG!
    Ik ga dus eens zoeken naar een yogacoach aan huis/of proberen een maandje toch naar les te gaan. Thnx!

12. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    #12 elisabethbas, 12 dec 2016
    Laatst bewerkt: 12 dec 2016
    Kijk eens op het youtube kanaal Yoga with Adrienne. Dat vind ik zelf fijner dan uit een boek omdat je dan de "flow" mist. En het kost niets. Zij is Amerikaanse maar er zijn vast ook Nederlandse youtube kanalen van yogadocenten.

Overigens ben ik het wel met de eerdere opmerkingen eens. Voor mij gaat er niets boven een fijne yoga studio. De rust, de sfeer, de eindontspanning, meditatie, kopje thee na afloop. Die zorgen ervoor dat ik aan het eind van een les weer opgeladen ben. Ook met een coach thuis zou ik dat niet kunnen bereiken.

13. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    ik wilde ook al yoga with adrienne op you tube aanraden
    ik heb zelf overigens wel in het verleden best wat yogalessen gevolgd maar vond haar lessen leuk om thuis te doen.
    in fact, misschien ga ik het vanavond weer eens doen! :D
    succes en veel plezier!

14. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Misschien gekke vraag hoor, maar denken jullie dat als je 1x per week naar Yoga toe gaat en dan erna zelf thuis evt probeert voor te zetten het wel kan? Het gaat mij erom dat ik 1x per week eigenlijk te weinig vind, maar meerdere avonden weg ook niet red.

15. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Ja zeker wel. Ik ga ook meestal niet vaker dan 1x per week.

16. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ja zeker!
    de les gebruik je dan vooral voor de techniek van de houdingen, daar kun je thuis heel goed mee oefenen.

om een voorbeeld te noemen, er zijn houdingen waarbij je helemaal recht in 1 lijn moet staan qua voeten, billen en schouders, die kun je bijvoorbeeld heel goed oefenen door thuis tegen een muur aan te staan zodat je zeker weet dat alles in 1 lijn staat.

Deel Deze Pagina