Badkamerverbouwing als.....

Discussion in 'Mama en gezin' started by Achterkantvandemaan, Apr 11, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
    Ik vraag me ineens weer iets af.

Wij willen onderhand onze badkamer verbouwen. Zal ongeveer max 2 weken duren. Maar..... hoe doe je dat als je een kind hebt dat één, twee of zelfs 3 dutjes moet doen overdag? Kind slaapt zo'n beetje naast de badkamer. Je vraagt niet of ze stil willen zijn tussen 1 en 3 ofzo :roflmao:

Kan je gewoon geen verbouwing doen zolang ze overdag slapen?

2. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Tja dat worden twee lastige weken. Evt tijdelijk middagslaapjes in een andere kamer, een keertje bij opa en oma of een tante brengen. S middags een uurtje gaan rijden en in de auto laten slapen.
    Wij hebben ons vorige huis compleet verbouwd toen de oudste twee was en ik heel hoogzwanger. Niet ideaal, maar als het maar twee weken duurt overleeft iedereen het wel.

chrystel73, Sado and Neuzeke like this.
  3. Sunflowerr

Sunflowerr Bekend lid

Aug 19, 2021
    615
    517
    93
    Female
    Geen vrienden/familie in de buurt wonen waar je zo nu en dan heen kan met de kleine voor een dutje te doen? Wij hebben meerdere verbouwingen gehad in onze huizen, of ik legde ze beneden te slapen, of een keer bij opa en oma, of lekker wandelen vielen ze ook altijd van in slaap. Er viel iig altijd wel een maat aan te passen, nooit problemen mee gehad. Terwijl onze kinderen wel heel erg ‘gehecht’ waren aan hun dutjes in hun eigen bedjes.

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,230
    6,091
    113
    #4 Eppo82, Apr 11, 2023
    Last edited: Apr 11, 2023
    Wij hebben altijd gewoon ons ding gedaan tijdens slaapjes, stofzuigen, boren etc. Die van ons sliepen er gewoon doorheen. Dus hier had ik geen probleem gezien. Ik had dan wel een probleem gezien in het feit dat ik geen badkamer zou hebben icm een klein kind. Dus ik had lekker in een vakantiehuisje gaan zitten. Misschien ook wel een oplossing voor jouw probleem :D

Dubbelgeluk likes this.
  5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Hebben jullie al een aannemer? Want met de huidige wachttijden, zit je zoontje waarschijnlijk op max 2 dutjes;). Dan kan je ook nog kijken op welke dagen hij op het kdv is en of hij misschien een extra dagdeel ergens anders naartoe kan. Ik wandelde ook veel (dan sliep hij het beste :))

JupitR likes this.
  6. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,465
    3,910
    113
    Female
    Hier ons huis verbouwd toen onze jongste 3 maanden was. Hij sliep toen overdag nog bijna continu in de draagzak overdag, dus dat kon nu ook gewoon.
    Gewoon doen, je vindt er wel een oplossing voor (opa, oma, weekje vakantie, kinderopvang, wandelen tijdens een slaapje, etc.).

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,995
    113
    Als ze moe zijn slapen ze overal uiteindelijk zolang ze zich maar veilig voelen.

G had nog slaapjes toen we dit huis aan t verbouwen waren. Klopboormachine recht onder dr kamer, geen enkel probleem.

Als je een beetje weet wanneer bijv welke werkzaamheden zijn (tegels bikken, leidingen frezen) rondjes buiten wandelen (evt vriendin, familie vragen). Tegelen en installatie zelf valt wel mee qua takke herrie

8. Cobon

Cobon Niet meer actief

Je zou ook kunnen oefenen met slapen in zon deryan tentje, en die dan in het stilste deel van het huis zetten.

Ik zou zelf het liefst weg gaan de hele periode, indien financieel mogelijk :o: moet niet denken aan die herrie en het gedoe in huis

9. Krisjee

Krisjee Bekend lid

Feb 19, 2013
    720
    1,246
    93
    NULL
    NULL
    Wij hebben afgelopen maand de badkamer verbouwd, en hebben het middagdutje gedaan bij mijn ouders of schoonzussen.
    Hadden er gelukkig begrip voor!
    Bij ons duurde het zeker 3 en een halve week voordat alles klaar was

10. Cobon

Cobon Niet meer actief

Wij gaan volgend jaar verbouwen, dat wordt best een lang gedoe. Ik overweeg een caravan op de oprit te zetten en daar in te gaan bivakkeren met de kleintjes :roflmao:

Loveischocola likes this.
  11. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

Feb 20, 2018
    1,514
    853
    113
    Female
    Gewoon uitproberen;) onze zoon was 8 maanden toen we verhuisden en een hele grote verbouwing in gingen. Hij sliep gewoon boven terwijl er overal lawaai was.

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Buiten in de kinderwagen?

Ik ben in het ergste sloopweekend naar een huisje gegaan met beide jongens. Was ook ivm stof Man is achtergebleven.
    Maar verder sliep de jongste prima overdag. Hij was moe genoeg

13. Havermout

Havermout Niet meer actief

Ik heb twee kinderen die dus niet overal doorheen slapen. Die zijn net als ik zodra je een stap zet worden ze wakker. Ook al deden we gewoon alles in de slaapjes (want dat deden we immers ook bij de middelste en die slaapt wel overal doorheen) Met de oudste hadden we toen een verbouwing en heb ik hem bij mijn ouders middag dutjes laten doen, opvang en andere dagen zelf met hem gaan rijden enzo. Niet ideaal wel gelukt.

De middelste sliep door alles heen bij de grote zolderverbouwing :thumup: Beetje puzzelen dus…

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Wij zijn 3 weken verkast naar het appartement van mijn moeder.

15. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,835
    1,343
    113
    Onze eigen kinderen sliepen er doorheeno_O.
    Ze waren toen bijna 3 (sliep niet altijd meer) en 8-9 maanden (sliep in de kamer ernaast, gewoon erdoorheen).

De oppaskindjes deden hun middagslaapjes toen in de slaapkamer van onze oudste (net 5 jaar, dus ging naar school), zij slaapt beneden. De herrie was dus nog wel te horen, maar minder goed dan wanneer ze boven sliepen.

16. Emsy

Emsy Fanatiek lid

Jan 29, 2015
    1,872
    1,681
    113
    Female
    Dat was hier echt 3 weken overleven. Dutjes bij m'n ouders, in de auto, buiten in de draagzak etc. Ik vond het echt gedoe maar resultaat was het wel waard.

17. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,708
    7,187
    113
    Female
    De herrie is ook niet non stop heel intens. Ik zou er je badkamer niet voor uitstellen en dan wel zien hoe het loopt.

18. Achterkantvandemaan

Dec 31, 2020
    7,876
    8,040
    113
    Ik lees het al... we gaan pas verbouwen als L niet meer slaapt in de middag :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

Luna86 and Neuzeke like this.
  19. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,060
    4,313
    113
    Mijn ervaring is dat ze wel in slaap vallen als er gerommeld wordt, maar als ze lawaai gaan maken als ze slapen en het daarvoor stil is, dan worden ze wel wakker.

20. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,181
    6,578
    113
    De tegels eraf bikken maakt echt veel herrie en dat is ca 2 dagen. De rest vond ik het wel meevallen. Er zijn ook veel pauzedagen omdat eea moet drogen.

Share This Page