Onverwacht een nieuw gezinslid

Discussie in 'De lounge' gestart door jumphola, 31 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    We wachten betreft voedsel ook even op de dierenarts kijken wat hij zegt, iedere hond is natuurlijk anders.
    Inmiddels dartelt ze vrolijk achter mijn zoontje aan en steeds pakt ze wat blokjes duplo , denk dat die twee wel dikke maatjes gaan worden :roflmao:

mamabri en Meiske2015 vinden dit leuk.
  2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier prima ervaring met vers voer, onze hond weegt zo'n 25 kilo en eet 400 - 500 gram per dag en blijft goed op gewicht, dus 100 gram voor zo'n klein hondje is prima.
    Puppycursus zou ik zeker doen. De trainster gaf bij ons aan dat ze juist meer gedragsproblemen ziet bij kleine hondjes, omdat mensen denken dat een klein hondje een soort veredelde kat is of minder of een andere opvoeding nodig heeft dan zo'n grote hond. Maar goed, een hond is een hond, van Chihuahua tot Sint Bernard en ze voelen zich hetzelfde.
    Je hond zal echt niet zomaar onder de voeten worden gelopen hoor en anders geef je van tevoren die zorg aan.

Zindelijk, na het eten en slapen meteen uit, zodra ze rondjes draaien, naar de deur lopen enz., ook meteen uit.
    Als ze binnen wat doet, nee zeggen, meteen naar buiten nemen en enthousiast 'ja, dat is plassen/poepen' zeggen en 'goed zo'. Als je steeds plassen of poepen zegt als ze het doet, kan ze het later hoogstwaarschijnlijk op commando. Ideaal als je weinig tijd, slecht weer hebt of ergens in een stad loopt met weinig groen enz.
    En vaak bevuilen ze hun eigen bench ook niet, ook ideale dingen, vooral het eerste jaar.

jumphola vindt dit leuk.
  3. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    Wat een schatje

4. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik weet dat dit het advies is ben het er ook helemaal mee eens :thumup: maar toen mijn hond als pup na de zoveelste keer weer binnen poepte heb ik haar toch een keer met de snuit de in geduwd:oops: ze heeft daarna nooit meer binnen gedaan :| dus niet dat je dat meteen de eerste de beste keer moet doen, als het op een andere manier afgeleerd kan worden is dat super natuurlijk :)

dreumesje vindt dit leuk.
  5. IkTara

IkTara Actief lid

13 mei 2011
    190
    63
    28
    Wij hebben een kruising chihuahua/jack russel. Ook klein hondje dus. Eerste ker toen hij net bij ons thuis was en een andere grote hond zag schrok hij zich de blubber en rende jankend richting huis (is altijd los meegegaan). Ik heb hem weer opgehaald en heb hem op klein afstandje kennis laten maken. Ik zat eerst op mijn hurken en hij op schoot. Toen hem neergezet op de grond en zelf gehurkt bij blijven zitten zodat hij veiligheid bij mij kon opzoeken. Uiteindelijk ging ik staan en kon hij tussen mijn benen veiligheid zoeken. Daarna was hij snel aan alle honden gewend. Nu speelt hij met alle honden van duitse herders tot eigen formaatje. Grote honden kunnen idd lomp zijn dus let wel goed op. Die van mij is razendsnel en rent altijd als een bezetene voor de andere hond uit. Als de andere hond dan stil blijft staan rent hij op een halve meter afstand als een bezetene voor hun snuit langs en begint t weer opnieuw
    Zindelijk maken kan lang duren helaas. Gewoon idd zo vaak mogelijk naar buiten. Vooral na een slaapje of als ze al een tijdje wakker zijn weer.

6. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    #26 Insomniac, 1 nov 2017
    Laatst bewerkt: 1 nov 2017
    Dat is je eigen frustratie en machteloosheid.. erg jammer.

@bosi333 gekookte kip geef je eigenlijk alleen bij ziekte (met rijst). Het gaat er juist om dat het vlees rauw is wat goed is voor honden. Als je doorgaans gekookte kip erbij geeft kun je beter gewoon alleen brokken geven.

Ts, ik denk dat de meest waardevolle tips al gegeven zijn. Ik stem ook voor kvv! Heel veel plezier met jullie nieuwe beestje ❤

Meiske2015 vindt dit leuk.
  7. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.196
    1.054
    113
    Vrouw
    Wat een leuk beestje :)
    Wij hebben 2 kleine hondjes.
    Vers voer hier ook geen succes helaas, maar na lang zoeken nu fijne brokjes gevonden, en
    af en toe wat vers.
    Wij zijn ook op cursus geweest, mijn man met de ene hond en ik met de ander. Zo leuk!
    Het was geen gezicht want die van ons waren veruit het kleinste (Yorkshire terriërs) maar wat hebben ze veel geleerd.
    Kleine hondjes zijn, heb ik vaak gehoord en gelezen, wat lastiger zindelijk te krijgen. Onze york die we als pup hebben gekregen deed er maaaaanden over :) Onze dochter was makkelijker zeg maar :)

8. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Geen tips, maar wat een schatje!

9. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Niet zomaar kvv met brokken gaan combineren/mengen hoor, omdat het anders verteerd word kan de hond er erg ziek van worden. Er zijn brokken die samen gaan met kvv maar zeker niet allemaal.
    Maar gekookte kip is natuurlijk ook geen kvv/rauw ;)

Meiske2015 en bosi333 vinden dit leuk.
  10. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Tsjah.. ik ben ook maar mens:o:
    Perfect zijn is erg lastig
    Oordelen erover dan wel weer makkelijk als je niet weet hoeveel weken ermee bezig zijn geweest, cursussen gehad, vrij hebben genomen enz

Wilde alleen even kwijt dat het wel degelijk effect had :thumup: en ze vind me gelukkig nog steeds de liefste van allemaal

11. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Mijn advies
    Doen wat je gevoel je zegt
    Je weet zelf vaak het beste

Iedereen zou ander advies geven dus ik zou naar mezelf luisteren

Wat een schatje!

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee zeker niet. Maar al vanaf dat hij puppy was hebben we dus brok met gekookt vlees of groente. Nu dus inmiddels 13 jaar...en echt maar 1 keer ziek geweest Dit was een paar maanden geleden. Toen hij hij een ontsteking waarschijnlijk van een insect.

Verder kern gezond.

Typicalme vindt dit leuk.
  13. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ik ben heel dankbaar voor alle tips tot nu toe. Zindelijk worden gaat denk ik een lange weg worden maar we hebben heel veel geduld dus dat moet goedkomen.

Meiske2015 en bosi333 vinden dit leuk.
  14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

En maar goed blijven praten ook. En er trots op zijn zelfs. Geweldig dat jullie het beestje met zijn neus door de poep gehaald hebben.En dat je het vervolgens ook nog deelt als een supertip. Hoop dat niemand je goede advies ter harte neemt, want dit is in mijn ogen helaas toch echt een vorm van dierenmishandeling.
    (Doe je dat trouwens ook met je kind als die maar niet zindelijk wil worden en ongelukjes heeft of is dat vervolgens not done? "Het is toch maar een hond?")

TS, gefeliciteerd met je nieuwe gezinslid! Ben zelf van huis uit opgegroeid met honden. (Nu in het bezit van een kat.).

Meiske2015 vindt dit leuk.
  15. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Fijn dat hij het zo goed doet, ik hoop dat mijn hondje ook zo’n mooie leeftijd mag halen! :)

16. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Alsjeblieft zeg.. alsof ze het beestje een doodschop heeft gegeven. Soms kun je nog zo correct uit de boekjes handelen, 100% garantie dat het werkt heb je nooit.
    Als mijn kind na een aantal jaar nog nier zindelijk is.. en dit mogelijk helpt (eenmalig). Nou... wie weet! Scheelt iedereen een hoop stress op den duur.

17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.330
    10.295
    113
    Wat een schatje, ik zou zeker een puppycursus doen, het enige wat lastig kan zijn bij kleine hondjes dat je niet altijd kan zien of ze wel of niet zitten hahaha.

Mijn moeder zit okk met haar pup op puppycursus en daar zat een heel klein hondje en het baasje maar elke keer op de knieën om te kijken of het hondje wel zat.
    Kleintjes worden echt niet meteen onder de voeten gelopen. Het is juist goed voor ze, ze moeten toch leren dat er ook honden zijn die een heel stuk groter zijn.

Komt vast goed!!! Leuk dat jullie een nieuw lid in de familie hebt, vergeet niet om langzaam ook vast te wennen aan lawaai, intocht sinterklaas en straks met oud en nieuw.

Heel veel geluk!!!

18. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik had je ook niet eens aangesproken als je de laatste zin niet had gezegd. Alsof dat, omdat het werkte, het rechtvaardigd. Als je je zou "schaamt" waarom zeg je dan dat het werkt?

En ja, het is makkelijk oordelen. Ik ken die frustraties ook, wie niet. Maar het zegt wel iets over jou dat je je niet in kon houden en ook nog semi trots verteld dat het werkte. Zou je ook zo reageren als het zindelijk worden van de kids niet lukt? Ga je hun dan ook met hun neus er doorheen halen uit frustratie want je hebt al zoooooo veel moeite gedaan? Ben je dan ook maar een mens? Ze zullen jou daarna ook nog wel de liefste vinden hoor :rolleyes:

19. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Carnibest is puur vlees, op zich is dat heel natuurlijk en niet te vergelijken met een brok. Je hebt voor en tegenstanders uiteraard, maar dat brokken beter zijn voor het gebit is met carnibest niet het geval.

20. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Super dat jullie een dierenvriendje in huis hebben genomen. En met veel geduld zal hij ook wel zindelijk worden. Ik zou een zeker op training gaan. Daar heb je later heel veel plezier van. Vooral hoe een hond denkt, vond ik erg fijn. Onze hond heeft erg de neiging om visite te bestoken met aandacht. En dan echt opdringerig en ook veel hijgen erbij. Dit werd zo irritant dat we een trainer om advies hebben gevraagd, en het “probleem” was zo simpel op te lossen. Nu durven we weer mensen uit te nodigen;)

Deel Deze Pagina