Hey, Op dit moment zit ik midden in een miskaam. Gisterochtend had ik bij het afvegen minimaal bloed verlies. Daarna had ik nog hoop, kon van alles zijn. Maar smiddags begon ik heel veel te bloeden en kreeg ik ook een soort van krampen bij mn baarmoeder. Het gaat dus echt mis. Ik heb al eerder een ma gehad in november waarbij ik bijna geen bloed heb verloren en dat kwam ook niet zelf op gang. Toen zagen we tijdens de echo dat het fout was en werd ik na een week gecuretteerd. Tot aan de curretage en het weekend wat erop volgde ben ik toen thuis geweest. Ik heb ook het idee dat het emotioneel toen veel heftiger was. Nu ben ik nog niet echt blij geweest met deze zwangerschap want ik had vanaf het begin al het gevoel dat het fout zat. Nu weet ik even niet wat ik moet doen. Ik weet niet hoe lang ik nu moet wachten, ben pas 6 weken en ze kunnen op een echo ook niet veel zien denk. Weet niet of ik moet gaan werken of niet. Ik nijg naar niet, ben zo moe en werk op de kdv want op dit moment weer even erg confronterend is denk ik. En je kan ook niet even rustiger aan doen want die kinderen gaan wel door en jij dus ook.... Aan de andere kant wat moet ik thuis doen?? Ik heb nu op dit moment ook niet zo veel bloed verlies meer en niet echt veel kramp meer. Het lijkt meer op oud bloed van gisteren.
Heel veel sterkte meid. Ik zou niet gaan werken en even contact opnemen met je vk. Als het nu vanzelf af komt heb je denk ik meer bloedverlies dan met een curettage (ik had namelijk echt niet veel bloedverlies na de curettage). Je bent emotioneel even helemaal op en je geeft zelf al aan de kindjes gaan gewoon door. Laat even je energie weer op en geef dit verlies ook een plaatsje. Je hoeft t niet aan te geven dat je een miskraam hebt gehad op t werk. (Of ze moesten al weten dat je zwanger was). Griepje kan ook even duren. Blijf je toch onverwachts langer in de ziektewet zou ik wel.open kaart spelen maar dat is iets voor later. Wanneer je niet meer bloed verliest en denkt dat je niet het vruchtje bent verloren dan zou ik me wel even laten nakijken bij de verloskundige of alles weg is anders moet je alsnog.pillen of curettage. Nogmaals sterkte en denk aan jezelf...je werk kan echt wel zonder je. Edit; ik lees je verhaal nog eens en eigenlijk kan er ook nog hoop zijn. .er zijn veel vrouwen die veel bloeden e wat krampjes hebben. Ik kees niet dat je het vruchtje al bent verloren. Zou zoiezo naar de vk bellen en vragen om een echo. Om te kijken of het er nog zit en om zeker te weten dat er geen hartje meer is.
Wat erg dat het weer fout is gegaan... Ik werk zelf op een kdv en heb ook een miskraam gehad. Ik kreeg de hele week vrij van mn baas... ik ben die vrijdag wel weer gaan werken omdat ik er klaar voor was maar de rest van de week vond ik het zo fijn om thuis te zijn. Ik kon gewoon kijken wat er met mn lichaam gebeurde (veel bloedverlies) en kon huilen wanneerik wilde. Ik had echt geen zin om leuk te doen tegen de kinderen.... Als ik jou was zou ik thuis blijven Heel veel sterkte
Hoi meid, Wat vreselijk weer! Ik ben bij de meeste miskramen wel gewoon gaan werken. Zou het vanzelf wel merken als het niet zou gaan en de afleiding deed een hoop voor mij. Van thuiszitten werd ik ook helemaal kierewiet, want dan was ik ook alleen maar aan het piekeren en malen. Feminax werkt goed. Ik hoop voor jou dat gewoon vanzelf loskomt en je niet veel pijn hebt. Sterkte!
Jeej, heel erg veel sterkte in eerste instantie. Zou inderdaad de vk even bellen wat je moet doen qua wachten. Moet zeggen dat het bij mij ook 1,5 dag heeft geduurd voor het echt helemaal op gang kwam. En wat werken betreft, zal sowieso even een paar dagen thuis blijven. Je hoeft nu nog niet emotioneel te zijn, maar dit kan natuurlijk wel komen. En het is voor je lichaam ook beter om wat rust te houden. Succes!
Hey meid, Allereerst mijn medeleven zoals al deze dames omdat we helaas weten hoe je je voelt. Omdat we er mede middenin zit of zaten.Hieronder mijn ervaring hopende dat het iets kan helpen en je kan bijstaan je gevoel aan te sterken wat de opties zijn eventueel te doen. Momenteel zitten we in een miskraam van 8 weken. Toen ik 6 weken zwanger was kreeg ik ook de eerste heftige bloeding die s avonds ook weer stopte. Ik heb toen contact opgenomen met de verloskundige(in het ziekenhuis) wij lopen i.v.f in ziekenhuis. Ze gaven aan dat er twee opties waren. Plat liggen met een paracetamol of een echo met de waarschuwing dat er een mogelijkheid was niets te zien is. Ze gaven zelf optie 2 als advies. Voor mijn eigen gevoel wilde ik dit zelf ook. Eenmaal de echo zag ik tot mijn grote verbazing meteen onze kleine muppie zitten in zijn vruchtzak !! Ze zagen dat de bloeding uit de baarmoeder kwam helaas. Dus werd meegegeven dat het een fiftyfifty kans werd. Of het begin van een miskraam of een onschuldige bloeding. Helaas onze mup heeft geknokt bleek afgelopen week na 8 weken helaas toch een miskraam te zijn. Achteraf was ik blij toch voor echo te zijn gegaan, ondanks dat ze me niet meer konden vertellen. Verder zou ik zeggen volg je gevoel. ALs ik je zo lees neigt je gevoel naar aantal dagen voor jezelf. Voor ieder mens werkt het anders. Onze arts heeft mij opgedragen niet te gaan werken en rondom thuis te blijven. Zodra het ergste bloeden achter de rug heb ga ik ook wederom proberen te werken en me dagelijkse dingetjes op te pikken om niet te diep in dip te raken. Ik wens je heel veel kracht toe. Ik duim en hoop dat jij de 50% bent waar het uiteindelijk wel goed bij uitpakt
Hey meiden heel erg bedankt voor de lieve reacties. Betty wal heb jij al veel meegemaakt zeg! Wat erg voor je! Stillygirl wat heftig ook voor jou om nu een miskraam te hebben na zo´n lang traject. Heel veel sterkte ook voor jou! Ik heb me toch maar ziek gemeld. Heel emotioneel ben ik niet meer, dan heb ik zaterdag en zondag al wel gehad denk. Maar lichamelijk is het beter om even rust te houden en net wat je zegt ik heb echt geen zin om leuk te doen en dat moet idd wel op mijn werk. Verder heb ik nog steeds allen bij het naar de wc gaan was bruin verlies maar verder niet. Heb morgenmiddag een afspraak bij het ziekenhuis voor een echo. Ik hou jullie op de hoogte!
Vanmiddag in het ziekenhuis geweest en het is nog te vroeg m conclusies te trekken. Het vruchtje zit er nog en er was nog geen hartslag te zien. Ze twijfelde of ze hartslag zag, maar als het dat was was het wel te langzaam. Verder klopte de grote wel met het aantal weken dat ik zwanger ben. Volgende week moeten we weer terug. Er zit niets anders op dan wachten.......
Oi meid ik zit op dit moment in precies hetzelfde schuitje... Ik wil je aanraden nu eerst aan jezelf te denken....je gezondheid,emoties. Werken kan later nog nu ben je zelf het balangrijkste. Ik wil je veel sterkte wensen. Groetjes
Lieve an 123456789, Dank je wel voor je lieve woorden en meeleven. Is heel apart maar ondanks dat je mekaar hier niet kent doet het gewoon goed steunende woordjes. Je voelt dat oprecht is bij elkaar en meeleeft vooral je mekaar begrijpt. Fijn dat je ff een update hebt geplaatst. Wat een achtbaan gevoelens he voor dat moment is kleine opluchting en hoop.Maar ook zo onzeker en een dag trekt dan super lang zeker na de volgende echo toe. Wat een vreselijke onzekere gevoelens. Maar jullie kleintje is er nu in ieder geval nog in jouw baarmoeder. Gelukkig is er dan ook zeker nog hoop hopelijk is jouw bloeding ook die 50% waarbij het onschuldig is. Ga hard voor je mee hopen en duimen. Hoe is het nu met je en de bloeding? Mede een vraagje hebben ze gekeken met eendenbek inbrengen of de bloeding vanuit je baarmoeder of baarmoedermond kwam? Duimen gaan in draai houding voor jullie. Neem je rust en doe rustig aan meid. Ik volg je graag mee hopend dat we gauw meer positieve verhalen mogen lezen
Ze hebben alleen met de echo gekeken. De bloeding is nog steeds gestopt. Alleen als ik naar de wc ga heb ik wat bruin verlies bij het afvegen. Het is heel spannend. Menneke ik heb me ook voor de rest van de week ziek gemeld. Vind dat heel moeilijk want ik meld me nooit snel ziek. Maar aangezien ik achteraf gezien de vorige keer bij mn ma te snel weer ben gaan werken heb ik nu even voor mezelf gekozen. Mijn leidinggevende begreep het gelukkig ook wel. Ga maar lkkr wat dingetjes voor mezelf doen de komende ddagen Maar zit jij ook in afwachting of het wel of niet goed is Menneke?