16 weken veel voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joanne92, 28 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Hoi allemaal
    Vaak hoor ik dat de dames hier pas heel laat beweging voelen.
    Toch sinds een paar dagen voel ik al heel veel.. Als ik op bed lig voel ik beweging& nu ook ineens als ik gewoon zit
    Onze kleine meid is wel druk op de echo's.
    Maar mijn verloskundige zei dat het voelen gewoon me darmen konden zijn toch is dit echt heel anders
    De echoscopiste van de geslachtbepalingsecho gisteren zei dat het echt wel kon omdat mijn placenta naar achter ligt, ze zei dat ik zeker wel mijn kleine meid al voel. Wanneer hadden jullie dit?

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.149
    23.231
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik wat jij zegt met 15 weken. Ze is erg druk, nog steeds! Erg leuk! Gelukkig 's nachts rustig, hopelijk blijft dat na de geboorte ook zo :D

3. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Ik had het ook al heel vroeg en het werd alleen maar erger. Al voor de 20 weken zag je duidelijk de bewegingen aan de buitenkant. Het komt vaak genoeg voor hoor!

4. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

had ik ook bij 16 weken. Elke dag voelde ik hem

5. samaa

samaa Niet meer actief

Wat leuk! Hier voor het eerst wat gevoeld met 17 weken, sindsdien op gaan Letten en ons meisje ook elke dag gevoeld. Lekker va genieten

6. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Hallo

Ook hier voelde ik de baby al vanaf 16 17 weken. Nu bijna 19 weken voel ik de baby heel goed. Heerlijk geniet ervan!

7. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0
    Ik ben 16 weken zwanger van een tweeling (eerste zwangerschap) en voel nog niets!

Bijzonder dat jij het wel al kunt voelen, geniet ervan!

8. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Het zegt niks over hoeveel baby's je in je buik hebt. Al heb je er meerdere dan nog kan je het pas laat voelen.

Geniet van de bewegingen van het wondertje in je buik!

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik voelde vanaf 14 weken af en toe een kriebeltje en vanaf 23 weken pas echt schopjes.

10. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ik wil ook niet zeggen dat ik echt al schopjes voel.. Veel plopjes en soms alsof r iets langs me buik "glijd" moeilijk uit ye leggen maar ik weet zeker dat het mijn kleine meid is :)

11. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Dat kan zeker. Mijn eerste kindje voelde ik voor het eerst met 16 weken heel duidelijk en mijn tweede voelde ik voor het eerst met 12 weken. Bij beide de placenta aan de achterkant.

12. Laari26

Laari26 Bekend lid

11 sep 2014
    517
    105
    43
    Utrecht
    Ik had het ook bij 16 weken al nu met 1e zwangerschap.
    Momenteel 20 weken en m'n vriend heeft het ook al gevoeld van buiten.
    Ik vind het heerlijk !
    Soms ligt ze echt te duwen en soms te schoppen of slaan ofzo. Het stelde me heel erg gerust dat ik d'r voelde bewegen

13. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ik voelde het echt duidelijk met 18 weken, daarvoor ook wel maar dat was zo zacht dat ik twijfelde. Ook hier een drukke baby. 😍

14. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    Ook hier een druk mannetje , vanaf 14 weken was hij al van buitenaf te voelen
    Super leuk voor zowel de broer en zussen maar vooral voor papa
    De gyn moet iedere keer lachen , want hartslag luisteren met een baby die continu beweegt is een hele klus

Ik voel hem heel de dag door zo'n beetje, heel zachtjes al hij zich verlegt en super hard als hij besluit om z'n aanwezigheid te laten voelen :)

Ik geniet van elk schopje

15. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kan echt al de kleine zijn ook bij een eerste. Hier met 11 weken al gevoeld en vanaf 14 weken heel duidelijk iedere dag meerdere keren. Placenta ligt ook achter en echoschopist had met de 12 weken echo al gezegd dat ik hem vast heel snel zou gaan voelen.

16. Laratje

Laratje Bekend lid

25 sep 2014
    720
    0
    16
    Vrouw
    Ja hoor!

Hier ook een achterliggende placenta en met 14 weken de 1e tekenen van leven gevoeld. Vanaf 16,5 week dagelijks duidelijk getrappel en afgelopen donderdag (19+2) heeft vriendlief haar ook voor het eerst kunnen voelen!
    Dit is mijn 1e zwangerschap.

17. Doornroosje1987

Doornroosje1987 Bekend lid

25 okt 2014
    593
    1
    0

Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat ik zwanger ben van een tweeling en ook nog niets voel met 16w.
    Ik maak me er dan ook niet druk om en wacht gewoon rustig af.
    Overigens heeft mijn moeder een eenling en een tweeling gehad en voelde de tweeling wel veel eerder en vervolgens ook vaker. Wellicht dat je het bij een tweede zwangerschap eerder herkend.

18. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Bij een tweede zwangerschap voel je het idd eerder. Ik had 3 baby's in mijn buik en voelde de 1e pas met 19 weken en de andere 2 rond de 21 weken als ik het goed onthouden heb.

Kwam een beetje op me over alsof iemand met meer baby's het eerder zou moeten voelen dan met 1 baby, maar verkeerd begrepen dus. :)

19. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nou... Ik voelde de tweeling met 10 weken al. Bizar vroeg en ik kon het me eigenlijk ook niet voorstellen dat het echt zo was, maar ik herkende het van mijn dochter. De gyn zei dat je juist bij een meerling het vaak eerder kunt voelen omdat er dan meer vruchtwater in je buik zit en het dus makkelijker doorstoot en trilt in je buik. Bij mijn dochter voelde ik het voor het eerst bij vijftien weken (wel heel zachtjes ;))

20. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik denk dat het bij iedereen verschillend is en het niet uitmaakt hoeveel baby's je hebt. Of ik ben misschien een uitzondering dan met 3 baby's en pas met 19 weken wat voelen. :) En bij jou was je tweeling sowieso een tweede zwangerschap natuurlijk.

Deel Deze Pagina