Onverwacht moeder, en nu mag de baby Egypte niet uit

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bailief, 4 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Touwtje kan ook. En hoeft niet afgebonden te worden, voor eventuele infectie doe ze dat wel. Maar misschien heeft zij wel een elastiekje gebruikt ofzo staat veder niet in dit artikel.

DastyQueen vindt dit leuk.
  2. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ja dat dacht ik dus ook..
    Als de placenta nog niet geboren is, kan het zonder afbinden teveel bloedverlies bij de moeder opleveren. En aan de kant van de baby moet hij sowieso direct afgebonden worden zodra hij doorgeknipt is volgens mij.

3. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Dat zal heus geen foto zijn van direct na de bevalling. Het zal vast inmiddels een paar dagen verder zijn en als je dan een foto naar de krant gaat sturen, doe je er wel een waar je mooi op staat. En niet een waar je er uitziet als een dweil;)

Aszz, Ysabella, Lisa2 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.371
    28.643
    113
    De wettelijke leeftijd om te trouwen is 16 jaar voor meisjes, 18 voor jongens. Kindbruidjes mogen officieel niet. Maar ja, in de cultuur is het normaal dus het wordt nog zeker gedaan (in 2015 was 1 op de 9 meisjes jonger dan 15 jaar). Meerdere dorpen in Egypte verdienen hun geld met het verkopen van meisjes en vrouwen aan zowel binnenlandse als buitenlandse mannen/families.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Als de navelstreng is uitgeklopt, gutst het bloed ook zonder afbinden niet uit de baby ofzo hoor. Het is alleen wel een infectierisico. Ik ken bv geen enkel ander zoogdier dat navelstrengen afbindt, die bloeden ook niet allemaal leeg...

DastyQueen vindt dit leuk.
  6. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Over die wenkbrauwen zijn de meningen verdeeld wat mij betreft :roflmao:

Paardenbloem vindt dit leuk.
  7. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.371
    28.643
    113
    Eh, ja :roflmao:

Whysteria vindt dit leuk.
  8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nee maar, de meeste zoogdieren (iig die ik ken) hebben natuurlijke afbreekpunten in de navelstreng. Als je daar aan twee kanten zachtjes trekt scheuren ze uit elkaar (er zijn diverse breekpunten in zo'n navelstreng) en dat dicht ook gelijk doordat er aan getrokken wordt. Als je dat weer te hard doet wordt het niet dichtgetrokken en bestaat dat risico dus wél.

Wij mensen zijn zoogdieren, maar verschillen op heel veel punten van andere zoogdieren. Gelukkig maar :)

9. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Tja, zo zien mijn wenkbrauwen er ook niet, maar anderen vinden dat wel heel belangrijk.

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Helaas genoeg voorbeelden te vinden van meisjes van fokking 9!! jaar.
    Het is om te brullen

11. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.371
    28.643
    113
    Het is ziek inderdaad :(

12. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Vervelend voor die meid en niet ideaal.
    Maaar...ze had het slechter kunnen treffen. Je kraamweek in een fijn all in resort waar je bijna alle medewerkers kent en iedereen even met je baby wil knuffelen, je moeder aan je zijde, je vader maakt in Nederland de babykamer alvast klaar.

13. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Off topic; op de foto wordt de baby met de navelklem er nog aan in bad gedaan. Ik hoop dat ze in Nederland nog recht op kraamzorg hebben ;)

14. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.036
    5.251
    113
    Wat ik in dit hele verhaal niet begrijp, waarom kom je hiermee naar Buiten?

Als zoiets je gebeurd is toch niet De eerste reactie om de krant te gaan bellen en met je hoofd in de media te komen??
    Zeker als je kunt weten dat mensen over je gaan oordelen (niet weten wie de vader is ons night stand erc).

Richt je aandacht op je kind en herstel.

15. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Zoals ik het las kreeg ze geen hulp van de Nederlandse autoriteiten totdat ze naar de media is gestapt. Daarna kon wel een noodpaspoort worden geregeld met spoed.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoezo noem je die navelklem? Dat is toch niet gek.
    En ik vermoed dat ze geen kraamzorg meer nodig hebben.

Riverdale87 vindt dit leuk.
  17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.290
    11.044
    113
    Nee ik vroeg me al af of ik gek was. Ze zijn toch echt allebei op dag 2 of 3 in bad geweest, terwijl de navelstomp er pas na een week af kwam. Op initiatief van de kraamzorg. (En zo lang geleden is dat nog niet)

18. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Deze snap ik niet.

19. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017