Geweldig: Eerste echo gehad gisteren!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mamatoB, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hallo lieve mensen,

Ik moet toch even kwijt dat ik me geweldig voel. Gisteren hadden we de eerste echo... SUPER!
    Het was de eerste keer dat ik bij de verloskundige kwam, dus eerst een vragenlijst invullen, bloed prikken, bloeddruk gemeten... daarna een gesprek met de vk, een hele lieve vrouw die alles heel duidelijk uitlegde en echt de tijd voor ons nam...
    En toen het moment supreme.... ik was zooo nerveus, moest echt een paar keer zuchten van de spanning... ze zei dat ze eerst via het apparaat op de buik zou zoeken, maar dat als het kindje nog te ver weg zat, ze het vaginaal zou moeten doen.. .maar dat bleek niet nodig want onze kleine sprong al meteen in beeld!
    Ik lag gewoon helemaal verbijsterd naar dat TV scherm te staren, ik was compleet overdonderd... onze kleine is nu 5,5 cm groot, en wat een actie in die buik! Je zag het gewoon de armpjes strekken, de beentjes trappelen, rondjes draaien... zelfs op een gegeven moment zag ik het lang worden, zei de vk dat ie zich aan het uitrekken was! :D
    Ik heb meteen al mijn make up er af gejankt van pure blijdschap en ontroering, ik voelde me ZO gelukkig... ik kan oprecht zeggen dat ik me in mijn hele leven nog nooit zo puur gelukkig heb gevoeld, het kwam echt als een golf over me heen... opeens voelde ik me ook echt zwanger... daarvoor was het allemaal nog zo onwerkelijk en onzeker en vond ik het maar allemaal raar... nu was het opeens ECHT! Die kleine mup daar in die buik, die zo vrolijk rondjes draaide, dat is ons kindje!
    Mijn man stond ook zn tranen weg te knipperen, zo schattig!
    De vk zei dat het kindje lekker actief was, en dat ik waarschijnlijk toch al meer dan twaalf weken ben, maar zeker weten we dat pas als we de echo over vier weken krijgen, waarop ze beter kan meten...

Ik heb de rest van de dag gisteren alleen maar op een wolk gezweefd... met een glimlach op mijn gezicht rondgelopen... ben gewoon verliefd! :D

Dit is echt ongelofelijk, een wonder, en dat dat in mijn buik groeit zo klein... ik kan er nog niet over uit hoe geweldig ik dit vind!
    Vorige week had ik echt een baal week, omdat ik buikgriep had en me vreselijk voelde, en we midden in een verbouwing zitten, maar nu kan het me allemaal gestolen worden, ik heb ons kleintje gezien en dat is het enige wat telt nu!

Liefs
    mamatoB

2. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Echt super zeg! Geniet er lekker van! :D
    Ik had donderdag ook m'n eerste echo en dan voelt het inderdaad allemaal wat echter! :D

3. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Hier gister een echo gehad en het mini beebje bewoog zelfs een beetje zei de gyn. Ook natuurlijk een mooi kloppend hartje gezien. Ik kijk uit naar de volgende echo....Na mijn missed abortions was dit echt een enorme opluchting!

4. Maia

Maia Niet meer actief

heerlijk he :D ik vond het ook zo ontzettend super !

5. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Oh, dit geluk gun je toch echt iedereen...zo mooi om te zien hoe die kleine beweegt in je buik,terwijl je er nog niks van voelt! Daarom was het denk ik voor die eerste echo ook zo onwerkelijk, omdat je nog niet echt VOELT dat je zwanger bent (afgezien van heel moe)... meiden ik ben ook heel blij voor jullie ! Bedankt voor jullie lieve reacties!

liefs
    mamatoB

6. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    Zwanger zijn is ook iets moois! hahaha lekker emo doen hoor meid geniet ervan! Hoort ook bij zwanger zijn!

7. Kubus74

Kubus74 Lid

21 jan 2009
    20
    0
    0
    Den Bosch
    Pfff, over emo gesproken....
    Alleen al van jullie enthousiaste verhalen lopen de tranen over mijn wangen!
    Morgen ben ik aan de beurt :)

8. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Nou meid, heeeeeeeeeeeeeel veel succes en plezier morgen! Geniet van het overweldigende gevoel! En laat je ons even weten of het goed gegaan is?

liefs
    mamatoB

9. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat een heerlijk gevoel is dat he? En geloof me, het wordt alleen maar mooier! Wij hebben met 9 weken de 1e echo gehad en toen met 16 wkn een pretecho laten maken (gewoon 2D). Ik had nog steeds dat kleine frummeltje voor ogen, maar toen dat apparaat er eenmaal op stond kon in niet geloven dat dat mijn meisje was! Zo gegroeid en zo levendig. Al een volledig kindje. De 20 weken echo was ook prachtig.

Je blijft je verbazen en ook het emotionele verdwijnt echt niet. Het blijft prachtig om te zien. Onze kleine lag met 20 weken te duimen. Nou dan pink je ook wel een traantje weg hoor!

Gefeliciteerd met je mooie echo en geniet er lekker van!

10. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mwaahhhhh wat mooi zeg....*snif*

Ik mag vanavond de eerste keer maar er zal helaas nog weinig te zien zijn...is alleen om te kijken of het geen bbz is. Maarrr....dan weten we wel dat er in ieder geval iets zit als we het zien :D

11. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Heerlijk hè, om je kleintje zo te zien!
    En straks voel je 'm ook nog schoppen en wordt het allemaal nog echter!
    Geniet er lekker van!

12. Kubus74

Kubus74 Lid

21 jan 2009
    20
    0
    0
    Den Bosch
    :) Ik heb sinds gisteren een smile op mijn gezicht die er volgens mij niet meer af kan :)
    Alles is goed en wat geweldig mooi om te zien!
    Ons kindje was heel beweeglijk en ging alle kanten op.
    Wat is het wonder der natuur toch mooi!

Deel Deze Pagina