Ik wil ook wel even mijn verhaal delen. Hier ook ruim 13 weken geleden er achter te komen te zijn van de 4e. Was ook echt helemaal niet de bedoeling, ik kon alleen maar huilen. Alle slaapkamers zijn al bezet, kids zijn 8-6-2,5. Alles was goed zo, de laatste keizersnede was erg spannend, advies was ook niet meer zwanger raken. ja uhhhh… dat raakte ik wel. Partner en ik hebben 4 dagen geen woord over zwangerschap tegen elkaar gezegd. hij volledig in shock en ik ook eigenlijk. eerste wat ik heb gedaan is de gynocoloog gebeld voor een spoed overleg wat ik moet doen? Kan ik het voortzetten of moet ik abortus plegen? (Dit wil ik natuurlihk helemaal niet maar als mijn lijf het niet aan kan, ik laat niet drie gezonden kinderen achter). Nou hoge woord van gyno was er uit ; geen abortus, maar wel vele controles, goed naar lijf luistern , bij elke twijfel bellen, en keizersnede met 2 gynocologen & optijd een keizersnede. nu ben ik morgen 13 weken, en kunnen we sinds een week of 2 pas echt wennen aan het idee dat er nog een kleintje komt.. Niemand kan voor jou beslissen, maar ik denk dat jij het beste in je lijf, in je hart & in je hoofd kan voelen wat voor jou de beste keuze is.
Dank jullie wel voor alle lieve reacties en het meedenken!! Ik voelde me wel echt gesteund daardoor.. Gister weer een gesprek met mijn partner en, hoe lastig we het ook gaan krijgen, we voelen allebei sterk dat het goed komt.. We gaan er dus voor! Nu natuurlijk afwachten of de zwangerschap goed blijft gaan.. Wel heel spannend allemaal weer.
Helemaal eens met deze reactie! Wat een moeilijke situatie waar je in zin. Je verstand en gevoel zitten niet op één lijn en niemand hier kan je vertellen waar je goed aan doet. Je hebt er ook helemaal niks aan om te weten dat sommigen tegen abortus zijn en anderen niet. Het is jouw lijf, jouw leven, jouw gevoel en jouw beslissing. Ik weet niet of je een fijne huisarts hebt, maar mogelijk zou dat een optie kunnen zijn? Of een POH? Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid met het maken van een keuze en wat je ook kiest, alles is goed he, zolang jij er zelf maar achter staat…
Deze lees ik nu pas. Sorry Wat fijn dat jullie er uit zijn! Heel veel geluk gewenst voor jou en je gezin.