Hallo allemaal, Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Michelle en ik ben 20 jaar oud. Ik woon nu 3 jaar samen met mijn vriend (23). Sinds mijn 13e slik ik trouw mijn pil en bloed ik altijd in mijn stopweek. 7 weken geleden was er geen bloeding, omdat ik dit erg vreemd vond heb ik toch maar een test gedaan en ik ben zwanger. Dit was even schrikken voor mij en m'n vriend maar toch zijn we er erg blij mee. Ook mijn ouders en schoonouders zijn super blij. We wonen in een 3 kamer woning met een tuin in een leuke buurt dus dat is geen probleem. Ik maak me alleen heel erg zorgen of we wel genoeg geld hebben om de kleine alles te kunnen geven. Mijn vriend werkt fulltime en verdiend ongeveer 1500 euro ik krijg 550 studifinanciering en verdien zo 300 euro met mijn bijbaantje. Na al onze vaste lasten houden wij zo 1000 euro over. Ik kan natuurlijk wel een beetje inschatten hoeveel alles gaat kosten maar toch heb ik geen idee of we wel rond kunnen komen. Mijn vraag is hoe doen jullie het?
Van zeker minder als 1000 euro pm...... en wij hebben er twee! Het ligt aan jullie instelling, wil je alles nieuw....of is tweedehands ook goed. Je maakt het zo duur als je zelf wilt.
Het is zeker niet zo dat ik alles perse nieuw wil. Ik zit alleen heel erg met bijvoorbeeld kinderopvang etc. En ik heb geen idee wat voor overige kosten er nog meer zijn.
Je kunt berekenen op de belasting site hoeveel je recht heb op terug gave. Ff ter voorbeeld. Man verdiende 1600 pm bruto. Ik 800 bruto pm. En moest voor 3 dagen 800 pm opvang betalen. Wij kregen 600 terug, dus 200 eigen bijdragen. Mede hierom gekozen thuis te blijven hield verder weinig over..... Maar dat kan je dus berekenen.
Je zou idd kunnen kijken naar toeslagen enz wij hebben sommige maanden nog minder over dan jullie hoor en redden het prima, een kindje kost de eerste jaren niet zo veel vind ik , later als ze gaan studeren gaat het allemaal meer kosten
Als je het graag wilt is er altijd een weg! Zelf ben ik ook 20 en heb nu een zoontje van 6 maand. Ik, mijn vriend, zoontje en onze twee katten leven momenteel van de Wajong van mijn vriend. Prima te doen! Tegenwoordig is er bij de gemeente en verschillende instanties financieel wel hulp te krijgen. Ik weet niet waar je precies woont, maar in sommige plaatsen heb je ook voorzorg van icare, die mensen weten veel over de zorg voor je kind, maar ook veel over waar je terecht zou kunnen om bepaalde spullen voor je kind vergoed te krijgen. Zelf heb ik daar veel baat bij gehad. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, mocht je meer informatie willen mag je me ook altijd even een privé berichtje doen
Fijn om te horen dat het bij anderen ook goed te redden valt! Ik ben nu een paar weken zwanger en ik zit nog op school en mijn vriend heeft ook een wajong uitkering. Moet goed gaan komen als ik het zo lees
Dat moet zeker goedkomen hoor! des te minder je verdient, des te lager de kosten van de kinderopvang. Toen ik net bevallen was studeerde mijn vriend nog en werkte ik 3 dagen voor zo'n 1200 netto. Mijn man (destijds dus vriend) heeft toen wel wat bijgeleend bij de DUO, maar hij had geen bijbaan. We hebben het altijd prima gered en het grote voordeel is, jullie gaan er de komende jaren waarschijnlijk alleen maar op vooruit, terwijl de meeste mensen achteruit gaan in salaris na de komst van een kindje!
Ik denk dat je daar zeker van moet kunnen rondkomen! Mijn vriend verdiend 1400 euro per maand en ik verdien 400 euro per maand (ik ben ook 20 jaar). Vaste lasten moeten nog van dit bedrag af. Het is krap maar als je goed oplet, dan is het zeker te doen. Je doet het straks allemaal voor je kindje, er is geen betere motivatie om 'zuinig' aan te doen.
1000 euro per maand is best veel hoor wat je overhoud pfoe ... Aanschaf kost even wat geld maar kan inderdaad ook tweedehands ga je borstvoeding geven scheelt al weer nou dan heb je alleen de luiers... Ja en kleertjes als ze uitgroeien. Maar daar heb je ook zean voor twee drie maand en is er weer uit.... En je hebt kleine straks dus uitgaan word elke weekend neem ik aan niet meer nou anders was dat geld in de kroeg beland
Het is al heel goed dat je daarover denkt, dat blijkt hoe volwassen je bent. Je kan een baby zo duur maken als je zelf wil, maar daar geeft je baby niets om. Ik heb kennissen die nét in de schuldsanering zitten en een kindje verwachten. Dan vraag ik me wel af of het gaat lukken... Heel veel dingen voor je baby is onzin. Ik gebruik de commode en box bijvoorbeeld nooit. Mijn baby ligt vanaf het begin tussen de voedingskussen op de bank en ik verschoon haar altijd op de bank of bed. Een goede tweedehands kinderwagen heb je al rond de 150 en kleertjes kunnen in een mooie mand. Je hebt een stabiele relatie, dus ik zou er gewoon voor gaan.
gefeliciteerd! En met 1000 redden jullie het makkelijk dat gaat goed komen! Partner toeslag zul je waarschijnlijk niet krijgen.. Dan mag je partner niet meer dan 9000 verdienen per jaar en je moet dan getrouwd zijn of een geregistreerd partnerschap hebben. Je kan natuurlijk altijd even informeren bij duo! verder kun je kijken naar huurtoeslag. En je krijgt kind gebonden budget en kinderbijslag om de zoveel maanden. Maar jullie gaan het makkelijk redden hoor! Veel geluk en geniet ervan!!
Hmm jullie hebben volgensmij meer dan ons en hier is nummer twee onderweg. We redden het goed hoor. Zoek goed uit op wat je recht hebt dat kan veel schelen en let op hoe je je geld uitgeeft. Eigen merk luiers zijn net zo goed als pampers enz.