Schoonmaken = naderende bevalling??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door onzewonders, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik ben wel eens benieuwd bij wie dit ook daadwerkelijk zo was.

Ik ben momenteel bezig de babykamer nog eens te soppen, dekentjes enz. nog eens gewassen. Nu zegt de overbuuf net tegen mij; je bent veel te actief. Het duurt niet lang meer voordat de baby komt....

Volgens haar is het dus zo dat als je actief bent en aan de poets bent de baby binnenkort komt.

Bij wie was dit het geval?

2. Martha81

Martha81 Actief lid

3 mrt 2009
    221
    0
    16
    thuisondersteuning gehandicaptenzorg
    Friesland
    nou helaas, heb ook al 2 weken dat ik alles dubbel zo goed bij houd maar tot nu toe nog geen baby...

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Driemaal niet, helaas haha. Die momenten wel gehad, maar zei hier niets over een naderende bevalling.

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Haha nee helaas, hier kwam het steeds in vlagen.

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Helaas.. Hier meerdere malen die schoonmaakwoede gehad, maar de baby zit nog steeds in mijn buik.
    Mijn smoeder zei het inderdaad ook, maar het zijn toch echt bakerpraatjes.

6. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Bij mijn zoon had ik het wel namelijk ging de hele huis in eens poetsen maar bij iedereen is het anders en snachts zat ik in het ziekenhuis om te bevallen

7. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Zo te lezen hebben de meeste dit toch niet zo ervaren. Pffff, gelukkig maar! Ik hoop namelijk dat onze kleine nog ff lekker warm blijft zitten.:D

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik geloof er niet zo in, in die zogenaamde nesteldrang. Is onbewust alleen maar zo denk ik omdat er straks iemand een week lang in je huis zit en het dan fijn is als het geen vieze bende is haha.

9. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Hahaha, ik denk dat die van jou er eerder is dan die van mij :D

Maar nesteldrang is toch heel gewoon, ik zou er met dit weer ook bijna zin in krijgen (maar ja, werk hé)

Ze blijven wel leuk die bakkerspraatjes en als jij over 2 weken bevalt, kan ze mooi zeggen; Zie je nou wel....:D:D:D

10. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet dat mijn moeder wel zo iemand was. Ze kon niet poetsen, en mocht het ook niet. (reuma)
    Maar vlak voordat ze begon met bevallen, begon ze toch echt alle drie de keren hardnekkig te poetsen.... Mijn vader is er dus ook heilig van overtuigd dat het geen bakerpraatje is. Maar ik denk dat het bij iedereen persoonlijk is.
    Ik ben geen poetsmuts, in de zin van het is neit steriel schoon bij ons in huis, maar gewoon leefbaar schoon. En mijn vader zei pas al tegen mijn aanstaande: Als ze harnekkig alles steriel begint te poetsen, moet je gaan opletten hoor!!

11. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Haha!! Inderdaad!!:D

12. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    hier dus wel iemand met een grote nestdrang.
    Ik kreeg het 14 nov om 21.00 nog in mijn kop dat het chiffon in de wc nog schoon moest van binnen en van buiten:D 15 nov begonnen om 05.30 de weeeen en zoon is s'morgens om 11.00 geboren :D hier roepen we dan ook heel hard dat vriend uit moet kijken als ik begin over chiffons hahahha

13. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Haha!Geweldig!!

14. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik hoop niet dat t waar is want ik wil nog zoveel poetsen. Dat krijg ik nooit af. :D
    Ik wil me nu gaan richten op alle kasten in huis.
    Denk btw wel dat het deels is wat zara zegt, maar ik heb ook wel sterk de drang dat dingen ineens moeten gebeuren. En dat heb ik echt al de halve zwangerschap. En het wordt steeds erger.

15. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier klopte het wel. Op vrijdag het hele huis schoongemaakt en de ramen staan lappen met mijn dikke buik, en op zaterdag-ochtend bevallen met 38+2, kan ook toeval zijn natuurlijk! Had op vrijdag wel erg veel energie, terwijl ik de dagen daarvoor redelijk vermoeid was...

16. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Hier wel, heeel toevallig ook nog ananas gegeten.
    ik was in de tuin bezig en buurvrouw vroeg nog, gaat het goed? ik was zo asn het poetsen en doen.
    snachts begon het :)

17. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0
    Haha dan was ik nooit bevallen. Hou niet van poetsen en heb de bekende nesteldrang ook niet gehad. Alleen de normale schoonmaak maar niks te gek.

Deel Deze Pagina