Hoi allemaal, Ik weet niet wat me vandaag is overkomen. Ik was 6 dagen overtijd en vanmorgen hebben we een test gedaan, en ik ben zwanger. Ik ben vorige maand gestopt met de pil om van de hormonen af te komen, en ook wel omdat we een prille zwangerschapswens hebben. Maar ik had gedacht dat het nog wel maanden/jaar zou duren voor het zover zou zijn. We hebben zelfs alleen maar om mijn ovulatie heen seks gehad. En toch ben ik nu ineens zwanger. Ik ben heel erg blij, voel me heel erg gezegend. Het is echt een cadeautje. Maar ik vind het ook doodeng. Ik heb een darmziekte waar ik al vaker moe van ben en nu er een kindje aan zit te komen ben ik helemaal bang voor vermoeidheid en ziekte. Tussen mijn vriend en mij zit het heel goed, hij is ook heel blij dat ik zwanger ben en zal me echt met alles steunen. Maar ik zit nu even alleen op de bank na een dag vol familieverplichtingen en het besef komt nu ineens naar boven en ik kan het allemaal even niet plaatsen. Zijn er meer die sneller dan verwacht zwanger waren? Of die de angst herkennen die ineens naar boven komt? Ik hoop echt dat ik ons kindje alles kan gaan geven wat het nodig heeft. Alvast bedankt
Spannend hè? Ik ben van de eerste ook direct zwanger geraakt. Had zelf het idee dat het wel een half jaartje zou duren maar was dus sneller dan verwacht. Met een positieve test in de hand is het dan wel even schrikken en bekroop me het gevoel van: kan ik dit wel? Inmiddels is nummer 2 er dus dat komt wel goed. Geniet van deze mooie bijzondere tijd
Gefeliciteerd!! Ik heb een soort gelijke situatie meegemaakt. Wij hadden ook een prille zwangerschapwens. We hadden zoiets van als het gebeurt mag het gebeuren. Zat al nooit aan de pil en we deden al jaren aan voor het zingen de kerk uit Ik had een hele duidelijke cyclus, dus ik deed altijd een ruime marge rond mijn ovulatie, waarin het dan wel veilig ging. Omdat ik in 8 jaar nog nooit zwanger was geweest dachten we dat het niet heel snel zou gaan. Nou nog geen 2 weken na ons besluit om tijdens de ei ook niet beschermd te zijn was ik zwanger! Ik kon het gewoon niet geloven! Ik snap daarom heel goed je gevoel! Er is tijdens mijn zwangerschap een hoop gebeurd, nieuw huis + verbouwing, nieuwe baan(dichter bij mijn woonomgeving i.v.m. de baby). Maar ik ben zo gelukkig!! Had het zo weer gedaan! Kon me het leven met baby van te voren niet goed voorstellen en waren we er wel klaar voor?? (Had zelfs een periode een prenatale depressie) Maar na de bevalling nergens geen last meer van! Wat een gelukje in mijn leven is die kleine meid! Alsof het zo moest zijn! Ik zou het echt zo weer doen en dat had ik van te voren absoluut niet verwacht. Ze is nu 6 maanden.
Gefeliciteerd!!! Hier ook van mn dochter in 1 ronde raak. We wisten niet wat ons overkwam. Ik heb een diagnose PCOS boven me hangen dus het was voor ons een groot cadeau. Nu aan mn banner kun je zien dat we weer heel erg pril zwanger zijn en dit is nog een ander cadeau. We waren niet eens bezig en wilden van de zomer pas beginnen. We deden t om de eisprong heen. En met 1 keer onveilig afgelopen maand was dat blijkbaar voldoende. We wennen nog aan het idee maar wilden het geweldig dat onze lichamen elkaar weer op bijzondere wijze hebben gevonden.
Van onze oudste was ik 11 jaar geleden ook direct zwanger. Mijn naïeve 22 jarige ik had dat eigenlijk ook wel verwacht. Later bij de tweede en derde besefte ik pas hoeveel geluk wij hebben om telkens meteen zwanger te raken. Dat kwam ook door 2 miskramen tussendoor. Deze zwangerschap kwam ongepland en inmiddels ken ik meerdere mensen die er helaas veel langer over doen of zelfs helemaal niet zwanger kunnen raken en is dat besef nog veel groter geworden. Ik hoop dat je een goede zwangerschap hebt ook icm je darmziekte. Er komt een hoop op je af maar je groeit daar ook in mee!
Hee ik zag je bericht ook voorbij komen op het viva forum net haha. Heb daar geen account maar kan nu toch reageren Ik was ook meteen zwanger, na 13 jaar pilgebruik en met behoorlijk overgewicht. Wij wilden echt graag zwanger worden maar we gingen er van uit dat het zeker een half jaar tot een jaar zou gaan duren. In de tussentijd gingen we dan gezond leven en ik wilde dan rustig aan wat kilo's kwijt. Daar kwam dus niks van terecht. We waren wel dolgelukkig en konden het eigenlijk gewoon niet geloven. Hebben echt even beduusd op de bank gezeten naast elkaar haha.
Ik zou niet zwanger kunnen worden ivm ziekte vroeger. Ik was wel aan de pil ivm menstruatie en "voor het geval dat". Toen ik in de eerste ronde al overtijd ging dacht ik dat ik in de overgang was gekomen. Ik deed eigenlijk alleen een test zodat ik de arts kon aangeven dat het niet kwam door een zwangerschap. Mijn partner en ik waren in shock.. achteraf gezien heb ik blijkbaar nooit problemen gehad met zwanger raken, ik heb het alleen we meer dan 20 jaar te horen gekregen van mn artsen. Je zult even in shock zijn, logisch. Je hebt alleen maanden de tijd om er naar toe te leven. Het komt echt goed. Als je straks je eerste echo hebt en daarna je kindje begint te voelen, dan wordt het vanzelf echter en ga je wel genieten! Gefeliciteerd!
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik ben van mn 1e ongepland zwanger geraakt, door de pil heen + ik was ziek (we hadden niet gericht seks, dus toen ik bijna 2 maanden niet ongesteld werd toch getest, nahja.. Ik bleek met de echo bijna 10 weken zwanger te zijn hallo shock! Toen dwaalde ook alle doomsenario's door mijn hoofd, en twijfelde heel erg of Ik dit wel kon.. Op mijn ex kon ik (toen vriend) niet rekenen, dus wist dat ik t vrijwel alleen moest gaan doen. Heb na de bevalling een zware depressie gehad, en soms nog wel last van downvoelen, of twijfelen aan mijn kunnen qua moederschap, maar nu ben ik zwanger van mn 2e met een nieuwe man (waarbij we de MMM nodig hebben gehad) en ben ik vooral dankbaar dat ik dit nog eens mag mee maken T is heel normaal die angst, zeker als t je 1e is, maar t k komt goed