Snel zwanger na bevalling, wie nog meer?

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door MamaBibi, 14 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    hoi hoi! ik ben maart dit jaar(na een heftige zwangerschap) bevallen van een kerngezonde krummel! We wilden vrij rap er achter aan een tweede (hadden in gedachte ongeveer een half jaar wachten en dan weer proberen) dus eerst een tijdje aan de pil. Maar door de pil heen, was daar op eens mijn 3e zwangerschap! Mijn vorige zwangerschap was ik uitgerekend op 24 maart maar krummel is een week eerder gehaald. Nu ben ik 3 april uitgerekend... als deze krummel 2 week eerder gehaald wordt (ik verwacht sowieso weer een zware zwangerschap) zijn ze tegelijk jarig haha!

Wie heeft dit nog meer bij de hand (gehad) en hoe gingen jullie om met alles? Wat schaf je extra aan? Hoe reageer je op de reacties van je omgeving? En hoe reageerde je werkgever?

2. Roms

Roms Actief lid

23 jul 2014
    105
    0
    0
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd!!

Hier ook snel weer zwanger, mijn dochter wordt 15 november 1. Nu ben ik 14 november uitgerekend!
    Omdat het weer een meisje is hoef ik geen kleding aan te schaffen. Heb nog meer dan genoeg wat dochter1 zelfs nooit aan heeft gehad.
    Ik koop een bed, kast en de grootste uitdaging een duowagen..
    Spannend hè! Hoop dat deze zwangerschap minder zwaar voor je wordt! X

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik had tussen de eerste twee 9 maanden leeftijdsverschil. Ik heb een complete tweede babykamer aangeschaft. Een hele goede duo kinderwagen, wij gaan elke dag naar buiten en wilde dus een wagen waar ik echt blij mee zou zijn, het is de bugaboo donkey geworden. Een extra verschoonkussen voor beneden zodat je niet voor elke luier naar boven hoeft. En een goede oppas ;) Zodat ik soms een op een tijd met een van de kindjes kon inplannen en avondjes uit, die had ik ook echt nodig.

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik vond het best zwaar, ook de eerste tijd na geboorte, maar nu is het zo leuk!

4. Roms

Roms Actief lid

23 jul 2014
    105
    0
    0
    Noord-Holland
    Wauw Boomm 9 maanden! Baas boven baas. ;)
    Ik heb gelukkig tot nu toe een makkelijke zwangerschap. Maar het eerste jaar straks lijkt me heel pittig, en daarna vooral erg leuk inderdaad!
    Ben ook naar goede oppas op zoek ja, moet er toch uit kunnen... :)

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Haha ze stond niet helemaal op de planning hoor, maar uiteindelijk erg blij met haar💝
    Wij hebben onze oppas via zoekoppas.nl gevonden en ze was echt geweldig.

6. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Wauw boommm en ts hoe was/is de tweede zwangerschap ? Hebben / hadden jullie niet nog last van de bevalling ?

7. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

roms jij ook super leuk haha.. wie weet wordt ze ook 15e geboren

8. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    #8 MamaBibi, 16 aug 2016
    Laatst bewerkt: 16 aug 2016
    haha ja 9 maanden verschil... als ik snel reken ;) was dat snel weer aan de bak. ik ben van plan de twee krummel op 1 kamer te doen eerst. ik kan wel een extra kamer maken op zolder (is ook de bedoeling op den duur dat de oudste daar dan heen gaat, maar voor hem nu al genoeg verandering. Wonen hier nog niet zo lang en hij is zo blij met zijn kamer....daar wil ik hem nu niet weghalen. En een van de baby's op zolder lijkt me heel onpraktisch. Dus alleen een bedje er bij. Kast ruimte genoeg dus dat kunnen we opdelen. En 2 commodes lijkt me iets overdreven. Ze hoeven niet allebei tegelijk aangekleed. Aankleedkussen beneden hebben we sowieso al. Tja.... en de tweelingwagen. ik ben geen enorme wandelaar, dus daar ga ik nog even over nadenken. De Bugaboo donkey duo rijdt indd heerlijk! Maar zoooo duur! Een tandem model lijkt me heel onpraktisch en zwaar rijden. We hebben al eens research gedaan voor mijn zus. Vandaar. Owja! En een tweede box is ook niet onhandig! Maar niet naast elkaar wanu ik zie het voor me dat uk al zijn speelgoed met puk wil delen ;) en het zo over de rand naar zijn broertje/zusje gooit *auw* Genoeg te bedenken en wat gaat de tijd hard.... Nu alweer 7.5 week! Ja dat klinkt nog niks maar ik heb het idee dat ik gister positief teste haha.

Deel Deze Pagina