Dag allemaal, Ik studeer Bestuurskunde aan een Hoge school hier in Nederland. Op dit moment ben ik met mijn afstudeer scriptie bezig. Het onderwerp is: de balans tussen werk en gezin voor de vrouw anno 2007 Voor mijn onderzoek ben ik onder andere aan het bekijken hoe de arbeidsmarkt op verschillende facetten van flexibele werktijden reageert en hoe werkgevers handelen ten opzichte van de vrouw die zowel carriere wil maken als er voldoende voor haar gezin wil zijn. Om ook de doelgroep te horen heb ik een enquete opgesteld waarin verschillende vragen over balans werk en gezin worden gesteld. Graag wil ik vrouwen in heel Nederland bereiken. Dus ik zou het erg leuk vinden en het zou mij natuurlijk enorm helpen wanneer iedereen van het forum mijn enquete zou willen invullen. Het is ook echt de moeite waard. Als het even meezit kan ik straks landelijk dit onderzoek onder de aandacht brengen en misschien zijn jullie dan 1 van de vrouwen die het mede mogelijk hebben gemaakt het klimaat voor de werkende vrouw aanzienelijk te verbeteren. In een pb kan ik de enquete toesturen.
Dat laat ik me niet twee keer zeggen, Jullie hebben een pb, geweldig dat jullie de enquete willen invullen, 8)
Laat maar komen die enquete... Ik wil wel meehelpen met het verbeteren van het klimaat voor de werkende vrouw/moeder. Misschien word ik er zelf ook beter van.. lol. Mijn baas is niet bepaald flexibel ondanks dat ik in de zorg werk en van mij wel verwacht word dat ik flexibel ben!
Hoi Het is zeker de bedoeling hier meer mee te doen en het klimaat proberen te veranderen. Ik heb ook al veel landelijke contacten, dus ik ga er ook voor, Ik heb je een pb gestuurd, Hebben ze bij jullie geen moedercontracten?
Nee, daar heb ik nog nooit van gehoord... Kan het eens navragen maar ik denk dat ik nul op het rekest krijg... Toen ik zwanger was heb ik om extra pauzes gevraagd omdat ik het echt niet meer trok 's ochtends al die mensen te wassen en uit bed halen, en mijn teamleider keek me aan alsof ze water zag branden. Ze heeft het wel geregeld hoor, maar ik moest haar zelf wijzen op de arbeidstijdenwet. O ja, de enquete is ingevuld!
Ja werkgevers zijn soms echt ongelovelijk, Maar in de toekomst zal dit moeten veranderen. globaal is dit het moedercontract: het moedercontract Een voorbeeld van een flexibele baan die speciaal is afgestemd op herintreedsters is het zogenoemde moedercontract in de zorgsector.Hierbij werd een speciaal contract opgesteld voor oud-verpleegkundigen en -anesthesiemedewerkers die weer wilden gaan werken. De werktijden werden afgestemd op de schooltijden, zodat de herintredende ouders (vaders én moeders) in de uren dat hun kinderen naar school gingen aan de slag konden. Het is volgens mij nog niet overal, maar in de zorg wordt het al toegepast. Of het ook met andere banen kan weet ik niet.
Dan kun je het ook invullen alleen zullen een paar vragen met nvt moeten worden beantwoord. Ik stuur je een pb,