negatieve ovulatietesten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door saartje32, 29 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Hoi,

Ik ben in februari gestopt met de pil, en nog steeds niet zwanger.
    Ik heb 3 ovulatietesten gedaan, van clear blue. 2x een digitale en 1x een gewone. Alledrie de keren gaf dat stomme ding aan dat ik geen eisprong zou hebben. Das dus zowiezo 100 Euro in de prullenbak, maar daar zit ik niet zo mee. Wat ik erger vind, is dat ik dus geen ovulatie zou hebben. De dokter had daar ook niet echt een antwoord op en doet verder geen onderzoeken omdat ik nog geen jaar aan het proberen ben.

Heeft iemand van jullie zo'n zelfde ervaring gehad? Dan zou ik het graag horen, want ik voel me op dit moment toch een beetje ongelukkig.

2. Silver

Silver Actief lid

9 okt 2007
    156
    0
    0
    hoi Miepje,

Weet je nog hoe je cyclus eruit zag voor je aan de pil begon? Was je regelmatig ongesteld of juist niet? En, welke pil heb je gebruikt, ontpillen kan nl. een lange tijd duren, alhoewel ruim een half jaar wel erg lang is.
    Als je wel ongesteld wordt, dan zou je ook een eisprong moeten hebben......

-x- Silver

3. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Hoi Silver,

De dokter zei dus ook dat als ik ongesteld word een eisprong gehad zou moeten hebben. Maar waarom die peperdure tests mij niet vertellen wanneer, kon hij me ook niet vertellen. Ik had een arts in opleiding en ik had het idee dat hij nooit van die dingen gehoord had. Ik had natuurlijk gehoopt dat hij me zou vertellen dat die tests onzin waren, maar helaas.

Ik weet niet hoe mijn cyslus ervoor was, dat is namelijk al 14 jaar geleden dat ik met de pil begonnen ben. Nu schommelt het tussen de 24 en 26 dagen met 1 uitschieter van 28 dagen. Is dat goed of slecht nieuws?

4. Niet meer actief

Hee,

wanneer doe je de eerste test en wanneer de laatste. Het kan zijn dat je je eisprong later hebt dan verwacht natuurlijk...

Ik zou me nog geen zorgen maken als je nog niets weet hoor!

Maar ga uit van een cyclus van 24 dagen, dan begin je op dag 7 en ga je door tot je een test hebt of in ieder geval tot dag 18.

Als je dan geen positieve test hebt, dan gewoon weer de dokter bellen. Maar het kan ook nogsteeds ontpillen zijn...

succes ermee!

5. Silver

Silver Actief lid

9 okt 2007
    156
    0
    0
    he Miepje,

Heb je al tempraturen geprobeerd? Ik bedoel, dat kost niets. Als je dat doet vanaf de eerste ongie dag tot het eind van je cyclus. Dan moet je een dip hebben en dat is de dag dat je een eisprong hebt. Kijk eens bij temperatuurkaartjes topic. Zo te horen heb je wel degelijk een eisprong. Ik heb wel eens gehoord dat mensen met een korte cyclus heel vroeg hun eisprong hebben. Maar dat is voor iedereen weer verschillend, vrouwenlichaam is en blijft lastig.......hihi

Veel succes en ik hoop op snel roze voor je!

-x- Silver

Deel Deze Pagina