Poes al een paar dagen aanhankelijk naar mij toe

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem1989, 10 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1989

Bloem1989 Niet meer actief

Hoi,

Ik weet niet of ik deze vraag hier hoort maar dat hoor ik vanzelf :)

Mijn "gezin" bestaat uit 2 katten waarvan 1 kater 1 poes & 1 chihuahua en mijn vriend ;). De kater is erg gehecht aan mijn vriend de chihuahua daarentegen is erg gehecht aan mij, de poes is meer een eenling graag op zichzelf ligt het liefst op de kast in de slaapkamer of op het bed of op het aquarium in de woonkamer. Ze wil af en toe wel een kroel maar dan moet je naar haar toe komen ze komt niet naar ons en als ze geen zin heeft draait ze haar hoofd om. Als ze eten wil of ze wil de woonkamer uit gaat ze mauwen totdat ze haar zin heeft, ze weet heel goed wat ze wilt. Ze is 2 jaar geleden geholpen en is vanaf het begin af aan al zo ze is nu 3,5 jaar.

Maar sinds een paar dagen is ze ineens erg aanhankelijk alleen naar mij toe. Ze wil op schoot ik moet haar aaien ze melkt op mijn buik en spint er op los. Als ik er alleen maar aan kijkt komt ze al aanrennen, zelfs als de hond op mij ligt komt ze erbij terwijl ze dat nooit zou doen. Ik heb gekeken of ze misschien ergens pijn heeft maar ze vind het heerlijk als ik aan haar zit en ze eet goed en gedraagt zich verder normaal. Ik vind het fijn en leuk dat ze nu wel aandacht wil maar het is van niets naar ineens veel dus toch wel raar ook omdat het alleen bij mij is. Ik ben wel bezig met zwanger worden maar ik ben vorige week ongesteld geworden dus dat is het niet.

Hebben jullie misschien een idee?

2. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Ik zou dit toch koppelen aan het zwanger (willen) worden. Je lijf reageert op de hormonen die je lichaam aanmaakt rondom het zwanger (willen) worden. Zelf merk ik ook dat sinds ik gestopt ben met de pil dat mijn lichaam zich toch anders gedraagt, ook ten opzichte van de keren dat ik tussendoor gestopt ben geweest met de pil.

Tevens loopt hier een kater in huis die helemaal niet aanhankelijk is... Je raad het al... hij is niet bij me weg te slaan en ook ik ben (nog) niet zwanger...

3. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Hier bijna hetzelfde. Ik ben 9 weken zwanger en het gedrag van onze beesten is zeker veranderd. We hebben een hond, kater en een poes. De hond is veel rustiger geworden maar tijdens het wandelen meer beschermend naar mij toe. Hij is niet gemeen ofzo naar vreemden maar hij gaat dan wel echt voor me zitten/staan. Ook houd hij me meer in de gaten. Al heb ik hem los dan blijft hij naast me lopen, terwijl voor de zwangerschap een knop om ging en een enorme sprint nam haha. De poes en kater zijn ook veranderd. Ze komen meer bij me liggen en zoeken elkaar ook steeds meer op. Laatst was de kater zelfs aan het slapen op de rug van onze hond ( een amstaff). Ik denk ben er nog altijd van overtuigd geweest dat ze meer "weten" en voelen dan dat de meeste mensen denken. Dus ook al ben je met de zwangerschap bezig denk ik toch ook dat ze dat weten op een één of andere manier. In ieder geval heel veel succes met de zwangerschapswens :)

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier is onze hele bange poes... Ook sinds mijn zwangerschap heel erg veranderd.
    Ze wist het eerder dan wij :)

Ineens kon ze op de bank liggen als ik op de bank zat...
    Steeds dichterbij en 7 jaar later... Ligt madammeke zelfs heel graag op schoot en volgt me overal.

5. Bloem1989

Dankjewel voor jullie antwoorden! Ik heb wel is gehoord dat een kat weet dat je zwanger bent ze kunnen immers ook lang van te voren onweer "voelen" maar dan hoop ik dat mijn kat in de toekomst kan kijken en dat ik deze maand zwanger word ;)

6. xBLOEMPJE

xBLOEMPJE Bekend lid

15 mrt 2013
    896
    1
    0
    Zuid Holland
    Hier had mijn kater er ook last van hij was sinds mijn zwangerschap meer bij mij en ook niet weg te slaan. Nu nog steeds en ook de baby laat ie niet met rust.

Zou dit koppelen aan een zwangerschap. Dus wie weet.

7. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Ik zou dit ook koppelen aan een zwangerschap. Heb dit wel vaker gehoord/gelezen.

8. Bloem1989

Oke maar ik ben net van mijn menstruatie ik had best veel bloedverlies 6 dg ipv 4dg dus ik sluit dat uit ik ben nu zeker dat ik niet zwanger ben. Mij ei moet nog komen waarschijnlijk 1 maart pas mijn kat ken nu toch nog niet weten dat ik zwanger word? (Tzou leuk zijn ;))

9. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit haha.
    Zou wel super zijn als het volgende maand raak is.

Deel Deze Pagina