Cytotec voorafgaand aan curretage

Discussie in 'Miskraam' gestart door zonnetje2015, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Zojuist m'n gyn gesproken. Moet morgenochtend 4 tabletten cytotec vochtig maken en inbrengen. Hierna wordt ik om 13.00 geopereerd. Hysteroscopie, curretage nog een hysteroscopie.

Tabletten zijn dus enkel om de baarmoedermond te laten openen. Gyn gaf aan vroeg inbrengen 8.00 uur en weer even gaan liggen daarna douchen en richting zkh. Moet er rond 11-11.30 zijn.

Enig idee wat ik van de pillen kan verwachten? Hoe snel werken die? Verlies ik t vruchtje al voor ik op de ok lig? Hoe zit t met bloedverlies? Moet nl nog een half uur in de auto en t hele zkh door..

Ik krijg geen myfigene enkel cytotec. Het is eigenlijke de bedoeling dat t vruchtje blijft zitten maar is deze dosis dan niet hoog?

2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik snap het geloof ik niet helemaal.
    Het is de bedoeling het vruchtje te laten zitten? Maar waarom, want ik lees in je handtekening dat er een missed abortion is vastgesteld op 8 februari.

Heel veel sterkte trouwens. Je hebt al een hoop meegemaakt aan je handtekening te lezen.

3. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Hi Zonnetje,

Ik heb twee keer eerder cytotec in moeten brengen, iedere keer in 4 keer tegelijk. Bij mij begon het de eerste keer binnen een uur te werken. De tweede keer binnen 3-4 uur. Sommigen voelen niet veel ervan, maar meestal werkt het wel.
    Ik kreeg op een gegeven moment best wel krampen omdat de bmm in feite gaat ontsluiten. Dan n beetje bloedverlies en op een gegeven moment komt er dan steeds meer (groot) weefsel uit.
    Over t algemeen verlies je het vruchtje niet meteen maar duurt dat wel even. Maar dat verschilt heel erg.

Het is vantevoren lastig in te schatten hoe je baarmoeder op de tabletten reageert. Het kan zijn dat bijv. 2 tabletten niet sterk genoeg zijn dus kun je beter 4 tabletten inbrengen. Als je al heel snel het vruchtje verliest, tja... Daar zal de gyn echt wel rekening mee houden.

Heel veel sterkte morgen en ik hoop dat het voorspoedig zal verlopen allemaal.

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ze willen zien waar t vruchtje ingenesteld zit. Ivm littekenweefsels. Dat zou Nl de mk verklaren.,

5. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Hoi Zonnetje,

Ik heb ook cytotec gebruikt voor de miskraam (had geen curretage, alleen medicatie). Bij mij werkte het na 1 1/2 uur en 45 min. later was ik alles zo goed als verloren.

6. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Zonnetje bij mij werkt de cytotec altijd heel snel. Lees binnen 1 tot 3 uur. Heb dus bij de tweede miskraam bij 13 weken de curretage niet gehaald. Volgens de gyns in het Radboud ben ik wel een uitzondering. Dus wil je niet onnodig bang maken, maar het is dus mogelijk dat cytotec te snel werkt en in jouw geval is dat dan niet weer de bedoeling.

Ik vind het echt heel erg voor je dat het weer mis is.

7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Oh o.k., nu begrijp ik het.
    Misschien omdat je vlak voor je afspraak de medicijnen in moet brengen dat de kans zeer klein is dat je het vruchtje al verliest voor je op de o.k. komt.

8. Essiehh

Essiehh Lid

28 sep 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij heeft de cytotec alleen gezorgd voor heftige krampen ongeveer 2 uur na inbrengen en een stortvloed van bloed na 6 uur. Er kwam verder geen weefsel of bloedstolsels los. Daarom alsnog na 1,5 dag curretage.
    Heel veel sterkte morgen!

9. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Ik verloor bij mijn eerste zwangerschap het vruchtje na ongeveer 8 uur. Toen had ik al wel drie keer cytotec gehad (totaal 8 pillen) en mifegyne 36 uur voor eerste cytotec.

Ik hoop dat het voorspoedig is gegaan!

10. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

6 jan 2013
    1.272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hoi Zonnetje,

Als eerst heel veel sterkte! Ik heb in juni een missed abortion gehad. Ik heb 2x 2 tabletten cytotec moeten inbrengen om het thuis op gang te helpen. Ik moet zeggen dat na de 1e 2 tabletten ik nog nergens last van had en pas een paar uur na de 2e dosis alles opgang kwam. Dit was werkelijk waar haar niet te verdragen, ik heb dit als heel naar ervaren eerlijk waar.

Bij mij erg veel bloedverlies met veel weefsel gehad, een week hierna controle en bleek alles dus nog te zitten een paar dagen later alsnog onder algehele narcose gecurreteerd. Heel veel sterkte de komende dagen!

11. loveexx

loveexx Fanatiek lid

4 aug 2014
    1.254
    131
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb vorige maand een curretage gehad na een MA, 4 uur voordat ik in het ziekenhuis moest zijn heb ik 2 tabletten cytotec gebruikt. Hierdoor zou de curretage makkelijker gaan.

Na 3 uur had ik het idee dat de tabletten wat deden, kreeg er erge krampen van. Verder verloor ik amper bloed. Na de curretage overigens geen pijn gehad.

Veel sterkte deze tijd!

12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Heb uiteindelijk 3 tabletten ingebracht. 4e is verloren gegaan. Nergens last van gehad. Bleken wel hun werk gedaan te hebben... Bmm was zacht en stond wat open. Vruchtje zat er nog en alles goed in beeld kunnen brengen. Hierna curretage gedaan en achteraf nog ern hysteroscopie. Geen bijzonderheden. Wel flinke nakrampen die je eigenlijk ervoor verwachtte ivm de cytotec.

13. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Zonnetje, wat rot allemaal waar je weer door heen hebt gemoeten. Gelukkig is het achter de rug. Ik hoop dat je nog een beetje naar de toekomst kan en durft te kijken!

Deel Deze Pagina