Moge dames ik hou het kort, ben zwaar boos..niet op jullie niet op thuis, maar op Mandy haar invaljuf....o nee... de baas vandaag zoals ze zichzelf noemde... de BAAS... stoom kwam uit me oren toen ze dat in gesprek tegen mij er uit kwam....Mandy is geen hond.... Ipv dat ze der eige eerst es ff normaal voorstelt als je voor het eerst in een klas staat.... alles anders, kleuters snapte er geen bal van, stoelen met naam mochten niet verschoven worden.... en dat terwijl het woensdag ochtend is, en dan is het ALTIJD inloop.. mogen de kinderen nog ff met papa of mama spelen tot 9 uur. Niks, ze mochten niet doen wat ze wilden... moesten hun stoel zoeken waar hun naam op stond... en alleen dat doen. Hoe krijg je kleuters op de kast... en ouders daar bij. 3x Probeerde ik Mandy voor te stellen, maar ze vond het belangrijker om met een ouder te praten ???? Mandy haar stoel stond met M. in de leeshoek, maar M was al op vakantie.. dus moest Mandy alleen zitten... dat vond ik sneu... dus zette ik haar stoel ergens anders bij.... en die stoel weer weg. Dat was geen goede actie van mij volgens de juf zonder naam. En toen wou ik wat van haar manier van doen zeggen... wil ze gelijk iemand er bij gaan halen.. ja maak me gek. Ik gaf duidelijk aan dat ik geen zin had in een gesprek, geef Mandy een kus en knuffel, en loop de klas uit. Loopt ze zo de klas uit achter mij aan.... Ja waar ben je dan mee bezig,zeg pfff JA ik wil er nog even over praten.. dus ik zei boos.. Je laat nu zo de kleuters alleen, das verantwoordelijk zeg, nogmaals ik heb geen GEEEN zin in gesprek. En ja toen ben ik weg gelopen.... Maar het liefst jank ik nu een potje... en heb ik me meisie hier, want dit voelt zo niet tof... wat een stom wicht... sry dames.... ik moest dit echt even kwijt... Kleuters zijn zo niet toe aan veranderingen.. en dan zeker niet in 1x zo drastisch met een juf die zich niet eens voorstelt... Was overigens geen jonge juf.. jaar of 45+.. maar wel trots dat ze vrijwillig inviel ivm ziekte.... Nou met mijn papieren (dezelfde als Mandy haar juffie) had ik dat met alle liefde willen doen... maar dan wel in het ritme wat de peuters altijd hebben. Zo dit moest ik echt even kwijt.... Ik drink me koffie op, gaat terug naar school, en haal me meisie op, want ik voel me er totaal niet lekker bij dat ik haar daar heb laten zitten. Wat zouden jullie doen?
Wat is er zo erg aan dat er een inval-juf is en dat alles iets anders gaat dan normaal? Dat is hier ook wel eens zo geweest en de kindjes hadden er echt geen moeite mee, hoor! Als ik juf was, zou ik het ook niet zo waarderen als ouders uit zichzelf stoeltjes gingen verzetten. Je had het ook eerst even kunnen bespreken. Zij had natuurlijk ook beter wat opener kunnen zijn en beter kunnen communiceren met de kindjes en ouders. Maar om je meisje op te halen van school, vind ik lichtelijk overdreven. Kindjes moeten ook leren om zich aan te passen aan nieuwe situaties. Waarschijnlijk heb jij er meer moeite mee dan de kindjes zelf. Er zijn grotere drama's dan een invaljuf!
Eerlijk? Ik denk dat je je een beetje te druk maakt. Met een invaljuf loopt het altijd anders dan anders. De invaljuf is vaak niet op de hoogte van alle afspraken die er zijn op school. Dus loopt het soms wat anders. De ene juf is de andere niet. De ene is misschien wat strakker dan een ander. Misschien had de juf geen tijd om zich voor te stellen, omdat ze met een andere ouder stond te praten. Dus ik zou even drie keer zuchten, een kop koffie pakken en aan het eind van de ochtend je dochter ophalen.
Heeeel begrijpelijk dat je boos bent!!!! Even los van het feit dat ik vind dat kinderen moeten leren omgaan met veranderingen vind ik hetgeen wat jij beschrijft NOT DONE!!! Dat er een plots een nieuwe juf komt prima dat kan gebeuren. Maar de manier waarop vind ik niet kunnen. Persoonlijk zou ik, als ik bedaard was, wel het gesprek met haar aangaan. En mijn ongenoegen uiten. Misschien zijn er meer ouders die er zo over denken en kunnen jullie dit gezamenlijk bij haar neerleggen. Suc6.
mja ik snap wel dat je er boos om bent... het is niet alleen voor de kleuters een verandering.. maar ook voor jou (en kleuters kunnen er vaak beter mee over weg dan de ouders heb ik het idee.. ja ook bij mezelf) en natuurlijk gaat het dan anders.. want zeker bij i nvallen ivm ziekte.. is er dus geen overdracht. dus moet de invaljuf het doen op de manier die zijn denkt dat het beste is. als zij dan niet weet dat de ouders mogen blijven tot 9 uur.. kiept ze je logischerwijs om half 9 het lokaal uit. daarentegen vind ik het wel raar dat ze zich niet even voorstelt.. en even vragen waarom je stoeltjes verschuift vind ik ook niet gek. ipv meteen zeggen dat het niet mag. overigens.. zou ik als ik jou was.. vanmiddag even bij juf melden wat je dwars zit en waarom.. anders blijf je met zo'n raar gevoel tussen elkaar zitten en dat is natuurlijk nergens voor nodig. want communicatie was in dit verhaal natuurlijk het grootste probleem. overigens.. praat onze juf ook altijd met 1 ouder tegelijk hoor.. en die kleuters stellen zichzelf dan voor als ze in de kring zitten. waarbij juf zich ook voorstelt aan de kleuters. maarja.. daar heb je als ouder niks aan. (hier ook dagen lang geirriteerd nadat de leerkracht in opleiding zich niet voorstelde.. jammer genoeg werd het niet beter naarmate ze langer bleef.. ik hoop echt dat ze na de vakantie weg is.. stage is half jaar dus dat moet kunnen!)
Zo net was ik aan het spuwen.... zat vol emoties Ik heb eerst even heerlijk zitten janken... toen koffie gedronken.... toen belde mannetje.. ff uitgelegd, en hij zei ook al gewoon naar school gaan, probleem bespreken en op je gevoel afgaan.... En ik heb het gesprek gehad... nadeel met mij is dat ik altijd moet janken... maar het voelde daarna nog steeds niet goed. Was ook een beetje bang dat Mandy mij boos heeft zien weg lopen, dus maaakte ik me daar ook weer zorgen om... Uiteindelijk niet meer met dat juffie gesproken... had voor mij even geen zin, en ik leer mezelf nu heel erg aan, dat als ik iets niet wil, het ook gewoon even niet moet doen. Mandy heb ik mee genomen, en we gaan nu lekker samen wat doen. Zit ik op de wc.... ben ik ook weer ONGI geworden.... dus tja dan kan ik wel verklaren waarom alles zo rauw op me dak viel, en ik veeeeel minder kon hebben Maar goed, dit hebben we maar weer gehad. Helaas kan ik erg pittig uit de hoek komen... als ik niet lekker in me vel zit.. en ik voelde me ongi niet aan komen eigenlijk... Juffie heb ik ontweken.. als ik 1 keer jank, blijf ik janken.... en ik geloof ook idd wel dat het voor ouders lastiger is dan voor de kleuters.... ik vond het in ieder geval 10x niks, maar dat was wel duidelijk geloof ik
Ik geloof dat jij ook moeite hebt met een invaller... Helaas worden juffen ook wel eens ziek of zijn ze afwezig. Ik snap dat het voor je kind en voor jou anders dan anders is als er een invaller is. Persoonlijk zou ik als directeur van een school even mee gaan in de klas om de ouders op de hoogte te brengen van de nieuwe invaller zodat de invaller de tijd heeft om de kinderen en ouders te begroeten. Maar dan nog, iedere persoon neemt zijn eigen manier van werken met zich mee. Ik vind het te ver gaan dat je je kind uit de klas hebt gehaald. Wat doe je als de invaller er morgen ook nog is? Je kind thuis houden? Stel je op als een volwassen ouder, geef juf een hand en vertel dat je er last van hebt als ze je kind en jou niet ziet. Dit lost veel meer op.
Helemaal mee eens. Daarbij vind ik dit niet het signaal wat je moet afgeven richting je kind. Wat je met deze actie indirect zegt is dat je kunt weglopen als het moeilijk wordt. M.i. werkt het in de praktijk niet zo. Als het op je werk lastig wordt pak je dan ook je biezen en gaat naar huis?? En wie zegt dat Mandy last had van de juf? Nogmaals ik ben het niet eens met de handelswijze van de juf (er vanuit gaande dat het klopt wat jij schrijft) maar om daarvoor je kind uit de klas te halen vind ik persoonlijk erg ver gaan.
mja ik had dr ook echt nooit meegenomen. maar 1 ding scheelt.. ze is 4, je mag dr gewoon thuishouden. ben wel benieuwd wat je dochter nu denkt van het hele verhaal.. die zal het toch wel raar vinden denk ik? mijn dochter zou dagen bezig zijn in dr hoofd met uitvissen heo het in elkaar zit en tja.. niet praten is nooit goed he. even uitstellen kan wel goed zijn.. maar praten moet je toch.
Ik snap de reactie van jullie wel, dat het misschien niet het beste is geweest wat ik heb gedaan... Maar ja, ik heb dat nu eenmaal gedaan, dus daar kan ik niet veel meer aan doen. Mandy hoor ik er voor de rest niet over, ik heb er niet zoveel over gezegd. Ik heb alleen gevraagd hoe ze het op school vond. Ze heeft er idd weinig van mee gekregen, en is dus een typisch gevalletje van moeder vind het moeilijk... dus dan is alles klaar. Ik ben misschien wel te snel geweest, maar op dat moment voelde het voor mij het beste... want al met al... ik laat haar wel bij een wild vreemde achter, waar IK op dat moment niet echt een goed gevoel bij heb... wil niet zeggen dat ik het beste gedaan heb. Maar goed, ook als moeder zijnde moet je dingen leren accepteren, ook al denk je dat het voor je kleine een groot isue is...wat achteraf alleen maar een isue is voor jezelf...(issue?) punt voor mezelf dus. Ach tis lekker weer, we gaan zo naar een grote speeltuin toe, dus Mandy hoor ik er verder niet meer over... morgen zien we wel weer hoe het gaat.... dan is er weer een andere inval als juffie nog ziek is.
tja je doet er achteraf toch niks meer aan... maar wellicht wel een leermomentje voor de volgende keer *grinnik* veel plezier in de speeltuin alvast.
Oh meid, ik ben bang dat jij er meer last van hebt gehad dan de kleuters. Toen ik zelf bij de kleuters stage liep heb ik het ook meegemaakt dat er invaller kwamen, en nee, die hebben niet met elke ouder een uitgebreid kennismakingsgesprek gehad en hebben zich toen de dag echt begon en de leerlingen zonder ouders in de klas zaten, gewoon even voorgesteld. Ik denk dat jij inderdaad niet helemaal de juiste keuzes hebt gemaakt qua reageren. Helemaal nu je ziet dat je dochter het er niet over heeft, zou ik proberen het lekker los te laten en lekker te gaan spelen! Je hebt anders alleen jezelf er mee!
ik snap het probleem ook niet. ik ben dan nog autistisch en kan moeilijk tegen veranderingen, maar zelfs ik zou hier geen moeite mee hebben. Dat er een keer een nieuwe invaller komt is toch normaal? en ik zou ook niet blij zijn als ik juf was en je gaat aan mijn klasindeling lopen morrelen zonder te overleggen stel de juf en vaste invaller zijn ziek, moeten ze dan de tent sluiten ze zullen dan toch een oplossing moeten zoeken, en als dat een nieuwe invaller is, het zei zo.. en dat de inloop/klassen regels een keer afwijken van de ''normale'' regels op woensdag is toch ook niet echt een probleem? is toch maar voor een keertje? ze had zich wel even kunnen voorstellen, dat ben ik met je eens, maar wat boeit het nou of piet, hein of klaas voor de klas staat? als hij/zij maar een diploma heeft en alle papieren heeft om voor de klas te staan en aardig is voor de kindjes zou het me verder een worst wezen. van een keer verandering is nog nooit een peuter dood gegaan
Plus dat je nu je kindje leert dat je weg mag lopen, als het even niet zo gaat zoals gepland. Vragen, overleggen, dingen uitpraten en je aanpassen aan nieuwe situaties en nieuwe mensen lijkt mij meer iets wat je zou moeten stimuleren. En inderdaad, je laat je kind toch niet bij een wildvreemde achter? Je mag ervan uitgaan dat een leerkracht bevoegd is, niet zomaar aangenomen wordt en betrouwbaar is. Je laat haar niet op straat bij een wildvreemde achter. Dus je kind van school halen vanwege een inval-juf is een vreemde actie in mijn ogen. Hier laatst ook onverwacht een inval-juf gehad. Er komen 25 kindjes tegelijk binnen 's ochtends, het is logisch dat ze zich niet persoonlijk aan iedereen gaat voorstellen. Ik neem aan dat ze aan de kindjes vertelt wie ze is (al kennen de kindjes haar al) en waarom ze er vandaag is. Verder hoef ik niet op dat moment eerst een persoonlijk gesprek met haar. Logisch dat een inval-juf het allemaal net iets anders doet. Als ik een planning gemaakt heb, stoeltjes heb klaargezet, dan zou ik het niet fijn vinden als een ouder alles anders gaat zetten zonder enig overleg. Omdat het zielig is dat je kindje eventjes iets alleen doet? Ik neem aan dat de bezigheden rouleren en alle kindjes wel eens eventjes iets alleen moeten doen. Lijkt me ook iets wat gestimuleerd moet worden, dat is toch niet zielig? Zoiets laat ik aan de leerkracht over, ik ga me daar niet mee bemoeien. Het iets anders aanpakken de volgende keer, lijkt me verstandig. Dan maak je het voor jezelf, je kindje en een ander het een stuk gemakkelijker!
Snap je gevoel wel n beetje, maar vind je reactie behoorlijk overtrokken en onvolwassen eigenlijk....
Zoals vermeld.. heb ik bij deze dus nog maar een keer... al gezegd dat ik het zelf niet zo'n slimme actie vond.... Het was gewoon even een samenloop van omstandigheden... en het feit dat ze dan tegen mij letterlijk zegt dat ze de baas is... tja... dat schoot gewoon even verkeerd. En nu vallen jullie me aan met het feit dat ik Mandy nu leer dat ze gewoon kan weglopen bij iets moeilijks... maar daar ben ik het niet mee eens. Ze weet niet eens waarom ze eerder van school is gehaald... En dat is ook pas halver wege de ochtend gebeurd, omdat ik na mijn gesprek nog steeds niet happy voelde. Maar nogmaals daar weet zij niks van. En ik weet ook dat als ik dus niet weer ongi had geworden, ik dus heus wel minder adrem had gereageert... vandaar de omstandigheden... Ik heb idd te sterk gereageert.... maar op dat moment voelde dat voor mijzelf het beste... en ja... ook ik moet leren sommige dingen wat minder persoonlijk op te nemen.... Dus dames... kan wel een slotje op nu
Ja ik zou proberen jezelf wat in toom te houden, en je dochter eerder ophalen vind ik echt not done. Misschien is een excuses naar die juf toe wel op z'n plaats mocht je haar nog zien.
Och..lees nu pas dat je je dochter eerder hebt opgehaald. Dat vind ik wel n heel heftige reactie. En...zie t wel vaker gebeuren de laatste tijd en in dit topic ook heb ik t idee; heb er persoonlijk wel moeite mee dat een ts vraagt om t topic te sluiten als de reacties haar niet aanstaan...
Het meeste is al gezegd dus ga zelf ook niet nog een keer ts de les lezen. Kan alleen zeggen dat het idd geen slimme actie is geweest, en dat excuus naar de invaljuf wel op zijn plaats zal zijn.
@mama van 2 meiden: 2x zeggen dat iedereen inderdaad wel gelijk heeft en dat ze overtrokken reageerde is wel genoeg toch? We maken allemaal wel eens een foutje en reageren dan "in THE heat of THE moment" dat geeft ze net zo toe Dus ik zie dan ook het nut niet in nog even 3x extra haar de les lezen.