Mijn oudste is volop bezig met wisselen. Haar eerste snijtand boven is er in augustus uitgegaan. Nu een half jaar later is er nog geen nieuwe tand te bekennen! Inmiddels zijn de tanden ernaast ook eruit en heeft ze dus echt een behoorlijk gat bovenin wat eten niet echt makkelijker maakt. Is het normaal dat het zo lang duurt? Beneden kreeg ze na een maand of zo haar volwassen tanden door. We moeten binnenkort naar de tandarts en dan zal ik het wel weer vragen maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Bij mijn dochter duurde dit ook veel langer dan de onderste tanden.. Kwestie van een paar maanden.. Ik vond het ook vreemd maar het is goed gekomen
Bij mijn zoon duurde het ook heel erg lang, ik heb zelfs de tandarts gebeld om te vragen of dat normaal is. Maar is gelukkig na echt 7 maanden goed gekomen
Kan meestal geen kwaad inderdaad. Mijn oudste is haar bovenste middelste tanden bijna een jaar kwijt geweest maar ze komen nu toch eindelijk echt door (Ze heeft ook wel echt een tic dat ze bij het kleinste beetje beweging gelijk gaat wiebelen tot hij eruit gaat, dus ze zit standaard een paar maanden zonder tand. Haar zus durft niet te wiebelen dus bij haar is de nieuwe tand vaak al door voor de oude eruit is )
Hier heeft een tand er bij de jongste zelfs 9 maanden over gedaan! Maar dat kon geen kwaad zei de tandarts.
Bij mijn oudste zijn iets meer dan 2 jaar geleden 3 voortanden getrokken, nadat er 1 afgestorven was na een val. De twee voortanden zijn er al lang, maar de tand er naast nog steeds niet. Volgens de tandarts zit er wel een in aanleg, maar of het nog komt? De tandarts kan in elk geval met een foto kijken of er een tand zit.
Hier duurde boven ook langer. Bij mijn jongste zijn de boventanden er in augustus en september uitgegaan, en sinds een week of 2 komen ze nu door, in dezelfde volgorde dus eentje is langer dan de ander Nu nog wachten op de eerste volwassen kiezen, die heeft ze nog steeds niet