Een poos terug maakte ik een praatje met een kletsgrage oudere dame die in onze wijk woont. Op zich prima hoor, maar ze zei toen al van "We kunnen bij elkaar op de thee!", waarop ik overigens geen antwoord gaf Maar nu belde ze vanmiddag dus opeens aan! En ik zat dus precies in mijn slobbershirt (zonder BH natuurlijk ), oude pyjamabroek met gaten en nog mijn gele schoonmaakhandschoenen aan omdat ik net klaar was met de vloeren en wc's schrobben Plus een baby bijna moest gaan dutten...en dan was er nog onze hond, die hoe ouder ze wordt steeds minder blij is met vreemden in huis en dus volledig doordraaide Heel eerlijk? Ik heb niet open gedaan Ik weet het, ik voel me een gemeen kreng! Maar ik krijg het Spaans benauwd van mensen die zich zo "opdringen". Goede vrienden en/of familie is een ander verhaal natuurlijk. Die zouden wat mij betreft om 2 uur 's nachts zelfs aan mogen bellen Wat vinden jullie van onverwacht bezoek?
Heel vervelend. Maar ik kan ook helemaal niet goed tegen onverwachte situaties. Gelukkig komt het hier vrijwel nooit voor. Heb ooit eens mijn oma en een oom onverwacht aan de deur gehad, net voordat ik moest werken. En in de kraamweek van zl stonden mijn schoonouders in een keer onaagekondigd voor de deur. Maar dat zijn ook wel de enige keren, die ik me kan herinneren althans.
ik heb daar niet zo'n moeite mee. nou moet ik zeggen dat hier ook vrijwel nooit iemand zomaar onaangekondigd langs komt, maar als dat wel het geval is heb ik er geen problemen mee
Ook als je zo'n sexy outfit als die van mij aan zou hebben en je de persoon amper kent? Ik vind eigenlijk ook dat je nooit jezelf zo uit moet nodigen als zij toen deed. Niet netjes
Nee ik houd er ook niet van Ook niet van vrienden/familie. Ze zijn gewoon welkom hoor, maar bel vantevoren ff of het uitkomt. Mijn vriend is dan weer het tegenovergestelde. Laatst nadat we 's avonds de kindjes op bed hadden gelegd ging ik even douchen en daarna in alleen mijn ondergoed en een t shirt op de bank Netflixen. Mijn vriend ging de hond uitlaten. Komt hij daarna binnen met een vage kennis die hij onderweg tegenkwam "naam" komt even een bakje koffie drinken! Zit ik daar
Zou ik ook niet fijn vinden. Spontane afspraken vind ik leuk, maar dan wel even contact een half uurtje van tevoren, soms komt het gewoon echt niet uit.
Spontane afspraken vind ik erg leuk. Op voorhand wordt altijd wel even gebeld. Mensen die onaangekondigd voor je deur staan, dat gebeurt hier dus nooit. Zou dat zelf ook niet doen.
Ligt aan wie. Mijn schoonzus kan bv altijd wel komen, dan voel ik me gewoon op m'n gemak. Maar als ik druk in m'n kloffie aan het poetsen ben, heb ik ook even geen zin in de oude overbuurvrouw.
Liever niet, kan ik niet goed mee overweg. Ligt er trouwens wel aan wie, de buuf staat weleens onaangekondigd in de keuken maar is ook altijd zo weer weg. Soms heb je gewoon een programma en ik vind het lastig omdat ineens om te gooien omdat er iemand voor de deur staat.
Ik vind het altijd wel fijn als iemand even appt van tevoren. Gewoon een "ik sta over 5 min voor je deur" is prima.
Ik vind het niet erg. Veel buren (en sommige vrienden) komen onverwachts langs. De ene keer komt het uit, de andere keer niet. Prima. Als je dat tenminste ook gewoon kan benoemen. Als je dat niet kan benoemen vind ik het als een verplichting voelen en dat is niet fijn.
hahaha hmmm ja das wel anders idd maar idd zoals jij zegt ik nodig mezelf dus ook nooit zomaar uit. bel altijd eerst even of het uit komt.
Ik heb er echt geen moeite mee, maar mijn ouders hebben lang in Z-Europa gewoond, in een omgeving waar je je alleen aankondigt als je bij wijze van spreken bij de koningin op visite gaat. Heb dus van huis uit meegekregen dat iedereen welkom is, altijd. Ik vind het ook wel gezellig en kan niet zo goed tegen vriendschappen op agenda. Ik heb gewoon geen idee of ik a.s. vrijdagavond 19h zin heb in een kopje thee samen. Of vooraf in te plannen om 'gezellig bij te kletsen'. Bij mij werkt dat alleen op zakelijk vlak haha
Nee nee nee! Helemaal niet omdat bij mij dan mijn opruimwoede toeslaat. Ik moet dan alles nog een keer gestofzuigd hebben, opgeruimd, badkamer schoongemaakt, enz. Mijn ouders mogen als enige onverwachts aan de deur staan want die gaan niet zeuren als er dingen op tafel liggen. Maar ik wil het gewoon echt niet. Als je hier op visite wil komen wil ik dat ruim van te voren weten (uurtje?) zodat ik als een malle mezelf tevreden kan stellen en je dan welkom kan heten.
Ik vind spontane afspraken juist veel leuker dan afspraken die weken vantevoren ingepland zijn. Maar misschien vind je het zowiezo niet leuk om met deze persoon af te spreken, ook niet als het wel gepland was?
Ik hou ook niet zo van onverwachte bezoekjes. Schoonmoeder doet het helaas nog wel eens. Vorige week nog. Zat nog met mn dochter aan het ontbijt (zaten net 5 min) stond schoonmoeder alweer voor mn deur. Haar en make up etc nog niet eens gedaan. Verder gelukkig niet echt mensen die onverwachts voor de deur staan.
Ligt er een beetje aan wie er spontaan komt. Als familie of vrienden komen en de woonkamer is ontploft of zit in m'n jogging outfit, geen probleem. Maar in het voorbeeld van TS dan had ik gezegd dat het echt niet uit kwam, kijkend naar mn kleding en gele schoonmaak handschoenen
Ik houd helemaal niet van onverwachts bezoek. Doe ik zelf ook nooit bij iemand! Ik doe sowieso de deur niet open, als ik bijvoorbeeld weet dat het geen postbode is. (Kijk ik ff uit het raam)