Onverwachte visite

Discussie in 'De lounge' gestart door Aegyo, 13 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ja dit!

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ligt eraan wie... een vage buurvrouw zit ik ook niet op te wachten, maar familie of vrienden is prima en als het echt niet uitkomt zeg ik dat ook. Geeft niets.
    Mijn zussen en nichtjes staan hier vaker 'gewoon' voor de deur. En of ik dan zonder bh in joggingsbroek zit zal me ook een worst zijn :)

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.173
    113
    Daar ben ik ook niet zo van.. liever even een appje, al is het een kwartier van te voren zodat ik de mogelijkheid heb me voor te bereiden of nee te zeggen ;)

MaMa vindt dit leuk.
  4. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Ik hou er ook echt niet van. Terwijl ik wel van spontane dingen hou! Maar vind het fijner als dat via de telefoon eerst geregeld wordt, vind dat makkelijker "afwijzen" dan wanneer iemand al voor je deur staat.
    Het is grappig dat het vaak gerelateerd wordt aan "welkom zijn". Veel mensen zijn echt wel welkom bij ons (maar eerlijk is eerlijk, niet iedereen ;))
    Maar mijn huis is ook ons veilige gezinsplekje... waar ik ook op m'n gemak wil kunnen rommelen en in m'n slobber kleding wil kunnen rondlopen, dat hoeft niet iedereen zomaar te zien :rolleyes:
    En daarnaast heb je ook gewoon je eigen plannen. Soms heel leuk om spontaan om te gooien maar niet altijd of voor iedereen. En ik hou niet zo van mensen afwijzen... wat je wel doet als je zegt dat het niet uitkomt... of andere optie is wel toegeven maar dan ga je over je grenzen als je niet op die mensen zit te wachten. Voelt ook niet lekker.
    Dus om het voor iedereen prettig te houden ben ik altijd wel voor een belletje of berichtje vooraf :rolleyes::thumup:

Aegyo, Jackie87 en fanona vinden dit leuk.
  5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ik zelf ben het van huis uit gewend dat mensen langs wippen. Mijn vriend niet en dat is ook een van de reden dat hij nooit in mijn geboorte dorp wil wonen helaas :( Al moet ik zeggen dat ik het wel prettiger vind als iemand even aankondigd langs te komen dan kleed ik mij even om en ruim ik snel op :p

6. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

17 mrt 2012
    195
    26
    18
    Dat heb ik precies hetzelfde. De stress slaat toe en ik moet vanalles opruimen. Het is niet dat ik de mensen niet wil zien of spreken, ik wil ze niet in mijn huis voordat ik zelf een inspectie heb gedaan. Op zich moet dat onnodig zijn, iemand komt voor jou en niet je huis. Maar ik voel het anders

DastyQueen en Featherr vinden dit leuk.
  7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Weet je zeker dat ze kwam voor thee en niet om bijvoorbeeld iets te vragen?
    Ik ben ook niet zo van het spontane bezoek, gelukkig komt er bijna nooit iemand onverwachts... 1 buurvrouw heeft hier wel een houtje van, maar die komt gelukkig niet wekelijks.

8. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Nee nee nee! Ik heb helemaal niks met die zogenaamd leuke, spontane bezoekjes. Ik doe gewoon de deur niet open:D

Featherr vindt dit leuk.
  9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Familie komt, gezien de reisafstand van minimaal anderhalf uur, nooit onaangekondigd langs. Het zijn hier eerder vrienden en ouders van vriendjes/vriendinnetjes die semi-onaangekondigd langskomen. Wanneer er dan een "bom is ontploft" dan zeg ik gewoon dat ze maar even hun ogen moeten dicht doen :)
    t was bij ons thuis vroeger ook wel een soort van zoete inval, vriendjes/vriendinnetjes konden altijd spontaan blijven eten.

DastyQueen vindt dit leuk.
  10. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Helemaal onverwacht ... daar zou ik ook niet van gediend zijn. Ik zou dan ook gerust zeggen dat het echt niet uitkomt.
    Overigens, met n appje/telefoontje 'kan ik zometeen even langskomen?' vind ik geen probleem.
    Ik zou zelf ook niet onverwacht bij mensen langs gaan

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind onverwachte visite super gezellig. Het is hier eigenlijk altijd aan kant en anders maar niet. Maar ik zit ook nooit in zo'n outfit dus dat scheelt.

amdaa en DastyQueen vinden dit leuk.
  12. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.866
    5.104
    113
    Dit inderdaad

13. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Ik haat onverwachte visite!

Als ik gewoon in normale kleding loop laat ik ze wel binnen maar zodra ik in mn joggingbroek loop, haar omhoog heb en zonder bh loop doe ik niet eens open.
    Ik zal zelf dan ook nooit onaangekondigd bij iemand binnen vallen.

MaMa vindt dit leuk.
  14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Ondanks dat ik heel sociaal ben en erg makkelijk met praten, wil ik niemand onverwachts aan de deur hebben, ook geen familie.

Ik ben graag voorbereid en ik voel me ongemakkelijk als ze zich in mijn ogen opdringen. Mensen mogen gezellig thee komen drinken en ze kunnen rustig mee eten maar niet onverwachts langs komen.

Featherr vindt dit leuk.
  15. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Bij ons ligt het eraan wie er onverwachts komt. Goede vrienden en familie geen probleem.
    We hebben 1 stel vrienden die altijd langs komen als het niet uitkomt. Zelfs als ze weten dat het niet kan komen ze toch langs. Dan zeggen ze we blijven even maar uiteindelijk blijven ze uren plakken..

1 x belde hier de buurvrouw aan terwijl ik in me pyama zonder BH aan zat. Ik stond in de keuken dus deed express niet open. Ik bleef mooi in de keuken staan want dan zien ze me niet voor het huis. Toen kwam de buurvrouw dus achterom en kon ik dus niet anders dan naar haar toe. Bleek dat mijn was in haar tuin was gewaait. Toen maar hele domme smoes verzonnen dat ik de bel niet hoorde omdat ik de vaatwasser uitruimde:rolleyes:

16. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik vind het niks! Als ik nou een dagje niks te doen heb vind ik het niet erg maar ik werk 2 hele dagen en 2 halve dagen en als ik dan thuis ben wil ik ook het huishouden doen of de was.
    Een keer onverwachts als ik geen drukke week heb vind ik het niet erg,
    maar als ik de hele week wat heb nee liever niet.

17. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Hier ook een keer gehad met de buurvrouw. Het kwam echt niet uit en heb dus ook niet opengedaan.
    Ik hou echt absoluut niet van onaangekondigd bezoek. Wil mn huis graag aan kant hebben en er zelf ok uit zien.

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ben een zwaar anti sociaal wezen.

Ik haat onverwacht bezoek. En zal je dus ook zeggen dat ik niet kan. Ik weiger ook bijna altijd visite wat een paar uur ervoor belt. Zooooo geen zin in.

Dus ik vind je niet gemeen. Ik zou het ook genegeerd hebben.

Chocolat, fanona en Featherr vinden dit leuk.
  19. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.684
    3.126
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik weet niet of dit aan mij gericht was of niet maar ik wil toch antwoorden haha :p
    Hier is dat niet zo maar als bijv. mijn schoonmoeder langs komt dan wil ik niet de tafel vol hebben met dingen zoals afstandbedieningen, medicijnen van onze beesten, neusspray. Gewoon kleine dingetjes die je snel op de tafel laat staan of liggen. Ik weet dat mijn ouders daar prima doorheen kijken maar ik wil niet dat andere mensen ons als sloddervossen zien.
    En door mijn vriends werk moeten we wel dingen inplannen om mensen te kunnen zien, hij werkt onregelmatige diensten (ochtend,middag,nacht). En dan willen we dus geen mensen aan de deur hebben staan om 10 uur 's morgens als hij pas om 8 uur thuis was.

20. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Ik háát het!!! Doe wel open want je kijkt makkelijk naar binnen bij ons, dus je kan me altijd zien tenzij ik boven ben.

Bij de 2e ook onverwacht kraambezoek gehad, echt asociaal vond ik dat! Beeb was nog geen week volgens mij. Zou dat zelf echt nooit doen!

Deel Deze Pagina