Ik houd er ook enorm van, wij doen het hier met de vriendinnen ook gewoon, soms ook een appje van ik stap nu op de fiets kom voor de koffie en ja soms komt het dan niet uit, maar meestal wel, vrienden van mijn man komen ook nog wel eens zo aanwaaien als die op doorreis is naar belgie hij woont ook niet om de hoek. Gezellig juist. 1 keer een vriend van mijn man om 1 uur in de nacht hij kwam uit de kroeg en kwam nog een biertje halen (hij had nog geen kinderen) Gezellig kom binnen frituurpan aan bittergarnituurtje erin hup zijn vrouw gebeld die kwam ook nog in pyjama (wonen 10 deuren verder) en gezellig gezeten tot diep in de nacht. Ik houd ervan
Bezoek is prima, wel graag een appje van te voren. De kans is aanwezig dat ik slaap of aan het werk ben. Gestoord worden terwijl ik werk is tot daar aan toe, gestoord worden terwijl ik slaap vind ik erg vervelend. De meeste vrienden komen langs zonder af te spreken, prima. Ik maak zelf ook amper afspraken, app hooguit een dag van te voren.
Bezoek is altijd goed en is het rond etenstijd schuif ik zo een bordje aan Maar gelieve niet onaangekondigd aan de deur Even een berichtje een kwartier van te voren Ik wil graag mezelf even fatsoeneren en m'n huis aan kant maken voordat iemand langs komt
Ik houd er niet van, maar mocht iemand onverwacht langskomen en ik heb geen makeup op, bh aan en eventueel geen broek, dan is dat niet mijn probleem Mijn schoonfamilie komt regelmatig zomaar langs, vrienden van ons ook. Allemaal prima hoor, maar ze vinden het dan ook prima wanneer ik erbij loop als een echte zwerver.
Onaangekondigd? Nee danku, ik ben wat dat betreft echt gesloten. Mijn huis is mijn rustpunt en als ik niemand verwacht dan moet ik niet ineens mensen over de vloer krijgen. App me even van tevoren of het uitkomt, dan is het helemaal prima. Dan is het ook niet erg als iemand blijft eten oid, maar geef mij alsjeblieft mijn ruimte als ik daarop gerekend heb....ik heb die tijd echt nodig om bij te komen van alles.
hier komen er regelmatig vriendinnen zonder aankondiging aan de deur. Soms ben ik er niet, soms wel. Maar 1 vriendin woont achter ons en de ander een straat voor ons mijn beste vriendin woont in hetzelfde dorp en staat ook regelmatig voor de deur voor koffie. Ik ook bij hun trouwens Ik vind het allemaal prima. Als het niet uitkomt is het pech, anders is iedereen welkom. Hier blijven regelmatig vrjendjes en vriendinnetjes van de kinderen onverwacht eten. Ik maak wat extra en zet een extra bordje op tafel. vorige week had ik een 's middags een toetje gemaakt zodat die nog een paar uur in de koelkast kon voor s avonds. Even later stond een vriendin voor de deur of ze mocht proeven. Kortom; hier loopt iedereen in en uit. Ik hou dr van
Helemaal herkenbaar! We hebben het "druk" met beide 4 dagen werken, kind, huishouden, cursussen, sociale contacten, sporten...ik kan mijn energie (ik moet soms ook gewoon ff laden) en tijd maar beperkt verdelen. Ik weet dus liever waar ik aan toe ben zodat ik er rekening mee kan houden. Een appje is prima en ik zal vrijwel nooit nee zeggen maar gewoon aanbellen en langere tijd blijven nee dat vind ik niet zo prettig... Overigens heb ik uitzondering op m'n zus en beste vriendin die voelen als thuis dus dat vind ik prima. Desnoods ga ik alsnog schoonmaken of douchen als ik dat bedacht had bij wijze van
Dat heb ik met mijn ouders, die kunnen altijd binnenkomen (hebben ook een sleutel), maar dan kan ik ook altijd mn gang blijven gaan.
Vroeger vond ik het geen enkel probleem. Dankzij ex zal ik nooit meer de deur open doen als ik niemand verwacht, mijn bel zit er niet in en gaat er alleen in als ik iemand verwacht (bijv de pakket bezorger). Mijn omgeving belt of appt even van tevoren. Mijn buurvrouw kwam wel vaak aan de deur, tevergeefs. Nu roept ze vaak via de achtertuin of ze appt even. Na uitleg snapt iedereen het ook wel. Ik zou not amused (understatement) zijn als ik de deur open doe en mijn ex staat daar. Die komt alleen voor ruzie of kwaadheid. Nee bedankt ^^
Vind visite super leuk, mits dit vooraf is aangekondigd. Ik heb echt een schijthekel aan het onverwachte. Plus ik ben zo'n pietje perfectionist die wil dat alles er spik en span uit ziet. Ook al is het netjes ik MOET gewoon opgeruimd hebben, ja MOET. De zogenaamde opruimwoede die al eerder is genoemd. Gelukkig weet iedereen dat ze even moeten appen of bellen van te voren en dat gebeurt dan ook. In alle eerlijkheid, als de deurbel gaat en ik verwacht niemand dan doe ik ook gewoon niet open. Wat betreft het niet in je huispak/joggingsbroek/T-shirt/tokkie outfit willen zitten met visite snap ik heel goed, vind dat zelf ook verschrikkelijk. Vind het overigens mega ongemakkelijk als ik bij iemand op visite kom die dit wel zou dragen. Krijg dan echt het gevoel of diegene eigenlijk helemaal geen zin heeft in je komst en wilt dat je zo snel mogelijk weer weggaat. Zo ongezellig! Over sleutels; mijn schoonmoeder heeft de sleutel van ons huis maar ze zal nooit vanuit zichzelf zomaar binnen vallen ook al heeft ze aangekondigd dat ze komt. Ze vindt dat dat niet hoort en gelukkig maar, wij ook niet! Ze belt gewoon aan!
De enige die nog wel eens onverwachts langskomt is mn moeder, en ik vind het verschrikkelijk. Heb dit ook al 5x duidelijk gezegd, maar zij blijft zeggen dat zij vind dat dit gewoon moet kunnen. Heb er toevallig afgelopen week nog een duidelijk gesprek met haar over gehad. Ze zat namelijk te klagen dat mn broertje zo onaardig was toen ze ineens onverwacht op de stoep stond. Dus ik zei tegen haar nou op sommige momenten zou ik ook zwaar geïrriteerd zijn en zal je dat ook heus aan me merken hoor. Dus ik hoop dat ze er eindelijk wat mee doet.. Weetje, mensie is altijd welkom. Maar hoeveel moeite kan het zijn even te bellen of te appen 5 min voordat je voor mn deur staat? En dan is het ook nog, dat als ik niet open doe of thuis ben en ze kwam langs om iets af te geven, komt ze gewoon met dr sleutel het huis in om dat even neer te zetten . (Bij sommige van de redenen hieronder is dat dus echt heel erg naar) Redenen waarom ik er niet van hou: -Lelijke kleding aan hebben, -man of ik die alleen een shirt en onderbroek aanhebben, -mn man vind het een verschrikkelijk idee als hij net zit te poepen en er belt iemand aan, -we vrijen ook wel eens ja, en niet alleen savonds. Hoef dan niet gestoord te worden door de keiharde deurbel (en dan later te horen, waar waren jullie dan? De auto stond wel voor de deur) -mn man en ik maken soms echt tijd vrij om even een belangrijk gesprek te hebben, wil dan ook niet gestoord worden. -man en ik hebben ook wel ééns (niet vaak hoor) een meningsverschil, vind het héél vervelend als er dan iemand voor de deur staat. -manlief heeft een héél drukke baan en doet nog wel eens een dutje. Na aanbellen is hij dus wakker. Moet ik nog even verder gaan? Weetje, ik ben vooral heel erg gesteld op mn privacy.
Ik hou er ook niet zo van als er zomaar bezoek op de stoep staat. Niet zozeer vanwege de troep, want dan hadden ze maar moeten bellen. Maar mijn dagen zijn nogal vol gepland en op mijn vrije dag moet ik ontzettend veel doen in en om het huis. Als er dan ineens een uur iemand koffie komt drinken, loopt heel mijn planning in de soep. En daar kan ik slecht tegen. Als ik het vantevoren weet, kan ik er rekening mee houden, maar zomaar voor het blok gezet worden hou ik echt niet van. Ik wou wel dat ik gastvrijer was wat dat betreft. Lijkt me heerlijk als je zo'n zoete-inval-type bent, maar het zit gewoon echt niet in me.