Onverwachte wending bezoek huisarts

Discussion in 'Zwanger worden' started by Angeline, May 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angeline

Angeline Actief lid

Oct 12, 2012
    119
    75
    28
    Utrecht
    Moet dit even van mij afschrijven..

Gister zijn wij weer bij de huisarts geweest.. ik heb netjes mijn huiswerk gedaan, tempen!!

Tijdens de vorige afspraak (bijna 3 mnd geleden) zei de HA dat het zaadonderzoek in orde was.
    Ondanks dat er wat minder beweeglijkheid was waargenomen, zou dat een zwangerschap niet in de weg moeten staan.

De afgelopen 3 maanden heb ik mijzelf dus ook meerdere malen afgevraagd / misschien zelfs aangepraat, dat er dan bij mij wat 'mis' zou moeten zijn.

Ik ging er al vanuit dat ik doorgestuurd zou worden naar de gyneacoloog aangezien er op mijn tempkaarten geen afwijkingen te zien waren.

Echter.. het gesprek nam een hele andere wending! De dokter begon over het zaadonderzoek en dat dat nog maar een keer onderzocht moest worden gezien de verminderde beweeglijkheid? Als dat nog steeds zo was, moet m'n partner naar de Uroloog voor onderzoek.

Waarom heeft hij dat 3 maanden geleden niet meteen gezegd? Dan hadden we in de tussentijd ook dat weer in kunnen leveren.. en had ik mezelf niet 3 maanden lang gek gemaakt dat het dan aan mij zou moeten liggen dat we na 1,5 jaar nog steeds niet zwanger zijn.

Grote zucht...!!!

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Ik hoop wel dat je dit ook tegen je arts gezegd hebt, kan hij er de volgende keer rekening mee houden...
    Wat een gedoe!

3. violetta

violetta Niet meer actief

Wel raar wisselende antwoord van huisarts
    Is buiten dat ok wel normaal dat ze tussen eerste en tweede zaadonderzoek aantal maanden zitten omdat sperma eens in de zoveel tijd zichzelf helemaal vernieuwd. En er nu dus andere waardes uit kunnen komen.
    Mijn man heeft dit ook gehad eerste keer inleveren oktober. Tweede keer januari. Maar wij hadden van huisarts toen gehoord alles goed was en ik kwam bij gynaecoloog achter (wij waren beide meteen de mmm ingestuurd voor onderzoeken dus ik werd al tegelijk onderzocht met m'n man). Dat huisarts verkeerde uitslag had gegeven en bij mijn man 0,0 zwemmers waren... Nou dan schrik je ook. Hun zeiden toen ja HA kan niet altijd goed tabellen lezen. Dan denk ik waarom geven ze uitslag dan?! Vooral omdat we beide al in zkh liepen dus HA eigelijk niet mee hoefde te bemoeien.
    Maar nu aks goed is via icsi zwanger (4.6weken)
    Succes ermee. Erg spannend is dat allemaal..

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Tussen twee zaadonderzoeken moet minimaal 3 maanden zitten. Zaadcellen worden elke drie maanden nieuw aangemaakt. Als je wilt weten of er structureel iets mis is, zul je het dus moeten testen met een tussenpoos van drie maanden. Anders test je dezelfde lichting en zul je ongeveer dezelfde uitslag hebben.

Is het tweede onderzoek na drie maanden ook niet goed, dan weet je dat er iets aan de hand kan zijn. Aan de hand daarvan kun je eventueel doorgestuurd worden naar een uroloog.

De huisarts heeft het goed aangepakt. Je had sowieso drie maanden moeten wachten. Het medische circuit bestaat helaas grotendeels uit wachten: op gesprekken, onderzoeken, uitslagen, behandelingen, enz.

Succes!

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dit dus, plus dat een arts het ook prettig vind om een temp-grafiek te hebben van min 2 cyclussen. Zo gek is het dus eigenlijk niet, hij heeft het alleen de eerste keer niet bepaald duidelijk gebracht.

heeeeeel veel succes!

6. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Hier drie x zaad ingeleverd! De twee keer inderdaad met 3 maanden ertussen en een keer een paar dagen na de eerste. Om te zien hoe snel/goed het lichaam weer de soldaten aanvulde... Iemand dat ook gehad?

Onze eigen huisarts heeft nooit een zaadtest laten doen. Die heeft ons na een jaar gewoon doorgestuurd naar de gyn. Daar is toen pas alles onderzocht. Vaak wil een ziekenhuis ook zijn eigen onderzoeken doen. Daar willen ze van uit gaan. Dat was bij ons zo. Had de huisarts dingen onderzocht had je het weer kunnen doen bij de gyn.

7. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Je kunt inderdaad het beste naar de gyn gaan. Huisartsen hebben over het algemeen niet veel kaas gegeten van vruchtbaarheid en bijkomende problemen. Dus een doorverwijzing vragen! Bij de gyn ben je op de juiste plek en zij starten alle nodige onderzoeken op.

Share This Page