Onverwachts bezoek consultatienbureau

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MinnieJ, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

OK ik ben benieuwd of dit normaal is.

Wij zijn net in Haarlem komen wonen, ik heb dus netjes mijn zoontje hier ingeschreven bij het CB, en alvast een afspraak gemaakt voor de inenting in april.

Op een gegeven moment kreeg ik een mail dat er nog gegevens ontbreken zoals mijn telefoonnummer, dus ik mail mijn nummer terug. Daarna krijg ik een paar weken later een brief met dezelfde melding. Nou ja in drukte vergeten weer nogmaals mijn nummer te mailen.

Wordt er vandaag opeens aangebeld en staat er iemand van het CB bij me op de stoep, uw gegevens zijn niet compleet. Misschien overdrijf ik maar ik vind dit dus een inbraak op mijn privacy.

Ik was druk bezig met andere dingen terwijl zoontje ligt te slapen en het kwam me helemaal niet uit, dit liet ik ook een beetje doorschemeren door niet al te uitnodigend te zijn.

Ik dacht dat ze in de gang gewoon even mijn nummer op zou schrijven maar ze trok meteen haar jas uit en maakte het zichzelf gemakkelijk.

Uiteraard bood ik netjes een kopje thee aan, nouja daarna gaf ze wat folders e.d. en opzich wel nuttige informatie over een spelotheek in de buurt en bleef ze even theeleuten en wou ze mijn zoontje blijkbaar zien toen hij wakker werd. Maar ik houd gewoon niet van onaangekondigd voor mijn deur staan.

Is dit nou normaal dat het CB dit zomaar doet? Gewoon even uit nieuwsgierigheid..

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nee dat vind ik niet normaal. En ik had ook tegen dr gezegd... "je kan mijn nummer krijgen en dan weer weg" had dr echt geen thee gegeven hoor.

3. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

cb is hetzelfde als kind en gezin in belgie he ?
    nou hier ook een keer gehad en heb gezegd dat ik er niet mee gediend ben dat er onverwachts op huisbezoek werd gekomen , had net visite en het paste niet ! toen heb ik vriendelijk bedankt voor hun diensten en ga nooit meer naar daar doe alles nu via men huisarts inentingen , wegen, meten ,etc ...

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier niet met het cb gehad maar wel van jeugdzorg stonden ze onaangekondigd op de stoep (geen brief of iets gehad) omdat ze melding hadden gehad (niets aan de hand). Kwam hier ook niet uit, een grote zooi Dochter was aan het knutselen. Was ook net bij het cb geweest en alles was goed.

5. Quinnie

Quinnie Actief lid

8 jan 2012
    153
    0
    16
    toen wij hier kwamen wonen stond hier ook ineens iemand van het cb voor de deur ik was aan het klussen en het huis was nog leeg dus kon niks aanbieden.
    ik vond het helemaal niet erg en wel aardig.
    ik vind het wel onbeschoft dat ze gewoon haar jas uittrekt.

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ja he? Als je dan al onaangekondigd bij iemand thuis langs gaat moet je op z'n minst zeggen; mag ik even binnenkomen om een aantal gegevens door te nemen, ik dacht namelijk dat ze alleen mijn telefoonnummer wou weten, ze zei niet dat ze ook echt binnen zou komen. Echt vreemd..

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    pff belachelijk zeg! Nouja dat ze naar je toe komt om de gegevens wel kloppend te maken vind ik wel aardig maar dat ze dan meteen binnenstapt en denkt dat ze zo even tussendoor wel welkom is vind ik gewoon raar!
    Hier nog nooit gehad. We hebben 1x een huisbezoek gehad (aangekondigd) toen Tycho net geboren was maar that's it. Ik ga alleen maar naar het CB voor entingen, meten en wegen en de verplichte afspraken maar al het andere gata vie de huisarts. x

8. brin

brin Actief lid

14 apr 2011
    327
    0
    0
    vind ik ook niet normaal, heb het nog nooit in mijn omgeving gehoord dat zoiets gebeurt. weet ook wel zeker dat ik haar gewoon bij de deur had verteld dat het niet uitkwam en als ze de kleine wil zien dat ze dan kan bellen, mailen of een brief kan sturen voor een afspraak.

9. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ja inderdaad na de bevalling zijn ze langs geweest ja maar dat is wat anders en bovendien wist ik het dus van tevoren, echt gek hoor...

10. Onje

Onje Niet meer actief

Hier is het cb na de bevalling langs geweest ook onaangekondigt voor een intake.

Na de eerste vier vragen waar ik geen antwoord op wou geven heb ik mevr vriendelijk doch dringend verzocht (met een bloedvaart) mijn huis te verlaten.

De vragen waren zo om een eventueel gezinsdrama te voorkomen.
    Ik heb mevr verteld dat zij uit een gesprek met mij echt niet kan opmaken of ik zo de gaskraan open draai en dan "lekker slapen" met z'n allen ;)

Vrouw werd lijkwit haha ;) sorry maar was zo een verschrikkelijke onaardige vrouw en ze bracht de vragen op zo een manier dat ik een of ander monster leek dat ik het niet kon laten om haar even lekker in de zeik te nemen!
    Hoe zij mijn man behandelde was helemaal van de gekken.

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik vind het ook vreemd maar ik zou haar niet de deur wijzen. Straks denken ze nog dat je iets te verbergen heb!

12. liza76

liza76 Lid

26 jul 2011
    41
    0
    0
    haha hier ook het cb gehad welliswaar niet onaangekondigd maar toch..
    ik vind het zowiezo niet nodig thuis te komen bleef hier ruim een uur hangen vond dat mijn kleintje teveel voeding kreeg enz..
    toen ze ook nog eens ging vragen of wij zelf mishandeld waren of sexueel iets hadden meegemaakt had ik t wel gehad.
    ik vind het ok dat ze tegenwoordig beter opletten maar ze kunnen het ook overdrijven en zoals al gezegt is hier ze kunnen idd echt niet uit een paar vragen opmaken of je iets kwaads in de zin zou hebben.

ik moest trouwens mijn zoontje uit bed trekken want ze wilde hem ook nog eens even zien in luier.. heb der gelijk gezegt dat ik mijn kleintje (de 3de) toch zelf opvoed en hun niet ;) en dat ik hem toch wel geef wat ik denk dat goed voor hem is. ze gaf me later gelijk toen ze hem gezien had.
    nu moest ik naar het cb voor de 1ste controle hij woog bij geboorte 3250 en nu met 6wkn 4750 hij mocht maar niet meer dan 5x120cc hebben anders zou ie teveel gaan aankomen.. nou als ik dat doe komt ie echt veel te snel voor een nieuwe fles (zit al aan de forte voeding) dan komt ie bv ook voor een nachtvoeding.. dus tja wat is beter he.

maar nee ik vind het niet normaal om onaangekondigd zo te komen en je dan ook nog eens zo te gedragen.. rare mensen heb je toch af en toe

13. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier werd er een afspraak gemaakt voor de intake thuis. Ging ook niet echt ergens over, als was het geen onaardig mens. Ze zei bij alles 'maar dat betekent niet dat jij het fout doet!'. Ik weet wel van het bureau hier dat ze ouders die niet komen met hun kind wel achter de broek zitten.

14. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Hier kwam ook iemand thuis van het cb toen hij 3 weekjes oud was. Was wel op afspraak, maar ik vond het maar een vervelende vrouw. Ze ging zich meteen met zijn bedritueel bemoeien en ging mij vertellen dat ik hem gerust 5 minuten kon laten huilen, want anders zou hij nooit leren slapen in zijn bedje... Verder wilde ze zijn kamertje zien en zat echt in zijn kast te neuzen... Ging ook allemaal persoonlijke vragen stellen over mijn en mijn partners opvoedingsverleden, de band met onze ouders, etc... Ja, want dat was om te kijken of wij in aanmerking kwamen voor een cursus 'opvoeden'... Ik vond het allemaal erg opdringerig overkomen...Van mij hoeven ze de volgende keer niet meer langs te komen!

15. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Dit is niet normaal, en heel opdringerig! Ik zou er zeker nog even iets over zeggen tijdens je volgende bezoek aan het buro.
    Bij mij kwam er een dame van het CB langs voor een intake toen ik nog zwanger was. Prima allemaal, totdat ze zei dat ze even de bovenverdieping en badkamer wilde zien....ik had daar niet op gerekend en vond het nogal een inbreuk op m'n prvacy(het was nogal een zooitje boven - als ik van te voren wist dat ze boven wilde kijken had ik wel even opgeruimd!) En..ik kreeg nog een standje van haar omdat mijn bed nog niet op klossen stond, 1 maand voor de uitgerekende datum.... kortom het bezoekje begon goed maar ik was uiteindelijk blij dat ze weer vertrok.

16. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar waarom laten jullie dit toe dan??

17. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Jee nou ik zou me hier ook niet lekker bij voelen! Weet niet wat ik gedaan had, ik kan nogal van de waps zijn van dit soort dingen. Maar lijkt me erg onprettig, het is jou huis en volgens mij kan ze gewoon vragen of het uitkomt dat ze even wat vragen stelt ofzo.

Ik heb zoiets meegemaakt, ook bij mijn eerste, onaangekondigd bezoek van het CB. Ik was 16 en net mama maar bovenalles apetrots en dolgelukkig. Mijn leeftijd was blijkbaar een vrijkaartje voor haar om eens behoorlijk onbeschoft te zijn.. Die vrouw kwam binnen, stelde zich voor als wijkverpleegkundige en ging zitten. Vervolgens kijkt ze naar mijn manneke en vraagt gewoon aan mij of ik er nou geen spijt van had?!?!?! WTF! Nou ik was woest, dat vraag je toch niet!? Doe normaal zeg!? Heb haar zonder pardon buiten gezet en ben het eerste jaar bij de HA geweest.
    Even lachen hoor, hij moest met anderhalf jaar(ofzo? weet t niet precies meer) prikjes en dit was toevallig dezelfde wijkmuts. Ze prikt hem, D kijkt haar aan en geeft haar zo een tik:D Hihi hij had het volgens mij gewoon onthouden:p

Bij mijn zoontje nu nog niks geks gehad, ben er altijd zo weg omdat hij moord en brand krijst als zo'n muts "het CB stemmetje" opzet:D Hihi hoog en hard, vindt hij vreselijk.

18. Babystew

Babystew Niet meer actief

Bij ons vond ik het heel vervelend toen er opeens 's middags beneden bij de portiek aangebeld werd terwijl ik niemand verwachtte (was alleen thuis met Mila). Was doodmoe en had er ook echt geen zin in, dus ik deed niet open. Nou er werd wel 3x beneden aangebeld, en daarna had iemand anders die persoon waarschijnlijk beneden binnengelaten want toen stond die opeens voor de deur serieus nog 2x aan te bellen en daarna nog te kloppen :( Ik vond dat zeer opdringerig, echt heel vervelend. En ga al helemaal niet opendoen als ik net de hele tijd de bel genegeerd heb :(
    Ik wist toen niet wie dat geweest was, maar toen ik later het cb belde voor een afspraak zei die mevrouw dat hun assistente eerder even langs was geweest maar dat er niemand thuis was. ;) Nee nou dat had ze wel heeeeel goed gecontroleerd inderdaad ;)

Was echt blij dat ik niet open gedaan had!!

19. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze van tevoren een afspraak met je hebepben gemaakt om langs te komen,vind ik het nier vreemd. Maar zo onaangekondigd vind ik idd wel raar. Ik heb ook bezoek gehad van de wijkverpleegkundige,maar ik vond het erg prettig. Ik was nieuw in deze stad en ze gaf me allerlei folders enz die voor mij handig en nuttig waren....

20. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Ik zie het probleem niet zo. Nu hier gaan klagen terwijl je je mond had kunnen open doen. Wees blij dat er huisbezoeken zijn. Geef je grenzen aan, dat voorkomt een hoop irritatie ;)

Deel Deze Pagina