Tot op zekere hoogte, onverwachts een belletje met ben je thuis en zal ik langskomen vind ik niet erg.. Maar zo ineens voor me deur staan vind ik heeeel vervelend.. Mn hele dag loopt dan ook helemaal in de war aangezien ik altijd een soort van planning in me hoofd heb.. Gelukkig gebeurt het haast nooit
Hahaha dat was inderdaad een slecht moment. Met kinderen is het sowieso anders. Het boeit mij trouwens niet zoveel wat ik aan heb, ik ga me niet anders dan anders aankleden. Of schrikken dat ik in me huiskloffie loop. Schaam me daar ook niet voor maar dat onverwachtse vind ik gewoon superrr vervelend.
Precies. En dan zijn er nog mensen die dat niet snappen want "je bent toch gewoon thuis?". Ja dus. Heb dan evengoed nog wel me eigen planning. Niet dat ik dat zeg want dat vind ik dan weer lullig maar ik denk het wel.
Ik heb er echt een bloedhekel aan. Mijn broer doet dat altijd, 100x gevraagd: BEL EVEN. Maar nee hoor, komt gewoon aanzetten, en dat terwijl hij ruim een uur moet rijden! (Dan kun je minimaal even vanuit de auto bellen!) Verder komt hier niemand zonder afspraak aanzeilen, belletje van ben je thuis is wel t minimum.. Tis gewoon vervelend, ben je net ergens mee bezig,.. Of lig je ziek in bed, of wat voor smoes je dan ook hebt. Als je t niet wilt, wil je t niet. Maar sommige mensen snappen dat niet
Laatst was het hier echt een puinhoop en meestal staat mn schoonzus dan op de stoep,dus toen heb ik haar gebeld om te vragen of ze toevallig al onderweg was. Ze snapte me niet maar ik moest er zelf erg om lachen
afgelopen weekend nog gehad... Voelde me niet zo lekker, ik zag er niet uit (nog niet gedoucht, geen make-up en had ff snel wat aangetrokken... ik zag er dus niet zo charmant uit). Aan het huis opruimen was ik ook nog niet toegekomen, was gewoon een zwijnenstal Stond op de planning om te doen. Feyenoord-Ajax was op tv, dus vriendlief wilde kijken, kon ik ondertussen beetje opruimen en na de wedstrijd huis stofzuigen.... Wedstrijd net begonnen, gaat de bel... Staat onaangekondigd mn schoonvader op de stoep?!?!?! Hij wilde de wedstrijd hier komen kijken.... Hij belt om de kleinste dingetjes (regent het bij jullie ook? Heb je het doelpunt gezien? Heb je het nieuws gehoord), maar als het niet uitkomt (niet zo lekker, niet uitzien, huis rotzooi) staat hij ineens op de stoep... Werd beetje kwaad op vriendlief, dus die heeft zn pa gezegd dat hij voortaan even moet bellen Als iemand van te voren even belt dan heb ik er geen moeite mee
Ligt er heel erg aan wie het is... Ben soms zelfs zo erg dat ik eerst uit het raam kijk (woon in een flat dus kan goed overzien wie er voor de deur staat) of ik er zin in heb. Het zijn voornamelijk schoonfam en schoonouders die dit altijd flikken. Hou me dan van de domme, doe dit overgens niet altijd hoor!!!
Iedereen is welkom...zelfs om mee te eten! Gooien we toch gewoon iets extra's in de pan..... En als het niet opgeruimd is of ik geen drinken in huis heb...dan drinken we toch koffie of thee....nah doe niet zo moeilijk....dus iedereen is welkom hier. Vind het juist gezellig! er komt bijna niemand langs hier...........ken niet zovele mensen helaas.
Ik beken. Ik woon ook in een flat en degene die aan de deur staat kan niet de woonkamer in kijken. Keuken ook niet btw vanwege de lamellen. Dus ik heb wel eens onder het keukenraam gelegen zodat ik door een gleufje kon kijken om vervolgens eens even niet open te doen. Was geen familielid hoor. En wel eens bezig geweest met de kleine en daardoor dus niet eens gaan kijken wie er aan de deur stond. Dat ik thuis ben betekent natuurlijk niet dat ik altijd maar gelegen ben.
denk dat het aan de manier van opvoeden ligt misschien....ken heel veel surinaamse en antiliaanse familie's (ben zelf oerhollands trouwens) En daar ben je 'meestal' ook altijd welkom hahaha. Die koken zelfs voor 1 extra standaard.....
Ooh dat lijkt me ideaal. Gewoon niet open doen, ze zien je toch niet. Hier staat de auto op de oprit, ze moeten langs een groot raam lopen. Dus ik kan me niet echt verstoppen Maar goed, visite heb ik helemaal geen hekel aan. Gezellig juist. Maar soms, grrrr. Dan denk ik bel of whatsapp even van te voren. Afgelopen vrijdag ook. Man was vrij, kids thuis ivm herfstvakantie. We waren pas om 10 uur ons bed uit. Avond daar voor lekker doorgezakt met z'n 2en. Het was niet ontploft, maar netjes was het niet. Die zon scheen akelig op de vloer, ik zag van alles liggen. Staat de buurvrouw aan deur voor een bakje *zucht* tuurlijk, geen probleem. Maar ik baal dan wel. Mijn man noemt me altijd Hyacint Bucket. Zit wel een kern van waarheid in.
Bezoek is welkom hoor. En tja dan kan het wel eens voorkomen dat ik al lekker in mijn pyjamabroek rondloop, kleed ik me wel even om. Of dat er overal speelgoed ligt, kan er niet wakker van liggen, mag toch gezien worden dat je kind lekker aan het spelen is. En heb ik iets niet in huis, omdat ik nog geen boodschappen heb gedaan, dan krijgen ze de keuze uit iets anders. Of sta ik net op het punt om weg te gaan, dan krijgen ze dat ook gewoon te horen. Ik ben daar niet zo moeilijk in. Er wordt al zoveel gepland in het leven.
voordeel ik woon een half uur bij iedereen vandaan, dus men komt niet heel snel onverwachts, ik moet er ook niet aan denken, loop door de weeks vaak qua kleding er simpel bij ook is het overdag lekker rommelig in huis, geen rotzooi maar zoonlief speeld door heel de kamer, ik zelf knutsel wel eens wat, en ja ik ruim dat pas savonds op. dus ik wil graag van te voren gebeld worden of een berichtje ofzo. laatst kwam broerlief en gezin onverwachts langs, week na mijn hernia operatie, ik had een 3kwart broek aan een lobbig ding, ongeschoren benen door de hernia kon ik dat even zelf niet doen en manlief was weer aan het werk dus schoot er bij in. oja en ik had een strak ding aan zonder BH, ja het was nog vroeg en ik voelde me erg rot dus geen geknel van een bh om mijn lijf viel niet heel erg op maar voor mijn idee was het niet fijn. al met al voelde ik me goed ongemakkelijk. dus nee gewoon een belletje van te voren,
Ik vind het op zich wel gezellig als er onverwachts bezoek komt, maar vaak voel ik me dan niet op mijn 'gemak'. Heb altijd wel wat te drinken en eten in huis. En een grote bende in huis heb ik toch ook niet... Heb twee grote honden in huis, en die verliezen veel haren. Ik stofzuig elke dag. Als ik weet dat er van te voren bezoek komt, stofzuig ik nog een keer extra vlak voor de visite komt. Dan zit ik gewoon lekkerder en gezelliger bij de visite.
hmmz...ik heb altijd over...manlief klaagt over al die kliekjes in de vriezer...(1mans porties....) whahahaha... En stamppot of bami of nasi....dan bel ik altijd rondje....honger??? Kom eten...whahaha huis vol!