Onverwachts bezoek.

Discussie in 'De lounge' gestart door MommyA, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

wat ik altijd zo stront irie vind is als ik een luierdag heb ik in me ma flodder kloffie loop niet opgemaakt vogelnestje op mijn kop... en een onwijs lekker ding voor de deur staat kan postbode zijn of ik pakketje voor buurvrouw wil aan nemen of een verkoper... zucht... waarom nou...

bellen van te voren vind ik altijd wel fijn.. misschien heb ik wel drukke dag...

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Mijn ouders mogen gewoon langskomen, die wonen ook maar een straat verderop en dat is zo 'gewoon' omdat ze gewoon alles zelf kunnen pakken en het niet uitmaakt of ik in m'n trainingsbroek rondloop, maar andere mensen.. jeetje dan schiet ik helemaal in de stress. Ik ben al gestresst als ik wél weet dat er iemand komt.

Ik heb het niet zo op visite, zie altijd wel iets wat niet schoon genoeg is, of de koffie is niet lekker genoeg, of ik heb geen koekje om aan te bieden..
    Ik doe wel altijd open, ja wat moet ik dan? Ze weten heus wel dat ik thuis ben..

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het maakt mij niet echt uit, aj wanneer het echt een teringbende is dan zeg ik dat idd wel even. maar over het algemeen staat hier vrijwel nooit onverwacht bezoek voor de deur... we wonen op anderhalf uur rijden van de meeste familie en vrienden... dus ja dan wordt er eigenlijk altijd wel even gebeld.
    Ook vrienden die op 5 minuten wonen, bellen eigenlijk altijd even,
    maar voor mij is het ook geen moeite om extra te koken ofzo hoor.
    Heb altijd genoeg in huis... of men moet toevallig langskomen op "boodschappendag" dan kan het zijn dat ik voor iets "nee" moet verkopen.

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik hou niet zo van onverwacht bezoek. Wil graag weten waar ik aan toe ben. Als er wat aan de hand is is het natuurlijk prima als je langskomt. Maar anders wil ik graag een belletje oid hebben van te voren.

5. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Hier staat altijd de deur open. Ik heb ook altijd een koekje of wat dan ook in huis. Onverwachts bezoek kan ook altijd mee-eten. Ik moet wel zeggen dat ik onderscheid maak tussen de mensen die langskomen. De ene zie ik liever dan de ander....

6. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik hou niet van onverwacht bezoek. Prima als we net van tevoren een berichtje of telefoontje krijgen, maar niet als er zomaar opeens mensen op de stoep staan. Wij werken allebei 6 dagen in de week, ik heb een paard waar ik 6x per week naartoe ga, dus het beetje vrije tijd dat mijn vriend en ik nog samen hebben is voor ons heel belangrijk. Ik kan er slecht tegen als we iets gepland hebben of juist lekker in joggingbroek op de bank willen hangen en er staan opeens mensen op de stoep. Zeker niet als het huis dan ook nog eens een rotzooi is en we amper iets eetbaars in huis hebben. Ik ga zelf ook nooit onverwacht op bezoek, ik meld het van tevoren altijd even.

7. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Nee, ik houd er niet van. En helemaal niet met een baby..

Wil dus graag dat ze dit laten weten, want het komt echt niet altijd uit.
    Soms vind ik het juist fijn even tijd voor mezelf te hebben, wil ik dingen met mijn meisje doen, ben ik met studie bezig, sta ik op het punt weg te gaan, wil ik flink in huis aan de gang.

Genoeg redenen voor een belletje, zodat ik ook de gelegenheid heb om te kunnen zeggen dat een andere keer me beter uitkomt.

8. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik heb liever dat mensen even van te voren bellen of het uitkomt. mijn ouders komen wel eens onverwacht langs als ze in de buurt zijn dat vind ik dan niet zo erg, maar ik vind het zelf heel vervelend als we savonds net op de bank zitten en er staat iemand aan de deur terwijl je een rustige avond gepland heb,
    of je staat op t punt op zaterdag weg te gaan en er staat bezoek voor de deur
    Ik ben dan vaak niet zo om ze weg te sturen ( tenzij het mensen zijn die ik gewoon niet zo aardig vind :p )

9. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik vind onverwachts bezoek niet echt leuk. ik zou nooit iemand weigeren of onaardig doen maar wil liever van te voren even weten. hoeft niet lang van te voren een half uurtje is genoeg maar dan kan ik nog even snel de rommel weg werken en wat te drinken en eten in huis halen.

10. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Mijn moeder mag onverwachts langskomen, ik weet dat ze het niet erg vind als ik ondertussen ff stofzuig etc. En als ik boodschappen moet doen, gaat ze meestal gezellig mee. Mijn vader ook, maar die belt meestal wel omdat hij erg veel werkt..

Van 'anderen' vind ik het wel zo fijn om te weten. Het hoeft inderdaad geen dagen van te voren gepland te worden, maar even een belletje vooraf is fijn.

Anderzijds is het zo, als we een feestje of gewoon bezoek hebben we nergens een probleem van maken. Zijn ze er rond etenstijd nog, vragen we of ze zin hebben om mee te eten etc.

11. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik hou er ook niet van, om eerder aangegeven reden: het is hier vaak niet opgeruimd met speelgoed van Meneer, kousen die uit de kelder komen en nog per 2 naar boven moeten etc. Nu mijn wederhelf niet meer vaak van thuis werkt en ik zelden vakantie heb (enkel om op Meneer te passen), zijn er gewoon dingen die er niet van komen momenteel. 2013 wordt beter, dan heb ik weer een normale vakantie. Maar ook dan, we krijgen niet vaak visite, dus liefst aangekondigd. :)

12. tulip

tulip Niet meer actief

Haha de meesten zijn,niet echt gastvrij.... maar vind het echt onzin om te zeggen dat het brutaal is om zomaar langs te gaan...jeetje tis gewoon belangstelling!

Hier is het geen enkel probleem, loop nooit in een flodderkloffie (wat moet ik mij daar bij voorstellen:p)?? En heb altijd genoeg eten of iets lekkers in huis.Tis hier ook wel aan,kant altijd, er ligt natuurlijk overal speelgoed, maar daar zit ik niet mee. Als mensen vroeg in de avond zijn kan het hoogstens zijn dat we de tafel nog af moeten ruimen, who cares. Ik doe het ook bij anderen,hoor, heb wel gelukkig altijd het idee dat ik welkom ben.

13. Linana

Linana Niet meer actief

Ik hou er niet van als mensen onverwachts langskomen, gelukkig doen mijn vriendinnen dit ook niet en mijn familie ook niet.
    Familie en vrienden van mijn vriend wel en daar kan ik me dan echt aan ergeren.

Niet dat ik niet gastvrij ben ofzo, maar ik wil graag van tevoren ongeveer weten hoe mijn dag gaat verlopen ;)

14. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ik ben heeeeel erg gastvrij! zoals TULIP aangeeft : leuk toch dat er belangstelling voor je is en dat er nog iemand aan je deur belt... ik zou t wel vaker willen, mis t juist zo erg dat de deurbel bijna nooit gaat en amper een kring om me heen heb...

Iedereen is hier altijd meer dan welkom, elk moment vd dag en er is altijd wel wat te eten en drinken. Vind het juist leuk als er mensen naar me toekomen, blijkbaar vinden ze me dan toch gezellig om even langs te wippen.

Mijn onderbuuf belt zo nu en dan wel is aan en wandelt naar binnen en ik vind dit heerlijk, doe t bij haar ook...

Heb ook wel mensen om me heen die liever op afspraak werken en vind ik ook prima! Soms kan t niet anders als mensen werken of kids hebben etc...

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik ben gastvrij genoeg om onverwacht bezoek zich welkom te laten voelen en me niet ongemakkelijk te voelen, maar ik geef toch echt flink de voorkeur aan aangekondigd bezoek, al is het maar 10 minuten van tevoren; ik moet altijd even een knop omzetten als mijn dagplanning verandert. Scheelt natuurlijk wel dat ik 4 dagen werk, dus mijn 3 dagen per week dat ik thuis ben, hou ik wel graag de regie over het verloop van die dagen :)

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Zolang het mijn beste vrienden zijn vind ik spontaan bezoek altijd leuk. Vage kennissen of familie heb ik dan weer liever niet, ben ook rustig in staat om in het ergste geval dan niet open te doen. ;)

17. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Het ligt eraan.
    Als mijn huis op de kop heb staan,ben ik er niet zo van gecharmeerd. als het netjes is vind ik het niet zo'n probleem :D
    Al was er jaren geleden wel een stel die steeds onaangekondigd aankwamen. Vaak rond het eten heel irritant.
    Toen wonder boven wonder belden ze een keer of we het druk hadden. We waren op dat moment allebei ontzettend ziek. Koorts,keelontsteking,enz enz. We gaven dus aan dat we er geen zin in hadden omdat we ziek waren.
    Kwartier later stonden ze voor de deur! even kijken hoe het met ons was!? Ik heb ze toen even mee naar buiten genomen en ben met ze voor de voordeur gaan staan.
    Ik wees naar boven en zei: Wat staat daar boven de deur? Zij: uhm niks? Nee zeg ik. maar volgens mij lezen jullie elke keer boven de deur "de zoete inval".
    Heb duidelijk gezegd dat ik bezoek best leuk vond maar niet op deze manier. En al helemaal niet als we zeiden dat we hartstikke ziek waren en geen zin hadden.
    Na deze uitval van mij is de vriendschap een beetje bekoeld..

18. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Mijn ouders of goeie vrienden geen probleem als ze onverwachts langs komen. Voor de rest hoor ik het graag als ze langs komen, vind ik gewoon wat fijner.. (vooral als ik een relax dag heb en niks in huis doe en aan mezelf :p).

Dus ben ik ook niet zo heel gastvrij dan!

19. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    ik ben het met topicschrijver eens en vind het ook niet fijn, liever even aankondigen vantevoren...

20. giraf

giraf Niet meer actief

Tja, dan ben ik misschien een beetje vreemd, ik vind het heerlijk om onverwachts bezoek te krijgen :)
    Ik heb dan ook altijd genoeg in huis, qua eten en drinken.
    Mijn man heeft er namelijk nogal een handje van om een half uur voor etenstijd tegen mij te vertellen dat hij nog 5 collega's heeft uitgenodigd om bij ons te komen eten ;)

Deel Deze Pagina