Onverwachts bezoek

Discussion in 'De lounge' started by dochters, Jan 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Hihi:D dit dus!

Zit je net heeeerlijk knus op de bank met je man voor een spannende film en staat ineens je schoonvader voor de deur...;) mag ik bedanken!:p
    Ook als ik een dagje vrij heb doe ik heerlijk rustig aan samen met mijn dochtertje en laat ik haar ook wat langer in pyjama rondlopen. Even geen zin om make-upje op te doen of mijn haren te kammen en al helemaaaal geen zin in onverwachts bezoek...

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Misschien ben ik dan vreemd maar loop werkelijk nooit in mn pyjama overdag haha, ook niet vorige week met angina en ook niet in mn kraamweek.. brr.

3. tulp123

tulp123 Bekend lid

Feb 7, 2013
    578
    281
    63
    Hier is dat ook altijd een drama,

Soms hebben we wel eens dagen dat die kl*te deurbel 6 keer op een dag gaat en er dan mensen langskomen even snel een bakkie ''van 3 uur'' en dan weer gaan, en dat tussendoor die telefoon op rood staat met de vraag of mijn man hier of daar kan komen helpen '' lekker gratis dankjewel en doei'' want ja die zit toch de hele dag thuis. ( hij is 100% afgekeurd en dat is niet voor niks) maarja omdat je dat niet van de buitenkant kunt zien heb je blijkbaar niks, tegenwoordig moet je half zijdig verlamd zijn om te begrijpen als iemand afgekeurd is.

Dus ja ik word er zelf ook vaak moe en radeloos van, maar beiden zijn we heel erg moeilijk in nee zeggen, maar moet toegeven dat het nu wel wat makkelijker gaat nu we 2 kleintjes ook in huis hebben.

4. tuc

tuc Niet meer actief

de meesten begrepen mij prima ook degenen die het niet met mij eens zijn....het is alleen een grapje....pfff

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ach dat is ieder voor zich toch. Ik vind het heerlijk een dagje in pyjama! Het gevoel hebben dat je even niets hoeft :)

6. tulp123

tulp123 Bekend lid

Feb 7, 2013
    578
    281
    63
    En wij hier wel, :D:D
    daarom is het fijn om van te voren en een belletje te geven zo moeilijk is dat toch niet.
    dan heb je even de tijd om de boel aan kant te maken en lekker op te frissen.

Wij liggen hier nu ook in onze huispakken op de bank lekker lui dagje vandaag.
    EN WIL IK OOK NIEMAND AAN ME DEUR HEBBEN WANT JE KOMT ER GEWOON NIET IN!!!!!:p:p

7. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Mijn moeder mag altijd langskomen. Voor de rest niemand. En dat doen mensen ook niet. Niet dat ik ze niet aardig vind maar ik ben gewoon graag alleen.
    ik mis het zo erg om heel de dag lekker in pyjama te lopen. Maar heb veel paniekaanvallen en de rust is gewoon weg:( bleeeh. Hopelijk komt het snel weer goed.

8. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Familie en goede vrienden mogen ALTIJD langskomen. Gezellig juist. Schop ik mijn man zo voor aan de kant.

Die kijken er ook niet van op als ik in mijn roze bunnysuit op de bank zit en het huis ontploft is.

Heeeerlijk.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ok maar je komt wel erg veroordelend over, ik doelde niet alleen op die ene post. Maar over dat het niet gastvrij zou zijn als iemand onverwachts bezoek niet fijn vindt. En dat je alleen als je ziek bent in pyjama loopt, maar dan wel alleen boven in bed. Het komt allemaal niet zo aardig over snap je ;). Laat iedereen lekker in haar waarde!

10. Warboel

Warboel Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,541
    625
    113
    Daar heb ik ook niet altijd zin in.

View attachment 437068

.... ook vandaag niet dus. Zoon is nog een dagje ziek thuis en ik ben te lui dat ik uit mijn ogen kijk. Heerlijk!

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Dit bedoelde ik dus onder andere... je hoeft niet autistisch te zijn om geen onverwachts bezoek te willen. Nu ben ik echt niet altijd zo moeilijk en ik laat niemand voor de deur staan maar als het niet uitkomt (omdat we plannen hebben of omdat ik tijd voor mezelf/mijn gezin nodig heb) nee dan liever niet.

12. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Ik heb er een pestpokkehekel aan! Hetzelfde als mensen te vroeg komen. En dat heeft niets met, niet gastvrij, te maken. Ik kan er gewoon niet tegen. Ik wil er op voorbereid zijn. Wij houden regelmatig een pyjamadag, of mijn huis is ontploft. Ik zit dan niet op bezoek te wachten. Gelukkig weten de mensen in onze omgeving dit inmiddels wel.

13. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Mocht onverwachts bezoek toch niet door de rommel heen kunnen kijken, is dit wellicht een leuk bordje voor aan de deur. :D;)

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Dit inderdaad..

ontploft huis is hier meer normaal als een opgeruimd huis (fysieke redenen voor) en dus gaan de meeste vriendinnen/familie hier ook vanzelf iets doen als vaatwasser beetje leeghalen als we bakkie koffie aan het maken zijn of gewoon lekker in de troep op de bank hangen.

ik kan als ik heel slecht ben geen eens een gewone broek aan dus rol/lig/waggel ik dan in joggingbroek rond , ook buiten. tja als je er last van hebt kijk je maar een andere kant op.

nu moet ik eerlijk zeggen dat ik met opa's en oma's ( dus mijn opa en oma, zijn oma ) daar wel moeite mee heb en dan dus aan mijn man vraag of ie even wat wil wegwerken of een vriendin komt helpen voor een verjaardag ofzo.

15. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Hahaha, geweldig :D

16. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

May 4, 2012
    3,184
    16
    38
    Ik loop zelf overdag trouwens ook nooit in pyjama rond hoor maar als ik geen plannen heb die dag heb ik geen zin om veel aan mezelf te doen.
    Alleen wat makkelijks aantrekken en verder geen poespas.
    Hou erg van een schoon huis, dus dat zit meestal wel goed maar toch heb ik liever dat ik van te voren weet dat ik visite krijg. Gewoon om er net even wat toonbaarder uit te zien en iets lekkers in huis te hebben voor de gasten.
    De enige mensen van wie ik het niet erg vind als ze onaangekondigd voor de deur staan zijn mijn moeder,zus en beste vriendinnen.

17. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

Apr 28, 2014
    1,314
    0
    36
    Across the pond
    Daar heb ik zo'n hekel aan! Wij zijn met kerst een weekje weg geweest en we waren nog geen uur terug en er stond alweer een vriend voor de deur die de hele dag was blijven hangen. Ik was echt zo boos!! Doe dan op zijn minst even een berichtje, pffff..

18. tuc

tuc Niet meer actief

Je kunt het ook willen zien...ik vind het ongastvrij..moet ik dan zeggen dat ik het gastvrij vind? Nee want dat vind ik niet.

En hoe is het veroordelend als ik zeg dat ik alleen ziek bovrn in mn pyama zit:( Dat is zo! Ik rijd ook alleen auto als het pijpenstelen regent..zonde van het milieu en de brandstof. Is dat veroordelend naar mensen die de auto voor elke 100 meter pakken..nee hoor moeten zij weten.

19. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik heb er ook best een hekel aan al ligt het eraan wie het is. Maar ik ben qua dat aan gaat gewoon een controle-freak en wil graag weten wie-wat-waar-wanneer-waarom en als dat heel anders loopt ineens kan ik dat moeilijk hebben idd. Maar meestal kan ik vrij snel de knop omzetten en toch de gastvrouw spelen (tussen het speelgoed en de stof door)

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Het komt gewoon zo veroordelend over wat je schrijft... en ook dat je zegt dat je het snapt als iemand autistische kinderen heeft, maar anders dus niet. Tja je hoeft niet alles te snappen, maar je snapt toch wel dat dat veroordelend overkomt? Het is gewoon de toon.
    Ik geloof dat je best weet dat je posts soms veroordelend overkomen, is niet alleen dit topic en het is niet zo dat alleen ik dat vind. Maar goed, laten we er maar over ophouden.

Share This Page