Onverwachts bezoek

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 5 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Hier een hekel aan onverwachts bezoek. Ff een belletje is toch zo gedaan. En mijn omgeving weet dit ook hoor. Bezoek is altijd gezellig... maar laat t ff weten.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Liever eerst een belletje. Niet dat het een zooi hier is oid en ik loop ook nooit in pyama. Maar ik heb onregelmatig werk,kind op psz en vaak afspraken staan. Vind het dat ook vervelend om te moeten zeggen 'kom binnen, je kan 1 bak koffie krijgen en daarna zet ik je buiten want ik moet weg' en dan eigenlijk nog werkspullen moet pakken en vaatwasser uit moet laden oid.
    Ik maak liever tijd voor iemand.
    maar is een fam lid of vriendin in nood of groot verdriet dan altijd welkom hoor!

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    546
    113
    ik ben smorgens ook altijd meteen aangekleed. maar s avonds zo gauw de kinderen op bed liggen ( en soms weleens eerder ook tijden het koken ) gaat het huispak aan en de bh uit en de plamuur eraf. zeker als ik geen visite verwacht. ik ga s avonds echt niet in mn strakke skinny of rokje met panty op de bank relaxen hoor. zal een beetje tot een uur of 10 11 opgedirkt blijven zitten hahaha

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    546
    113
    netjes verwoord:)

5. Vigi

Vigi Niet meer actief

Ligt eraan wie het is haha

6. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    546
    113
    dat sowieso. kijk mn moeder of vriendin is altijd welkom, maar tante pietje of ome keesje of vage hennie moeten bellen:D

en gradje is ook altijd welkom;)

7. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik vind het vreselijk hahaha, nee gewoon even aankondigen. Een Appje met komt het uit als ik over 5 min voor de deur sta is bijwijZe van spreken al voldoende. Kinderen zullen altijd welkom zijn onaangekondigd.

8. tuc

tuc Niet meer actief

ik ben er wel klaar mee, het gaat er toch om wat ik hier schrijf.....

Ik snap niet dat dit veroordelend overkomt, ik zou een heel moeilijk en verdrietig leven hebben als ik mij alles zo aantrok.

Er wordt in andere topics ook heel vaak gezegd door anderen dat het heel ongastvrij is als je iemand niet mee laat eten....dan wordt er toch ook niet door geemmerd over dat dat ongastvrij is....mijn keuze zou het niet zijn, maar be my guest.

Slechte dag zeker?

Eerlijk gezegd denk ik dat een aantal leden hier vaker op hun " ongastvrijheid" aangesproken worden ook in prive en daar beledigd over zijn en dat er nu even uit moet ofzo....zoek een ander slachtoffer.

9. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hoe kun je nu zeggen dat je gastvrij bent, maar mensen wel voor de deur laat staan?? Dan ben je toch enkel gastvrij op afspraak, in ieder geval ben je dan niet altijd gastvrij ....

Iedereen mag zelf weten wij te doen met onverwacht bezoek, maar mocht je het bezoek weigeren, noem jezelf dan aub niet gastvrij.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, ik hou niet van onverwacht bezoek. Ouders en zussen zijn altijd welkom, bij iedereen anders ben ik niet even vergevingsgezind :)

Wij werken allebei voltijds, dus in het weekend wil ik gewoon mijn zin doen. Dat betekent leuke dingen doen met de dochter, tv kijken terwijl ze haar middagdutje doet, en gezellig bijpraten met mijn vriend. Het houdt niét in dat ik om 8u netjes aangekleed ben en begin op te ruimen. De poetsvrouw komt op dinsdag, dus tegen het weekend is het huis sowieso weer een rommeltje - so sue me.

Weekend betekent voor mij alles op mijn tempo doen. Als dat betekent dat ik de hele dag in pyjama rondloop, dan betekent dat dat ik een topdag heb waarop niets moet. God bless.

11. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Dit.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nee geen slechte dag. Jammer dat je het zelf niet ziet. Wat je nu weer schrijft is precies wat ik bedoel... Want nee ik heb zeker geen moeilijk of verdrietig leven. Je haalt er weer van alles bij wat helemaal niet nodig is. Probeer mensen gewoon wat meer in hun waarde te laten, that's all.

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier hoeft niemand onverwachts voor de deur te staan want dat is niet gewenst maar dat weet iedereen ook en ik sta ook nooit onverwachts bij mensen voor de deur.

Ik heb er geen moeite mee als iemand belt en vraagt of hij / zij over een paar uurtjes kan komen, als ik niks gepland heb dan zijn ze welkom maar gewoon na een belletje.

14. mumija

mumija Niet meer actief

Het interesseert me echt niks hoe mijn huis eruit ziet, en hoe ik erbij loop; ik vind het altijd reuzegezellig als er iemand onverwacht aan de deur staat!
    Het kan mijn dag breken, me op andere gedachten brengen, en ik vind het gewoon leuk.
    Als er iemand van te voren zou bellen, zou ik eigenlijk raar opkijken!
    Nu is dat ook wel algemeen bekend bij ons hoor, want het is hier altijd zoete inval. Vind sommige reacties hier echt niet voor te stellen!
    Wat is er nu erg aan bezoek? Als het mij zo uitkomt, ga ik gewoon verder met koken, was opvouwen oid. Bakkie koffie voor hun neus en een gezellig praatje. Heerlijk!

15. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt er aan wat iemand onder t begrip gastvrij verstaat misschien. Ik lees bijv bij sommigen dat ze juist liever een afspraak willen om de gasten verzorgd en met wat lekkers te kunnen ontvangen.

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Maar waarom zou je altijd gastvrij moeten zijn? Ik heb soms gewoon geen zin in andere mensen, daarom vind ik afspreken altijd wel prettig.

17. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit hele vraagstuk is gewoon weer zo persoonlijk en afhankelijk van je eigen ervaringen,omgeving,cultuur.

Ik lees bij sommigen dat ze t heerlijk vinden een praatje, prima toch. Ikzelf heb ook zo n buurvrouw die dat heerlijk vindt. Die zou t liefst elke dag langswippen. Ik zit daar echter totaal niet op te wachten. Ik heb zelf die behoefte nml niet en ervaar t dus niet als leuk of ontspannen. Ze communiceert op een totaal ander niveau en praat over dingen die mij geen bal interesseren. En ze blijft ook nog eens uren zitten waardoor ik niks van wat ik gepland had afkrijg. Het zou me wat zijn als ik me omwille van haar behoefte steeds gespannen moet gaan zitten voelen en m'n kostbare tijd aan haar besteden. Omdat ik dan zogenaamd wel gastvrij ben.

18. tuc

tuc Niet meer actief

dat hoef je niet;), is mijn gevoel. Ik zou mij daar niet prettig bij voelen.

19. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zal trouwens geen mensen op de stoep laten staan of weigeren oid, ik zeg wel wat ze op dat moment kunnen verwachten (dat het een zooi is oid).
    Ik vind het alleen niet altijd fijn om mijn eigen tijd op te geven, ik heb dat ook wel echt nodig om bij te komen zeg maar.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Misschien krijgen mensen die gastvrij zijn gewoon alleen maar leuke mensen op bezoek :). Ik ben ook heel gastvrij voor mensen die ik mag, maar mensen die ik niet heel erg mag of weet dat die weer heisa gaan lopen maken, sorry, niet altijd zin in.

Deel Deze Pagina