onverwachts zwanger en in een moeilijke situatie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lederi62, 13 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Dit inderdaad...maar er was voor mij nog veel meer wat opviel in de berichtgeschiedenis van ts.

2. SmMy

SmMy Actief lid

3 mei 2012
    223
    0
    0
    Volgens mij is dit gewoon iemand die geen verantwoordelijkheid neemt voor zijn dingen.
    zal wel vette schulden hebben ofzo, want wordt ook niet gereageerd op jullie advies.
    ik weet dat ik niet mag oordelen maar snap hier idd echt niks van van deze situatie, en als je eerst een paar maand geleden zo erg vond en nu ineens een abortus wilt doen? Ik vind het echt vreselijk dat daar over gesproken wordt!

3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik vind 1500 euro per maand met 2 kinderen wel echt weinig... Weet niet waar jullie wonen, maar hier moet je echt minimaal 8 jaar ingeschreven staan voor sociale huur. PArticuliere huur is 700 eur per maand of duurder..
    2x zorgpremie, 2x eigen risico, afvalstoffenheffing, belastingen, luiers, voeding, verzekeringen, telefoonrekening, electriciteit en water, eigen boodschappen, kleertjes, eventueel kinderopvang en later bijdragen voor school..
    Jullie hebben geen spaargeld en geen inboedel/woning. Misschien redden jullie het wel, maar hoe ga je betalen voor een wasmachine, een bank, bedden? En als er iets kapot gaat?

Zou eens gaan uitzoeken hoe het zit met toeslagen, en jou zwangerschapsuitkering. Kan je na je zwangerschap wel weer werken, kunnen er mensen oppassen zodat je geld bespaart op kinderopvang? Heeft je vriend misschien uitzich op een loonsverhoging of een dag minder werken zodat ook hij kan oppassen?

Wij verdienen momenteel samen netto 2500 (vriend werkt 5 dagen, ik 3), en hebben een ingericht huis (huur) en genoeg eten enz. Maar ons spaargeld wordt best vaak aangebroken. Wij krijgen er 2 kinderen bij maar met minder inkomen zou ik het echt heel spannend vinden..

4. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Het is al zeker 30x gezegd hier..maar als je vriend 1500 vast heeft en jij verdiend 1400 euro per maand. (Minimum salaris op basis van 40 uur) dan hikken jullie tegen de 3000 euro per maand aan plus je betaald geen 100% huur. Jullie kunnen dus nog 9 maanden flink sparen.

En wat betreft je 0 uren contract, als je zwanger bent en ziek wordt krijg je 100% uitbetaald van het uwv als het tenminste te maken heeft met je zwangerschap. Ik weet alleen niet of ze kijken naar je uren of het aantal uur wat je gemiddeld hebt gewerkt.

Ikzelf werk 36 uur ook op uitzendbasis en toen ik zwanger ziek werd kreeg ik ook 100% alleen toen keek uwv dus wel naar mijn contract en niet naar het gemiddeld aantal uren dat ik werkte.

Sorry kan het niet laten maar... denk alstublieft heel goed na voor je besluit een babytje hardnekkig te laten verwijderen.:(

Deel Deze Pagina