Onverwachts zwanger en middelengebruik

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lunapuna, 29 aug 2022.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lunapuna

    Lunapuna Lid

    29 aug 2022
    6
    3
    3
    Vrouw
    Hoi iedereen,

    Ik kom er net achter dat ik 2-3 weken zwanger ben (volgens de test dus dit zal 4/5 weken zijn).

    Ik slikte gewoon de pil en ben dus onbedoeld zwanger. We zijn er nog niet over uit wat we precies willen maar twijfelen wel heel erg om toch de baby gewoon te houden.

    Nou wist ik uiteraard niet dat ik zwanger was en heb ik op 20 augustus een festival gehad waar ik best veel heb gedronken en ook wat drugs heb gebruikt, 4-mmc.

    Ik doe dit eigenlijk nooit, misschien 1 á 2x per jaar en nu ik weet dat ik zwanger ben heb ik er uiteraard enorm veel spijt van.

    Ik lees online wisselende verhalen. Is er iemand met een medische achtergrond of veel verstand van zaken die mij kan vertellen hoeveel kwaad het kan.

    Indien er een grote kans op kwaaltjes bij de kleine is zal ik misschien de moeilijke keuze moeten maken maar dit willen we liever niet.

    wie kan ons helpen?
     
  2. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik zou denk ik een verloskundige in de buurt bellen, dan kan je het uitleggen en kunnen die mogelijk overleggen met een gynaecoloog of kinderarts.
    Anders kunnen ze jullie misschien ook met de andere moeilijke keuze helpen.

    Dit zou mijn gedachte zijn, maar misschien heeft iemand een ander idee of andere informatie.
     
  3. Padmee

    Padmee Fanatiek lid

    19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Misschien inderdaad handig om verloskundige te bellen. Bloed bloed contact tussen moeder en embryo is vanaf 6 weken. Daar zat je toen nog niet aan. Maar weet niet hoelang de drugs in je bloed blijft..
     
    Irisje24 vindt dit leuk.
  4. Mamajolein

    Mamajolein Niet meer actief

    Op 20 augustus had je mogelijk niet geweten dat je zwanger was als je wel getest had. Dus de vraag is dan hoe lang het in je bloed blijft en hoe schadelijk het is. Met boeren verstand zou ik zeggen dat er waarschijnlijk niet veel aan de hand is, maar ik zou het ook aan de vk vragen!
     
    Irisje24 vindt dit leuk.
  5. momim

    momim Actief lid

    21 feb 2019
    342
    213
    43
    Ik zou een consult bij de huisarts of verloskundige vragen. Er zijn weinig studies naar gedaan, maar de studies bij middelengebruik in de zwangerschap (en de vraag is of jouw gebruik überhaupt onder gebruik in de zwangerschap valt) laten een minimaal verhoogd risico op aangeboren afwijkingen zien volgens mij.
    Als ik jou was zou dit voor mij geen reden zijn voor een afbreking, misschien is het wel een reden om de kleine net is beter in de gaten te houden en bijv een guo ipv suo (20 weken echo) te krijgen maar dat kan een verloskundige/gyn het beste bepalen. succes met je keuze!
     
  6. Lunapuna

    Lunapuna Lid

    29 aug 2022
    6
    3
    3
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties. Ik ga morgen mijn huisarts bellen om de situatie uit te leggen. Ik hoop dat het weinig kwaad kan en het nog vroeg genoeg in de zwangerschap was.
     
  7. MarisB89

    MarisB89 Actief lid

    27 jul 2016
    338
    117
    43
    Dit denk ik ook hoor :) . Zolang je het nu niet meer doet is er vrij weinig aan de hand denk ik.
     
  8. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik denk persoonlijk dat er weinig aan de hand is. Bovendien zijn er vrouwen, ehhhhh ik dus, die pas later erachter komen dat ze zwanger zijn. Ik wist het bij 7 weken pas bij mijn jongste dochter. Heb toen ook nog 1 x flink gedronken en heel veel filet american en carpaccio gegeten. Had je al een afspraak gemaakt?
     
  9. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik ben niet thuis in de drugs, weet niet wat het is wat je gebruikt hebt? Is dat hard drugs of softdrugs en spuiten, slikken, snuiven of roken? (Sorry ben er echt helemaal niet bekend mee)

    Ik gok echt wel dat daar verschil in zit.

    Mocht je besluiten het kindje te houden, verwacht ik als dit alleen tijdens dit festival is gebeurd, geen nadelige gevolgen zou hebben.
     
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    En.. wat zei de zorgverlener?
     
  11. Lunapuna

    Lunapuna Lid

    29 aug 2022
    6
    3
    3
    Vrouw
    Ik heb in eerste instantie de huisarts gebeld. Die zei dat het waarschijnlijk geen kwaad kon omdat het eenmalig is geweest en dat er mensen zijn die door hun hele zwangerschap door gebruiken en een gezonde baby krijgen. Het zou een hele kleine kans zijn.

    Maandag word ik gebeld door de verloskundige voor het inplannen van een intake. Uiteraard zal ik het dan ook aangeven zodat ze er op kunnen letten tijdens de zwangerschap. Ik hou jullie op de hoogte.
     
    Masa0903, Kimberley92 en Nina Sanders vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina