Hallo dames heb een vraagje ik heb mijn echo's eens zitten bekijken en t viel mij op dat er ook op stond hoeveel cm de kleine is. Er staat 17 cm ben nu 21 weken en normaal gesproken hoort een baby 27 cm te zijn met 21 weken. De echoscopiste heeft gezegd dat de lengte wel goed is maar moet ik me echt geen zorgen maken?
dat is de rede dat ze hier in het zh geen metingen meer vermelden op de echo ik denk dat ze de buikomtrek heeft gemeten. maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
In het zh meten ze van stuit tot kop. Bij de websites waar vermeld staat hoe groot je baby ongeveer is, vermelden ze het van kop tot teen. Ik zou me niet druk maken! Je bent 21 weken dan heb je toch een 20wk echo gehad? Daar voeren ze alle maten in het systeem en als je baby echt veel te klein zou zijn dan hadden ze dat zeker vermeld.
De lengte op de echo is gemeten van hoofd tot stuitje. De 27cm gaat volgens mij over de lengte hoofd tot tenen. Daar ga ik maar van uit want mijn beeb was gister volgens de echo ook 18 cm .
Misschien idd alleen van hoofd tot kont gemeten en zijn de cijfers die jij gelezen hebt van hoofd tot voeten? Ons kind had bij 20 weken een bovenbeen lengte van 3 cm... als onderbeen ook 3 is dan kom je weer op die 27 waar jij het over hebt. Even navragen dus