Ik snap iets niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door snoepje84, 11 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Hallo dames heb een vraagje ik heb mijn echo's eens zitten bekijken en t viel mij op dat er ook op stond hoeveel cm de kleine is. Er staat 17 cm ben nu 21 weken en normaal gesproken hoort een baby 27 cm te zijn met 21 weken. De echoscopiste heeft gezegd dat de lengte wel goed is maar moet ik me echt geen zorgen maken?

2. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat is de rede dat ze hier in het zh geen metingen meer vermelden op de echo ;) ik denk dat ze de buikomtrek heeft gemeten. maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

3. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Misschien lengte van billen tot hoofd ipv tenen tot hoofd?

4. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Oh dat weet ik niet maar meestal wordt t toch van kop naar bil gemeten?

5. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    In het zh meten ze van stuit tot kop. Bij de websites waar vermeld staat hoe groot je baby ongeveer is, vermelden ze het van kop tot teen. Ik zou me niet druk maken! Je bent 21 weken dan heb je toch een 20wk echo gehad? Daar voeren ze alle maten in het systeem en als je baby echt veel te klein zou zijn dan hadden ze dat zeker vermeld.

6. Tecla

Tecla Actief lid

8 sep 2013
    167
    0
    0
    NULL
    NULL
    De lengte op de echo is gemeten van hoofd tot stuitje. De 27cm gaat volgens mij over de lengte hoofd tot tenen. Daar ga ik maar van uit want mijn beeb was gister volgens de echo ook 18 cm ;).

7. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Misschien idd alleen van hoofd tot kont gemeten en zijn de cijfers die jij gelezen hebt van hoofd tot voeten?
    Ons kind had bij 20 weken een bovenbeen lengte van 3 cm... als onderbeen ook 3 is dan kom je weer op die 27 waar jij het over hebt. Even navragen dus :)

Deel Deze Pagina