Hoi HOi , de titel zegt het al mijn baby loopt op echo's gemiddeld 3-4 weken voor , nu is mijn vraag hebben andere mama's op dit forum dit ook wel eens meegemaakt en hoe kwam dit ?? ik blijk geen zwangerschapssuiker te hebben , ik eet gezond , en de ene zegt het kan komen omdat ik en mijn vriend beide erg lang zijn 1.80-1.92 dus dat ik gewoon een groot kindje krijg en de ander zegt weer dat me termijn datum niet klopt ( dat kan toch niet) Anyway is iemand hier mee bekend ???? en ik moet zeker ingeleid worden alleen wanneer willen ze nog niet zeggen , krijg over 3 weken me laatste echo en dan krijg ik meer te weten. Liefs Mommy93
Poeh dat is veel he... Maar hoe was je eerste echo? Is je termijn idd wel goed vastgesteld? Maar dan zou je kindje altijd al voorlopen...
Mijn dochter liep ook voor op de groei, maar niet zo heel veel als jouw kindje. Ze had in verhouding vele langere benen dan gemiddeld is. Als baby had ze inderdaad ook opvallende lange benen. Nu ze ruim 6 is, is ze nog steeds erg lang, maar wel iets meer in verhouding. Vergeet niet: het zijn gemiddelden. Zolang de VK of gyn niet aan de bel trekt, kunt je ervan uitgaan dat het niets ernstigs is. Vooral als je suiker etc goed in de gaten wordt gehouden, hoef je je niet ongerust te maken. Misschien heb je wel een zwaardere/grotere baby bij de bevalling...
Oh dat is indd erg veel. Ik ben er hier ook bang voor ik ben 1.85 en mijn vriend nog veeull langer en ook een zoon. Nu loopt hij nog op schema. Was dat bij jullie eerst ook? Ik blijf je volgen, succes en ben benieuwd of er meiden zijn die dir herkennen.
@lov23 , nou ik weet dat was bij de pret echo met 16 weken dat hij 1 weekje voor liep en bij de 20 weken echo kreeg ik te horen je krijgt een mollig kindje en dat werd met echos steeds erger dat nu bijna 30 weken hij 4 weken voor zou lopen
@Floortje , ja klopt het is ook ons eerste kindje , en mijn vk zegt dat het er dik in zit omdat ik en mijn vriend beide ''Groot''' zijn hij voor kan lopen want me kereltje heeft idd ook hele lange benen , maar buikje en hoofdje lopen ook voor ! dus hoop over 3 weken dat het redelijk gelijk loopt anders word hij eerder gehaald .....
Helemaal wild hebben ze me gemaakt met de 20 weken echo... Onze zoon was ook 3a4 weken voor op groei. 2 extra groei echos gehad en ze hadden het al over inleiden blabla.... Nu ben ik 39 weken zwanger en op de laatste controlle was er een stagaire bij en zij moest eerst aan mn buik voelen en daarna de gyn zelf, zegt ie me heel droog tegen de stagaire " ja door mevrouws medicijn gebruik voor hypertentie kun je geen hele grote baby verwachten... Wie is er hier nou gek??? Mamavan
@mamavan Dat je meen je niet !!!! nou zo tegenstrijdig gaat het bij mij dus ook !!!! Als mijn VK voelt dan is het prima voor een baby van bijna 30 weken en op de echo's loopt me kind een maand voor , allemaal zo krom en scheef allemaal
Wij hebben afgelopen maandag een 2e groeiecho gehad. Hier kwam hij qua buikomtrek ook 4 weken voor op de groei. Hoofdomtrek was ook groot, weet alleen niet meer hoeveel weken hij daarin voorloopt. Zat sowieso boven de P95, alleen zijn benen zijn gemiddeld. Maar dat is ook de bouw van mijn man. (korte beentjes). Als hij de groeilijn zou volgen zou hij met 40 weken rond de 4400 gram wegen, wat mijn andere zoontje ook ongeveer wogen bij de geboorte. Ik zou me er niet druk om maken, er krijgen veel vrouwen grotere kindjes, zeker als je zelf wat groter bent past dat waarsch. gewoon bij je. Mijn bevallingen zijn niet extreem zwaar geweest, terwijl ik soms verhalen hoor/lees van bevallingen van veel kleinere baby's die veel moeilijker zijn. Het is goed dat ze je in de gaten houden, over tijd lopen lijkt me niet fijn als hij zo groot is, maar veel meer kunnen ze er niet aan doen.
Overigens zei de verloskundig bij mn jongste ook dat hij niet zo heel groot leek te zijn. Maar bij de groeiecho's liep hij wel voor. Ik moest toen voor groeiecho's nog naar het ziekenhuis en daar gaven ze me de keuze om het in te laten leiden met 37 weken. Uiteindelijk gekozen om nog even af te wachten, ook omdat mn oudste met 39w3 dagen geboren was. En anders zouden ze me met 40 weken inleiden. Uiteindelijk zou ik met 39w2d gestript worden, maar die ochtend is hij geboren Met 4405 gram, dus wel weer groot.
Wel in de gaten houden vind ik. Tegen mij hadden ze gezegd dat het beide geen grote kinderen zouden worden, terwijl de eerste toch ruim 4500 gram was en de tweede 5090 gram ! Ik ben daar nu best wel weer bang voor, dus ga dat zeker wel in de gaten houden dat het niet weer zo zwaar is.
Hier een IVF-kindje wat tot nu toe uitzonderlijk groot lijkt. Met de 7 weken echo liep hij 2 dagen voor, met de termijnecho en nekplooimeting een week en bij de 20 weken echo inmiddels een goede 2 weken. Er gingen ineens allemaal alarmbellen af maar ik heb geen zwangerschapsdiabetes of iets dergelijks. Met 24 weken krijgen we een extra echo om een probleem aan de dunne darm uit te sluiten. Mocht daar niets uit komen, dan willen ze ons doorsturen naar het ziekenhuis. Ik probeer me er niet meer druk om te maken. Zolang ik mijn mannetje voel draaien en bewegen zie ik het allemaal wel.
Ik ga me er niet meer gek over lopen maken, ik wacht af. Kind moet er toch uit of hij nou 2500 gram is of 4500... Mamavan
hier gister een groeiecho gehad en onze kleine loopt ook 3a 4 weken voor in groei. Dat was bij mijn dochter ook zo. ze was met de geboorte 4200 gram. Dit is een ks geworden omdat ze gewoon te groot was. de ontsluiting + indaling ging niet verder. Nu krijg ik met 39 weken een geplande ks.
mijn.dochter haar benen liepen vier weken vooruit op de groei. met de 20 weken was dat 2 weken en met 36 weken dus 4 weken. ze is lang, nu ook nog. geen suiker heb ik