Onverwachts zwanger help!

Discussion in 'Zwangerschap' started by ADD, Oct 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ADD

ADD Lid

Oct 9, 2013
    68
    0
    0
    Ik kan het mijn moeder niet makkelijk vertellen ze heeft namelijk een zware herseninfarct ooit gehad en denkt niet altijd rationeel.

2. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    nou je hebt jezelf in een lekker pakket gewerkt zeg.

tis maar goed dat hier zulke lieverds zijn die helemaal met je meedenken. meiden petje af voor jullie hoor.

ik zelf kan hier niet bij.
    als je al chaotisch bent en de boel niet op rit hebt dan moet je toch juist zorgen dat dit soort dingen niet gebeuren??
    zo moeilijk is het niet lijkt me.

heb een beetje het idee dat je het zelf niet erg vind en de hoop had dat je hem op die manier aan je kon binden.

ik ben absoluut niet voor abortus en raad dat ook zeker af normaal gesproken, maar in sommige situaties moet je een uitzondering maken.
    als je niks op de rit hebt geen huis geen partner geen ouders om op terug te vallen en je zit met jezelf in de hobbel .... weet ik niet of je er verstandig aan doet om het te laten komen

en als je nu 4 weken bent dan is het ook niet echt een verassing geweest lijkt me want dan zou je nu ongeveer je nod hebben. dus dan ben je wel heel rap met testen voor iemand die er niet mee bezig zou zijn.

sorry als ik mijn reactie niet heel erg aardig overkomt of wat dan ook dat heeft ook weer zo zijn redenen

3. ADD

ADD Lid

Oct 9, 2013
    68
    0
    0
    Ik wilde absoluut niet op deze manier zwanger worden en nee ook niet aan hem binden want dan gaat het toch mis dat heb ik al een paar keer in mijn omgeving gezien.

Als ik stop met de pil ben ik altijd na x aantal dagen ongesteld en dat was nu niet dus ja heb toen getest, vroeg achteraf ja.

Gelukkig heb ik wel een huis en een vaste baan alleen mijn hoofd is niet altijd geordend daar heb ik ook niet om gevraagd.

4. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,253
    13
    38
    Hoi,

Tis misschien niet slim hoe het gebeurd is, maar ik zou zelf nooit abortus laten plegen. En er is vast wel iemand op wie je kan terug vallen.
    Zou er gewoon het beste van maken :) komt echt wel goed. Er zijn mensen die t slechter hebben en doe hebben 10. Kids bij wijze van spreken ;)

Succes! X

5. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Ja het mag tot 24 weken, maar ik zou toch niet zo lang er mee wachten. Maargoed dat is een andere discussie;), dat is persoonlijk dat ik het een belachelijke lange tijd vind.:$

Verder vind ik het heel vervelend voor je, maar ik vind het ook wel enigszins wat jammer. Je weet als je de ac (over het algemeen) niet goed inneemt/gebruikt e.d. dat er dan een kindje tot stand kan komen.

Ik hoop dat je er goed over na denkt en een verstandige keuze maakt.

6. mvm2008

mvm2008 Actief lid

May 18, 2013
    496
    0
    0
    NULL
    NULL
    En daar ben ik het 100% mee eens!

7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Je kan nu wel zeggen eigen schuld dikke bult,maar daar heeft niemand wat aan,vandaar dat ik veel liever mee denk dan met een wijzend vingertje ga betuttelen.de keuze waar zij nu voor staat is háár keuze,daar ga ik me niet mee bemoeien,en ja iedereen weet dat je zwanger kan raken óók als je de ac goed gebruikt,niets is 100%.fijt is dat het is gebeurd en dat er nu dan iets mee moet worden gedaan,of dat nouw het kindje houden is of afstaan ter adoptie of via abortus is.

8. Searwen

Searwen Actief lid

Mar 22, 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind 24 weken ook veels te lang, ben ik helemaal met je eens, zeker als je de 20 weken echo ziet en beseft dat het minimensje al helemaal compleet is. Ben er zelf sowieso geen voorstander van. Maar het was om aan te geven dat de beslissing niet vandaag hoeft. En ik denk dat het in sommige gevallen niet eerlijk is voor het kindje om het dan toch maar te laten komen, omdat het nou eenmaal gebeurt is.

9. joy1980

joy1980 Actief lid

Nov 9, 2010
    385
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even ter info.. die 24 weken is erop gebaseerd dat je met de 20 weken echo bepaalde afwijkingen kunt zien... En dan nog de keus hebt om de zwangerschap af te breken.. Dit is namelijk bij mijn vriendin gebeurd en heeft daarom de moeilijke keuze moeten maken om een abortus te laten plegen.....

10. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    #30 Lumiere, Oct 11, 2013
    Last edited: Oct 11, 2013
    Jeetje, wat een situatie, begrijp dat het allemaal warrig en moeilijk voor je is, een add doet daar ook geen goed bij:(
    Wat betreft je medicijnen, ik gebruik Concerta (langwerkend Ritalin) ivm adhd, mijn VLK en huisarts zeiden allebei dat het alleen doorgebruikt mocht worden als de zwangerschap onder strenge controle van de gynaecoloog loopt. Ik heb ervoor gekozen om dat niet te doen en tijdelijk te stoppen met medicijnen. Wel moet ik, doordat ik al wel 4wk geslikt had voor ik de zw ontdekte, de hele zwangerschap foliumzuur blijven slikken. En het valt niet mee zonder, je hebt ze niet voor niets he...fouten op het werk, opgefokt zijn, onoverzichtelijke gedachten enz enz enz. Voor jou zal dat nog erger zijn omdat het allemaal onverwacht komt met je zw-schap en vakantie. Ik wens je echt het allerbeste toe, wat je ook beslist!

11. ADD

ADD Lid

Oct 9, 2013
    68
    0
    0
    Wat een reacties.

Het is niet slim geweest van mij maar ja gebeurd is gebeurd en heb het niet bewust gedaan want zo ben ik niet.

Nu moet ik beslissen wat ik verder wil wat gewoon erg moeilijk is. Zelf ben ik tegen abortus en snap dat in sommige situatie's mensen dit doen. Dus nu veel denkwerk.

Mijn vk ging navragen of ik mijn ritalin mag gebruiken dus dat maar afwachten. In de vakantie doe ik het zo wie zo weinig aangezien ik dan te vaak last heb van een rebound.

12. ADD

ADD Lid

Oct 9, 2013
    68
    0
    0
    Ik heb te horen gekregen dat ik geen Ritalin mag gaan gebruiken, dat wordt maandag met mijn leidinggevende praten. Hij is nog steeds stellig dat hij de kleine niet wilt en zegt allerlei dingen waarom ik het niet zou moeten nemen. Krijg het niet over mijn hart om het weg te laten halen, nu maar uitzoeken hoe en wat om eventueel alleen op te voeden.

13. Koekie1

Koekie1 VIP lid

Jul 31, 2013
    5,678
    2,001
    113
    Female
    Begrijp ik nu goed dat je zwanger bent van je leidinggevende????

Wat een situatie zit je in zeg! Heb je al bekeken of je met bijv. Een maatschappelijk werker kan praten? Misschien kan hij / zij je iets verder helpen?
    Een keuze maken is moeilijk. Ik weet niet wat ik zou doen als ik in jouw schoenen stond. Ken jouw situatie niet precies en weet ook niet welke gevolgen add hebben op je mentale gestel. Ik wil je wel ceel sterkte wensen met het maken van de (voor jou) "juiste" keuze...

14. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Sorry, ik ben echt geen taalnazi en zelf ook niet altijd goed in taal, maar ik zit nu dit topic door te lezen en zie dat je al 2x 'fijt' schrijft en feit is dat het met ei moet en niet met 'ij'
    En nou is altijd zonder 'w'
    Moest het toch echt even zeggen, voordat je het je kind verkeerd gaat leren later :)

15. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Wat een lastige situatie zeg.. Heb je het je moeder al verteld?
    En inderdaad, ben je zanger van je leidinggevende? Dat is helemaal pittig.

16. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Ik heb ADHD en ik ben moeder van 5 kinderen.
    Geen abortus doen als je dat zelf niet wil.
    Met de juiste hulp en adviezen kom je er wel.
    Je mag mij wel een pb sturen als je wil. Ik help je graag!

17. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    Het is zwanger en geen zanger.;)

18. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Hahaha! Touche! :D

19. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Dankje muggenzifter,niet iedereen is perfect zoals jij.

20. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

Feb 17, 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meid ik wil je veel sterkte wensen met je keus. Kan me voorstellen dat het gebeurt is, ben bekend met mensen in mn omgeving met add die vaak moeite hebben met orde in hun leven. Dus het is nou eenmaal zo (voor de mensen die daarover met een belerend vingertje gaan wijzen, bah, alsof iedereen perfect is) en nu moet je zoeken naar de beste oplossing. Ik denk dat je zelf moet afwegen of je voor het kindje zou kunnen zorgen. Zal heel moeilijk zijn, ik hoop dat je hierbij goede hulp kan krijgen. Veel sterkte hoor!

Share This Page