Blegh.... 'Heel moeilijk'? Niet makkelijk misschien, maar waar een wil is is een weg, je bent tegen abortus, dus dat lijkt me geen optie dan toch? Bijna niemand staat echt alleen en je woont in Nederland, voorzieningen te over. Tuurlijk moet je over heel wat dingen nadenken, je zult misschien wat moeten opgeven en die vriend van je is een beetje een l.ul, want laten we eerlijk wezen, je hebt seks met elkaar en hoe veilig je het ook zou doen, er is altijd een kans op zwangerschap dus hij moet ook gewoon zijn verantwoordelijkheden nemen. Wellicht draait hij nog bij als hij aan het idee gewend is. Rustig nadenken, praat met je moeder of zo, of iemand anders met ervaring, financieel is een hoop mogelijk en je hoeft niet alles nieuw te kopen. Zet de boel een beetje op een rijtje en dan komt het heus wel goed!
Nou ik kan me voorstellen dat het moeilijk is. Ze gaat onverwachts alleenstaande moeder worden. Zoals ik het begrijp is de vader/verwekker haar leidinggevende die de zwangerschap als ongewenst ziet. Ze moet haar medicijnen laten staan. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dit heel moeilijk is. Dus er zijn wel wat dingen die het net even wat moeilijker maken allemaal.
Nee dat klopt. Ikzelf slik bijvoorbeeld alleen al de pil niet omdat ik het niet kan onthouden. (zelfs met een alarm in mijn telefoon vergeet ik soms alsnog om mijn nuvaring eruit te halen) Dus misschien is een spiraal een goede optie voor ts na deze zwangerschap. Maar onverwachts bedoel ik ook een beetje in de zin dat ze waarschijnlijk niet had verwacht het nu ook nog eens helemaal alleen moet doen zonder steun van de vader.
Ze is niet zwanger van haar leidinggevende, ze heeft een lat relatie van wie ze zwanger is. Staat in de openingspost... Ze moet met haar leidinggevende gaan praten omdat ze geen Ritalin meer mag slikken. Dat heeft waarschijnlijk als gevolg dat ze haar werk minder goed kan gaan doen mocht ze de zwangerschap voortzetten. TS: Verder is het een lastige situatie! Niemand kan die keuze voor je maken, dat kan je alleen zelf doen. Als het voor jou goed voelt om het kindje te houden dan moet je dat doen. Als het niet goed voelt dan moet je het niet doen! Heel veel sterkte met je keuze, ik hoop dat je goed wordt begeleid door je vk. Misschien kun je iemand in je omgeving in vertrouwen nemen? Het helpt altijd om er met iemand over te praten die jouw situatie goed kent.
De verwarring ontstond door haar andere post. Eerste zin gaat over leidinggevende en tweede zin begint met hij. Dacht dat ze met hij ook de leidinggevende bedoelde maar daarmee bedoelt ze dus haar lat.
Nee ben niet zwanger van mijn leidinggevende maar moet met haar praten vanwege dat ik moet stoppen met mijn Ritalin en dat kan mijn werkzaamheden beïnvloeden.
Sorry voor de verwarring maar dat komt omdat ik al gestopt ben met mijn Ritalin en niet alles meer op een rij heb en mijn hormonen spelen ook een leuke rol. Voor de duidelijkheid ben niet zwanger van mijn leidinggevende dat is namelijk een zij maar moet met haar praten vanwege het stoppen van de Ritalin. Ik heb 1 collega waar ik heel goed mee kan praten en zij weet er al van en steunt mij ook erg. Mijn ouders wil ik het waarschijnlijk woensdag vertellen want dan weet ik hoe ver ik ben moet dinsdag naar de verloskundige. Ga als ik thuis ben van alles uitzoeken ben op vakantie en maar half uur per dag wifi dus kan weinig uitzoeken en wilde ook genieten van mijn vakantie.
Oeps, moet toch wel even lachen dat de leidinggevende een zij blijkt te zijn. Is dat misverstand gelijk helder nu.
TS geniet van je vakantie en probeer er goed over na te denken hoe je alles wil gaan aanpakken. @ Abortus, Je mag een abortus tot 12 weken doen en daarna tot 24 weken alleen als daar een medische reden voor is dus als het kindje ernstige afwijkingen heeft, dus niet meer omdat het niet uit komt in je leven op dat moment?
Wat een gekke avond vandaag, kom ik vandaag thuis van vakantie bij mijn ouderlijk huis is mijn zusje en haar man er ook erg leuk. Wij vertellen over onze vakantie komt me zusje stiekem met een kado voor mijn ouders. Blijkt het een boek te zijn voor opa en oma wij allemaal hun gefeliciteerd en ik vroeg hoe ver ze is. Is ze 7,5 week zwanger dus heb ik ook erachteraan mijn nieuws verteld dus mijn ouders dubbel blij. Nu weet ik het 100% zeker laat het echt niet weghalen is dit toeval of niet??? Me zusje is trouwens gepland zwanger.
Dat vond ik ook dus dacht ik vertel het ook gewoon en hoe enthousiast ze reageerde allemaal had ik in ene geen twijfels meer.
Je kan ipv alleen maar piekeren over hoe en wat het ook omdraaien en er helemaal voor gaan als hij het niet wil moet je een beslissing maken als je moeder wil zijn zonder partner. En misschien is dit kindje wel een life changer! Het heeft jou gekozen, denm ik altijd maar.. alles gebeurd met een reden! Sterkte (ps. Heb alleen de begin post gelezen endaarop gereageerd )
En zo is het! Veel geluk en toch ook sterkte, want zal niet altijd even makkelijk zijn, maar ook zeker genieten!
Wat fijn dat je een keuze hebt kunnen maken en zoveel support van je Familie krijgt,geniet van je zwangerschap en gefeliciteerd!
Vandaag weer een echo gehad en heb het hartje zien kloppen echt schitterend. Ze schat dat ik 6 weken en 1 dag ben, 20 november opnieuw een echo en dan weet ik zeker hoe ver ik ben.