Mijn man heeft slecht zaad en ik heb de ziekte van Graves. Een spontane zwangerschap leek ons dus niet te verwachten, totdat ik een paar dagen terug een positieve test in handen had. Het is nu 2 dagen voordat mijn NOD zou zijn en ik heb de huisarts en de endocrinoloog al ingelicht. Endo belde vandaag met de bloeduitslagen van maandag. Mijn T4 is in orde, maar mijn T3 is nog steeds veel te hoog. TSH is onmeetbaar en mijn antistoffen zijn rond de 12. Ik doe monotherapie met PTU en moet nu de PTU ophogen in de hoop de waardes (vooral die T3) zsm te normaliseren. Wie heeft hier ervaring mee?
Hoi meid Gefeliciteerd met je zwangerschap! Niet 100% ervaring maar wel met een heel te hoge T3. Mijn gynaecoloog raadde mij toen aan om eerst te opereren en dan pas zwanger te worden. Een alternatief was zwanger worden en PTU gebruiken dus dat is niet onmogelijk. Alleen is met het gebruik van ptu de kans op afwijkingen iets verhoogd. Je zult meerdere controles krijgen maar betekent niet per definitie dat het niet gaat of mis gaat. Veel succes en geniet van het wonder in je buik!
Dankjewel voor je reactie! Mijn T3 is echt heel hoog. Ik geloof rond de 15 zelfs. Mijn T4 is wel goed, maar dat is dus doordat ik PTU gebruik. Ik ben allergisch voor Strumazol dus dat is nu wel een voordeel, doordat ik nu direct al op PTU stond, ook vóór de zwangerschap. De operatie is mij in het verleden ook aangeraden maar dat heb ik toen niet gedaan, om meerdere redenen. Misschien niet slim maar ik had ook niet verwacht dat ik zwanger zou worden en dat die Graves zo lang zou blijven donderen. Ben al bijna anderhalf jaar ziek nu.