Geboortekaartje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DvS, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Misschien een domme vraag, maar soms weet je gewoon allemaal niet wat je moet doen... :oops:
    Wanneer moet je een geboortekaartje uitzoeken en bestellen enz.?
    De gegevens bel je neem ik aan na de geboorte door, maar hoe gaat dat van te voren?
    Weet alleen hoe het met trouwkaarten moet. :)

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

geen idee..vraag ik me eingelijk ook af dus ik lees met je mee

3. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    je kan ze in principe nu al bestellen, maar da's wel redelijk vroeg. Je bestelt vooraf de kaartjes, krijgt dan vaak ook al de enveloppen zodat je die vast kan schrijven, en na de geboorte geef je de gegevens van je kindje door zodat ze de kaarten kunnen gaan bedrukken.
    Het is wel per drukkerij / organisatie verschillend, maar vooraf bestellen is over het algemeen wel gebruikelijk.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb al een geboortekaartje uitgezocht, je maakt zelf een tekst en geeft die door en na de geboorte hoef je dan alleen nog de datum en het gewicht door te geven, voordeel bij ons is dat we weten dat we een meisje krijgen en de naam ook alvast hebben kunnen doorgeven, wij hebben de kaartjes in huis 24 uur na het doorgeven van de laatste gegevens, de enveloppen hebben ze vast toegestuurd samen met de proefdruk zodat we vast adressen kunnen schrijven en postzegels plakken.
    online is genoeg keuze, anders bij een drukker in de buurt?
    er staat geen termijn voor wanneer het moet, gewoon lekker vast kijken als je tijd hebt, ik heb zoiets van, klaar is klaar, dan hoeven we daar ook niet meer aan te denken ;)

5. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ik pak dezelfde drukker als van onze trouwkaarten. Is een cadeauwinkel.

Staan er ook voorbeelden in met teksten die erin komen enz. of moet je dat zelf verzinnen?

Hebben ze ook boeken speciaal voor jongen of meisje of is het alles door elkaar?

Ik zal van de week de winkel eens inlopen om exemplaren mee te vragen.

6. mymiracle

er zijn inderdaad voorbeelden van teksten en ook aparte boeken voor jongens en meisjes en ook thema's etc. je kunt de boeken vaak wel meekrijgen om rustig wat uit te zoeken.

7. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Ik snapte het ook al niet helemaal!
    Ik weet dat bij www.geboortepost.nl zij de kaartjes voor je kunnen opsturen je hoeft dan alleen je adressenlijst te uploaden.
    Ik weet dat ik dat wil gaan doen, moet er niet aan denken om alles zelf nog te gaan schrijven(heel erg maar heb een ontzettende hekel aan geboortekaartjes uitzoeken/regelen)

8. mymiracle

let wel op als je online kaartjes besteld dat er vaak nog drukkosten bovenop de prijs van de kaartjes komen, ik dacht een keer klaar te zijn voor 75 euro en toen kwam er 110 euro drukkosten bij op, gelukkig had ik nog niks besteld!

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik zat net ff bij pinco pallini te kijken...

wat een ontzettende mooie kaartjes hebben ze vind ik! het wordt 1 van die maar welke...ze zijn allemaal zoooo mooi!

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wat zijn goede sites dan?
    Hoe kies je zoiets!?

Moet je zelf plaatjes of foto's uitzoeken of zijn het allemaal kant-en-klare en hebben ze alleen de tekst nodig?

11. mymiracle

als je geboortekaartjes intikt op google kom je een lijst met sites tegen, zo ben ik begonnen ;)

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Toen ik 30 weken zwanger was ben ik naar een drukkerij gegaan en heb een kaartje uitgezocht (ik kreeg een paar boeken met voorbeelden van kaarten en tekstjes mee naar huis).
    Vervolgens een tekst opgesteld en ingeleverd (lettertype en kleur uitkiezen) en daarna kreeg ik een proefdruk.
    Toen zijn de kaartjes besteld en kreeg ik alvast de enveloppen om te schrijven (handig!)
    Op de dag van de geboorte is mijn man langs de drukkerij gegaan om de precieze gegevens door te geven en diezelfde dag nog zijn toen de kaartjes gedrukt.

13. Marjetje

Marjetje Lid

28 feb 2007
    25
    0
    0
    Je kan daar in princiepe voor kijken als je daar zin in hebt,er staat daar geen datum op,ikzelf ben nu 29 weken zwanger en de kaartjes zijn gekozen,bij de drukker boeken gaan halen en dan doorgeven welke je wil é. Je kan dan een proefafdruk laten maken voor een meisje of voor een jongen en klaar is kees,dan hoef je alleen maar te bellen op de dag van de geboorte naar je drukker en alles komt in orde (bij ons gaat dat toch zo ;) )

Deel Deze Pagina