Hallo, Het is ontzettend pril, maar vanochtend positief getest.. nr 3. Wie heeft dit ook meegemaakt en hoe ervaar je nr 3? Mijn man en ik werken beide en hebben 2 kinderen (4 en 16 mnd) samen, het is nu al erg druk. Voor mijn gevoel zit ik al aan mijn grens met wat ik aankan, daarom ben ik erg benieuwd naar verhalen van moeders met 3 kinderen (of meer) Wij wilden eigenlijk na nr 2 geen kids meer, nu overkomt ons dit presentje maar ik hou mijn hart vast... Kid..
Van harte!! Ikzelf vond de overgang van 1 naar 2 het lastigst... Nu zwanger van nmr 4! Zo leuk!!!! Je zult vast even aan het idee moeten wennen maar echt.. Komt goed!!
Hoi Jellie, Dank! Ik hoor vaker dat de overgang van 1 naar 2 veel moeilijker is dan van 2 naar 3, hoe dan? gelukkig zeggen mensen met 3 kids ook dat het veel leuker is
Ik vond het lastig om de aandacht te verdelen tussen de eerste en tweede. Bij de derde zijn de andere twee kindjes dit al gewend . Ben nu 23 weken zwanger van nmr 4 en zie er totaal niet tegen op... Mijn oudste is tegen die tijd net 6, dan eentje van bijna 4 en eentje van dan net 2. Dus ook mooi op elkaar met ong 2 jaar ertussen ( tussen de 2de en derde 20 maanden...
hier zwanger v nr 3. nooit gedacht dat het zou gebeuren gezien ons fertiliteitsverleden. hier wel e kinderwens gehad nr e 3e maar zagen / zien ook veel praktische hindernissen. hier beiden full time werken, oudste zal 4,5 zijn bij geboorte en jongste zal bijna 3 zijn. ik zie er vooral tegenop om terug in de baby's te zitten. de onderbroken nachten, de voedingen, ..... terwijl het nu lekker makkelijk is met 2 kleuters in huis. Praktische dingen (kamertje, bedje, auto, extra stoel aan tafel, ...) zien we wel opgelost. en ik ga na de geboorte 1 dag i de week thuisblijven. Financieel zal het best pittig zijn, maar we hopen dat te overleven . Liefde is er genoeg en niet elk kind heeft constant nieuwe / dure kleding en nieuw speelgoed nodig. met e beetje hulp en steun v elkaar (en evt familie) komen we er wel om dit 3e wondertje groot te brengen.
Hoi Zomerwondertje, jij ook gefeliciteerd! ik was erg verrast en in de war vanochtend (dus meteen googlen... alsof dat helpt) maar zag dit staan ergens; dit kindje kiest om bij jullie te zijn krijg er nog een brok van in mijn keel
Gefeliciteerd. Hier als een stuk drukker ervaren, pittig zelfs. Vond 2 kids goed te doen, vind drie nog steeds een constant gevoel van spitsuur. Nu al beter dan een half jaar geleden, maar desalnietemin heavy. Maaaaaaaar.....waanzinnig trots op m'n drietal boys en als ze met z'n drieen spelen ect *smelt*
haha herkenbaar. Ik wilde graag 3 kinderen maar toen we erachter kwamen dat ik al in de overgang was hebben we besloten dat het zo goed was (we hebben verder geen stappen ondernomen qua anti conceptie want de kans was erg klein en ja als het dan toch zou gebeuren zou niet erg zijn. Maar goed had bijna geen cyclus meer dus was daar ook helemaal niet meer mee bezig, in het begin vond ik het jammer maar had me er bij neergelegd, de kids zijn nu 4 en 6 jaar en het was goed en je raad het al, toen werd ik juist zwanger, net toen ik het had afgesloten. Dit voelt als ons kadootje, een kans om alles nog te doen en te voelen wat je eerder niet hebt gedaan en probeer er echt van te genieten (al vliegt het echt aan je voorbij bij een derde moet ik zeggen) Ik ben benieuwd straks, heb er veel zin in, ja natuurlijk zie ik ook wel obstakels hoor maar we passen gewoon onze prioriteiten aan en dan komt het echt wel in orde!
Wij zijn ook trotse ouders van een derde ongepland wonder! Onze oudste was 4,5, jongste 2 bij de geboorte van de jongste. Het valt me echt heel erg mee met de drukte. De jongste gaat makkelijk mee in het ritme, slaapt goed (dat helpt!!) en is echt een heerlijk kereltje! Nou waren wij wel wat gewend met de nachten, dus ook de eerste weken vielen heel erg mee. Borstvoeding loopt als een tierelier. Dus bij ons is het genieten! Nog even thuis en dan ga ik ook weer werken. Dan zal het wel wat drukker worden. Gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap!
Wij werden verrast met een onverwachte nr. 4. Ik moet zeggen dat ik de eerste weken van mijn zwangerschap een periode van complete paniek heb meegemaakt. Iedereen in mijn omgeving probeerde mij gerust te stellen dat je een vierde er "gewoon bij doet". Nu moet ik zeggen dat het me allemaal erg meegevallen is, maar een kind "erbij doen"slaat echt nergens op. Elk kind heeft persoonlijke aandacht nodig, slaapt in een bed dat verschoont moet worden, heeft kleding en luiers nodig. Gelukkig duurt een zwangerschap 9 maanden zodat je de tijd hebt om aan het idee te wennen en praktische problemen op te lossen. En het klinkt heel cliché, maar is wel ontzettend waar: je kan hem (in mijn geval dus een zoontje) écht niet meer missen. Hij hoort he-le-maal bij ons gezin en we zijn er superblij mee! Ik vind het wél erg druk. Zeker in combinatie met werken en het feit dat onze oudste al op het voortgezet onderwijs zit, er zitten er 3 op voetbal, 2 hebben er een beugel, enz. Ik heb weleens het idee dat ik in de spagaat lig en elke dag zo'n 4 uur tijd tekort kom. Maar als ik 's avonds aan de tafel zit en mijn hele tafel gevuld zie, voel ik me toch een dankbaar mens! Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik moet zeggen dat we wel maatregelen gaan nemen om niet meer zwanger te worden hierna, ik bedoel zelfs een hele kleine kans is bij ons genoeg om zwanger te worden en dat is al teveel dus. Manlief vind dat ik genoeg heb gedaan (zwanger zijn, bevallen e.d.) dus de verwijsbrief is al aangevraagd om een knippie te laten zetten) maar we wachten wel tot de baby geboren is ant als ik bv een KS zou krijgen zou ik vragen of ze dat meteen zou kunnen doen.
Hier ook onverwacht zwanger van de 4e. Mijn jonste is 6 en de oudste 10. Ik werk 5 dagen tot 13.00 uur. Rij snel een half uur naar huis, doe de boodschappen en haal om 14.15 uur de kids van school, sport, vriendjes etc. Het is in ons geval druk, dat zal ik niet ontkennen. En toch zie ik er niet tegen op straks met een baby. Ik denk dat deze vanzelf mee gaat in het al draaiende gezin en dat het gezin rekening hohd met een kleintje. Merk wel dat de zwangerschap zwaarder is. Mede door behoorlijke bekkeninstabiliteit. En tja 6 jaar ouder Maar echt het komt wel goed. En ik geloof ook dat dit kindje ons gekozen heeft en dat hij graag bij ons wil zijn. Geniet er lekker van meis. Het blijft bijzonder.
Hier ook nog geen ervaring mee, is onze eerste! Maar denk dat bij meerdere kinderen idd lastiger is/wordt om de aandacht e.d. te verdelen.. Vooral als de eerste kinderen al wat ouder zijn... Mn man wil graag 5 kinderen.. en als het ons gegund wordt zou ik het hem graag willen geven, maar denk wel dat het zwaar wordt dan! vind het trouwens ook een hele mooie zin van Google! 'dit kindje kiest om bij jullie te zijn'
Dames, Bedankt voor jullie reacties, van sommige verhalen krijg ik tranen in mijn ogen (hoe bedoel je hormonen).. Druk drukker drukst dus, maar ik besef ook meer kids om mee te knuffelen en van te genieten) het moet eerst nog een plekje krijgen in mijn hoofd
hier vorig jaar onverwacht zwanger van nr 4. mijn jongste toen was nog geen 3 maanden toen ik door alle voorbehoedsmiddelen zwanger raakte. ik vond een 4 de niet erg had dit in de toekomst ook wel gewild maar zo snel. haha hoe ga ik dit allemaal doen. en nu is ze 3 maanden en gaat gewoon mee met de rest. de oudste kids gaan gewoon naar de zwemles en naar vriendjes de oudste zijn 6 en 4. en gaan dus ook naar school. ook werk ik nog 2 middagen en dit gaat tot nu toe prima gister pas weer begonnen haha. en hier liggen ze gezellig 2 om 2 op de kamer in de toekoms word e zolder verbouwd zo dat de ouste gewoon een eigen kamer daar krijgen. en wat studeren betreft dat zien we dan wel weer wie dan leeft wie dan zorgt