Hoi allemaal, Ik ben Ilona, 19 jaar, ik woon en studeer in Rotterdam en ben groot voetbalfan. Zondag heb ik een zwangerschapstest gedaan en die was positief! Ik ben nu 5 weken zwanger! Ik en mijn vriend hebben eigenlijk direct besloten voor dit kindje te gaan! Maandag ga ik naar mijn huisarts, ik heb hem al telefonisch gesproken. Ik woon momenteel op kamers en m'n vriend woont praktisch bij me, hij is hier iedere dag en we delen de kosten. Ik studeer zoals ik al zei, als het kindje geboren wordt ga ik mijn derde studiejaar in waarin je in principe vrij weinig colleges hebt. Ik kan kiezen om in het derde of vierde studiejaar stage te lopen. Als alles goed gaat wil ik in mijn vierde jaar stage lopen zodat ik het eerste jaar met m'n kindje kan zijn. Op de dokter na weet nog niemand dat we zwanger zijn. We willen de eerste echo afwachten voordat we het onze ouders vertellen en als we de drie maanden hebben bereikt willen we het onze vrienden vertellen, dan mag iedereen het weten. Financieel gaan we het zeker redden, mijn vriend heeft een vaste baan. Het enige obstakel is nog huisvesting. Op mijn kamer mag je niet samenwonen, laat staan met een kindje wonen. Urgentie gaan we vrijwel zeker niet krijgen. Maar, we hebben nog even de tijd. Het begint steeds leuker te worden al ben ik wel heel bang dat er iets fout gaat. Ik lees al sinds zondag mee op dit forum en zoek op op andere sites naar veel informatie. Ik heb me ook aangemeld voor Moeders voor Moeders, een medewerker komt donderdagochtend langs. M'n vriend is overigens superlief voor me, hij zorgt ervoor dat ie iedere dag genoeg brood en fruit eet en dat ik m'n foliumzuur, vitamine D en omega 3 pilletjes slik. Het lijkt me super om over een paar jaartjes met mijn kindje in het stadion te zitten! Misschien dat er vragen opkomen bij het lezen van mijn verhaal, omdat ik nog vrij jong ben. Vragen mag je natuurlijk altijd stellen. Een mening kan ik ook waarderen, maar hou het een beetje netjes.
Gefeliciteerd! Spannend hoor! Was het per ongeluk? Maar denk je dat je kunt wachten tot de eerste echo? Ik geloof niet dat ik dat zou kunnen als wij zo ver zijn! Mocht het bij ons nu raak zijn dan denk ik dat ik voor de a.s. opa's en oma's, tantes, ooms en overgroot opa en oma een prachtige kerstkaart maak Ben toch altijd laat met die dingen Groetjes Cynthia
Het was niet de bedoeling om zwanger te raken inderdaad. Ik weet niet of kan wachten tot de eerste echo. Misschien kan ik m'n mond wel niet houden tegen m'n moeder na het bezoekje aan de huisarts. Maar, ik wil eigenlijk graag eerst zeker zijn dat het tot zover goed zit. Voor jou hoop ik dat je binnenkort aan die kerstkaarten mag beginnen.
Gefeliciteerd meid, en wat maakt je leeftijd uit? Als je relatie goed zit en jullie gaan er beiden voor, wat kan een nieuw mensje zich dan nog meer wensen? Geniet er lekker van en trek je niet teveel aan van meningen van anderen, het is jouw leven, jullie keuze!
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik was er ook vroeg bij (wel gepland dan), maar heb er absoluut geen spijt van. Het belangrijkste is dat jullie er allebei achter staan. Geniet er van!