Hi meiden, Heb al heel wat op dit forum rondgekeken maar dan meer op de pagina's 'wat als het niet lukt?'. Wij zijn vanaf maart al bezig zonder ovulatietesten. De één na de ander in mijn omgeving werd zwanger, behalve ik. Het was zo moeilijk... Keer op keer die teleurstelling. We gingen er wel vanuit dat mijn ovulatie ongeveer 2 weken voor mijn eerste menstruatiedag zou zijn dus we waren extra actief rond die tijd. Afgelopen maand een doos met 30 ovu-testen besteld... en idd mijn ovulatie was rond de tijd dat wij ook dachten, gewoon gemiddeld. Hierdoor maakte ik me wel zorgen omdat we het rond die tijd al deden. Hoopte eigenlijk dat we er telkens naast zaten. Maaaaaaaaar de nacht voordat ik ongesteld had moeten worden (verder geen symptomen) werd ik zelfs wakker van steken. Verder had ik een week al met vlagen een soort menstruatiekramp maar dat trok elke keer weg (normaal hield dat aan). Dag van NOD test... ja hoor!!!!! Toen las ik weer her en der op internet dat de testen van 123zwangerschapstesten niet goed zouden zijn en vals aangaven dat je zwanger zou zijn? Meteen gister een CB gehaald, gelukkig met hetzelfde resultaat. (zie foto). Poeh, wat een stressvolle periode al die twijfels. Helaas wel net voor kerst en ik houd wel van een borrel... we gaan het dus wel al aan de familie vertellen en verder houden we het (als ik het volhoud) tot 12 weken stil. Wat moet ik nu alleen met die 22 ovu-testen die ik nog over heb? Liefs, JJaylinn
Vanaf maart al bezig en het is zooo moeilijk? Sjeees hier valt m'n bek van open. En wel jammer natuurlijk dat het net voor de kerst is want je zou eens een borrel missen. Maar wel gefeliciteerd natuurlijk.
Nee helemaal niet erg, alleen jammer dat het al verteld moet worden! Het is nog zo pril dus er kan nog van alles misgaan. Al mag ik m'n leven geen druppel meer drinken, dat maakt me niets uit! Vanaf maart zo moeilijk omdat het bij iedereen om je heen in één keer raak is (zeggen ze, het leek wel een competitie). Dan begin je te twijfelen... Ik denk dat iedereen wel op zo'n punt komt. Tuurlijk is het voor veel stellen veel moeilijker... En achteraf denk je ook, waar hebben we ons druk om gemaakt. Dankjewel!
Zie reactie erboven Het staat er idd een beetje raar maar absoluut niet zo bedoeld!!!! Moeilijk om het verhaal te omschrijven. Dankjewel.
Ik begrijp je gevoel toen wij begonnen was ik ook liever gisteren als vandaag zwanger. Helaas hebben we er een zwaar traject voor moeten afleggen maar nu dan eindelijk na 2,5jr resultaat. Dan realiseer je je dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is. Gefeliciteerd! Geniet ervan!
Vind het gek dat er zulke rare reacties komen dat je t niet moeilijk zou mogen vinden omdat anderen al langer bezig zijn dan jij. Is toch heel persoonlijk? Niemand is hetzelfde en je voelt wat je voelt. Er zijn altijd mensen met meer of zwaardere problemen dan jij (niet alleen met zwanger worden) mag je dan nooit meer je rot voelen of zorgen maken? Meid gefeliciteerd hoor ik ben superblij voor je na zo lang wachten en onzekerheid zal je wel enorm blij zijn! Geniet ervan En bovendien snap ik dat somigen die opmerking over dat je van een borrel houdt verkeerd kunnen lezen, maar ik begreep meteen dat t je erom ging dat iedereen weet dat je van een borrel houdt dus als je dan ineens niks drinkt valt het op, dus moet je t wel vertellen
Bedankt voor de lieve reacties. Was zeker niet mijn bedoeling om mensen tegen het hoofd te stoten en als ik het teruglees denk ik ook 'had het wat tactischer kunnen omschrijven'. Ik ben zooo blij zeer dankbaar dat het eindelijk zover is en die borrel kan me dan ook helemaal niks schelen natuurlijk! Het is idd jammer dat ik het bij 5 weken al 'moet' vertellen, had het liever na een echo gedaan maar dat is natuurlijk allemaal maar bijzaak. Het gevoel is ook relatief denk ik, denk dat iedereen zich na 8 maanden wel een beetje zorgen begint te maken als je hoort dat het vaak na 1 á 2 keer raak is. Kan ook opschepperij zijn natuurlijk en daar moet je je ook eigenlijk niks van aan trekken. Je vraagt je toch af of het dan bij ons niet helemaal in orde is. Het lijkt me vreselijk als die tijd nog langer aanhoudt en gun het iedereen van harte. Ik heb me wel constant in m'n achterhoofd gehouden dat er genoeg stellen zijn die pas na 1,5/2 jaar op de natuurlijke manier zwanger kunnen raken en dat het gewoon een kwestie van geluk is. Wij hebben dat geluk nu en hopelijk gaat alles goed en ik hoop dat iedereen uiteindelijk die 2 streepjes op de test te zien krijgt. Liefs JJaylinn
Wat fijn dat het bij jullie zover is, wat zal je ervan genieten! Gefeliciteerd! Het is zeker een wondertje en niet vanzelfsprekend. Het is wel eens oneerlijk om om je heen te zien dat het voor sommige mensen zo gemakkelijk gaat terwijl het voor hun bijvoorbeeld niet eens gewenst is. Dat vond ik het moeilijkste in die periode en inderdaad, die periode duurde achteraf maar 9 maanden.
+1 Net alsof je als je een x aantal maanden bezig bent je je dan pas verdrietig mag voelen. Live and let live people! Meid van harte met je zwangerschap, 9 maanden wachten is ook lang als je zo graag wilt!
Dankjewel meis. Het duurde zeker lang vooral omdat je je gaat refereren aan de mensen om je heen.. Dit is het mooiste kerstcadeau ever
Van harte gefeliciteerd! ! Hier is het na 1, 5 eindelijk gelukt en ook net vlak voor kerst en oud en nieuw. .. ik rook (te) en stoppen met roken en dan ook nog eens geen borrel mee drinken valt uiteraard gewoon op! Dus ook wij moeten t eerder vertellen... begrijp je gevoel! Maar meid.. mocht t verkeerd gaan kan je er wel met mensen over praten die dicht bij je staan! Wat ook heel belangrijk is!! Uiteraard hoop ik voor iedereen dat de zwangerschap goed afloopt.
Precies, als het misgaat weet alleen familie het en dat is ook wel weer een fijn idee. De rest krijgt het pas later te horen aangezien we die niet zien met de feestdagen Echter gaan we natuurlijk van het positieve uit! Gestopt met roken ben ik al 2 jaar gelukkig en drinken op feestjes heb ik al een tijd afgebouwd (vaker met de auto). Alleen kerst en geen wijn, dat gaat er bij m'n moeder niet in maar ach, toch ook wel een erg leuk moment om het met kerst te vertellen.. nog even wat ludieks bedenken! Jij ook van harte gefeliciteerd, wat fijn zeg!!!
Gefeliciteerd JJaylinn! Als je het nog liever niet vertelt, dan kun je het idd op een ab-kuurtje gooien toch? Al is kerst ook wel weer een romantisch moment om het te vertellen. Wij zijn nog in dubio.... Gelukkig drink ik zelden, dus dat gaat sowieso niet opvallen. Mijn buik daarentegen.... Ik heb vandaag en gisteren wijde truien aan gehad naar mijn (schoon)ouders haha Joyce2009: uhm.... heb je niet ineens iets aan je luchtwegen waarvoor je ab krijgt en tijdelijk beter niet kunt roken? Tand getrokken misschien?
Gefeliciteerd!! Wij gaan het tijdens de feestdagen aan onze ouders vertellen, valt echt hartstikke op als ik een wijntje, carpaccio en tiramisu moet afslaan, want normaal leef ik hiervoor tijdens de feestdagen haha. Dus ik zou niet weten welk smoesje ik moet gebruiken.... met oud & nieuw hebben we met een hele groep vrienden en kennissen afgesproken om te gaan stappen in een flinke doorrookte kroeg waar het bier en de wijn rijkelijk vloeit . ik denk dat ik voordat ik ga opeens flink ziek wordt, zodat ik helaas moet afzeggen! Echt lastig! Wil niet dat ze argwaan krijgen!!
Wat een dilemma's hè maar oh zo niet erg! Het begint nu een beetje door te dringen en kan niet wachten om het te vertellen. We doen cadeaus onder de boom en denk dat ik voor m'n zusje een rompertje inpak... ze zal wel even verbaasd zijn als ze het uitpakt. Dan ter verduidelijking de foto van de testen Oud en nieuw hadden we eigenlijk al het plan om een keer lekker met z'n tweeën thuis te zijn. Zijn sinds we uit huis zijn nooit thuis geweest met oud en nieuw (katten zijn inmiddels 5 ). Hiervoor dus geen gekke excuusjes, gewoon lekker samen genieten... Tis ook zo lastig te verbergen als er mensen bij zijn, m'n vriend en ik kijken elkaar aan en er verschijnt al een big smile bij beide