Zwanger en 5de ziekte

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rjdn12, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Hoi allemaal,

Ik ben Gastouder en heb vandaag een kindje opgevangen waarvan de zus de 5de ziekte heeft! Ik hoorde het pas toen moeder het kind kwam halen. Moet ik mij zorgen maken?

2. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Je kunt je bloed na laten kijken, daarin kunnen ze zien of je antistoffen hebt, die krijg je als je ooit de 5e ziekte hebt gehad. Zodra dit het geval is hoef je je geen zorgen te maken. Je krijgt het nl maar 1 keer in je leven.
    Het is erg besmettelijk dus de zus zou het met gemak kunnen doorgeven. Uit eigen ervaring weet ik helaas dat dit ook erg gevaarlijk voor je kindje kan zijn.

Je kunt het beste ff contact met je verloskundige of huisarts opnemen.

Succes!

3. hielkje

hielkje Fanatiek lid

Ik zou morgen even met je huisarts contact opnemen om anti-stoffen te bepalen, want het kan gevaarlijk zijn voor de ongeboren vrucht.. Maar ze kunnen dit in je bloed bepalen, heb het bij ons in de huisartsenpraktijk al vaker bij de hand gehad...

4. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga zode huisarts Bellen

5. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Als je zelf geen antistoffen hebt, dan kan het eventueel kwaad voor je ongeboren kindje.
    Heb je die wel, dan is er niets aan de hand.

Ik heb zelf geen antistoffen en omdat het op mijn werk regelmatig heerst, mocht ik tot de 20e week van mijn zwangerschap niet werken. Na de 20e week is het niet meer gevaarlijk voor je kleintje.

6. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ben je al bij de HA geweest?

7. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Ik moet morgen bloed laten prikken. Verder zegt ze dat ik weinig meer kan doen omdat de kinderen als ze besmet raken dat al zijn geweest. Incubatie tijd is namelijk 7-10 dagen en dan ben je het meest besmettelijk. Wie zegt dat mijn zoontje het nu niet ook al heeft? Of ik zelf? Ik vond het maar eng allemaal en hoop maar gewoon dat ik al anti stoffen heb.

Deel Deze Pagina