Hallo, ik heb vreselijke hooikoorts en nu hoor ik allemaal verschillende verhalen over medicijn gebruik. De dokters assistente en de apotheek adviseerden me om loratadine tabletjes te gebruiken dus dat heb ik gedaan. Gister vertelde een vriendin dat ze beclometasan neusspray ernaast gebruikt (zij is ook zwanger). Vannacht zo slecht geslapen, heel erg benauwd dat ik de huisartsenpost heb gebeld. Deze beste man vertelt mij dat ik absoluut geen loratadine mag gebruiken! Alleen maar prevalin neusspray dus nu heb ik dat gebruikt. Ik heb nu in totaal 3 keer een pufje neussay beclometasan gebruikt en slik ongeveer sinds een dikke week dagelijks loratadine. Ik ben bijna 12 weken zwanger. Maar ga nu alleen maar over op prevalin neusspray. Ik lees namelijk op internet dat dit niet schadelijk is. Wat is jullie advies hierin? Ik heb er zo vreselijk veel last van. Kan bijna niet slapen, zo benauwd, enz enz. Maar ben nu ook wat angstig dat ik deze medicijnen een poosje heb gebruikt. Zou het veel kwaad kunnen?
Hi babs, Heel vervelend hooikoorts! Beclometason mag je gebruiken in de zwangerschap.Over loratadine is weinig bekent en word daarom niet geadviseerd in de zwangerschap en tijdens de borstvoeding. Prevalin mag je gerust gebruiken deze moet je dagelijk gebruiken dan heeft het het meeste effect! Nog even doorzetten en hopen dat de pollen snel overwaaien. Groetjes imke